Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Honda Accord Individual - 200> HP - VTEC DOHC

28-01-2012, 13:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 554 zł     
Użytkownik ewjkm
numer aukcji: 2055723976
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1509   
Koniec: 27-01-2012 20:03:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Honda (model CB7) w moich rękach od pięciu lat, kupiłem jako totalną serie. Silnik seryjny F22A4 palił mniewięcej tyle oliwy ile gazu, więc miałem do wyboru albo remont albo po uświadomieniu na forach - swap na "coś" z palety silników F/H serii.
Zaczęło się od H22A5 z seryjną skrzynią, potem lekki zamach, sprzęgło exedy, dolot, zawieszenie itp itd ..... w obecnej chwili jest:

Silnik:
Słupek H22A8 z kolektorami ssącym i wydechowym od A7. Przed przekładką zrobiona konwersja napinacza na manualny, inspekcja "dołu" i przy okazji wymiana panewek korbowodowych ACT, uszczelki wału, balansu, vteca. Silnik szczelny, nigdzie nie leje, sączy. Kompresja na silniku poza autem wyszła po ok. 14b. Wszystko sterowane przez CROME na P28, strojone przez "RyŚ" - strojenia.pl.  Wypadałoby stroić jeszcze raz, ponieważ strojenie było w konfiguracji --> słupek H22A5+osprzęt H22A7. 

Napęd:
Skrzynia M2B4 - czyli LSD z preludy IVgena. Niestety jest zgrzyt przy wrzucaniu piątego biegu. Reszta wchodzi bez problemów. Wszytkie biegi nie wyskakują, piątka nie blokuje tylko "zgrzypi", prawdopodobnie synchro.
Lekkie koło zamachowe Fidanza, sprzęgło Excedy Stage 1

Wydech:
M-Tech zamiast katalizatora, reszta nierdzewka MagnaFlow 2.25"

Dolot:
Custom zimne powietrze z okolic przedniego koła + AirBox BMC.

Zawieszenie:
Sprężyny Vogtland -30mm , amortyzatory Bilsteiny, rozpórki MeganRacing przednia górna + tylna dolna/górna

Hamulce:
Przekłądka z Legenda - dwótłoczkowe. Tarcze Zimmerman nawiercane, klocki Saxid. Nowa pompa OEM wymieniona jakieś 2lata temu.
Dwa lata temu zrobiona kpl. blacharka + nowy lakier na całej budzie - biała perła z palety Mazdy, konserwacja.

Udało mi się dostać kilka unikatowych części które występują tylko na rynku Japońskim. JDM

1) Przednie lampy zespolone, świecą "po europejsku". Po regeneracji i zmianie odbłyśników na euro.
2) Oryginalne przednie lampy przeciwmgielne w zderzaku.
3) Oryginalna FullBra dedykowana do tego modelu - Accord 90-91 . Nie zniszczona, podarta, wyblakła.
4) Cup holder

5) Podłokietnik

 

W aucie jest jeszcze sporo rzeczy które wymieniałem na bierząco, w zawieszeniu, tylne hamulce, przednia szyba (przy malowaniu pękła) itp ... Olej wymieniany co 10kkm, Valvoline 10/60, świece, kable NGK.

Ogólnie auto doinwestowane, od maniaka dla maniaka.  Jeździ, hamuje, trzyma się drogi, zostawia dwa ślady. Nie ma problemów z elektryką, check enginami.

Żeby nie było tak kolorowo, co jest do zrobienia:
Zgrzyt przy piątym biegu, prawdopodobnie synchro. Nie działa wskaźnik paliwa, słaby ręczny, niestety w kilku miejscach wychodzi "rdzawka", ciężko jest utrzymać biały kolor w idealnym stanie. Wypadałoby zrobić strojenie, poprzednie było na H22A5 z osprzętem z A7 i katem HiFlow.

Accorda jeździ na PB98, na tym był strojony i na tym powinien jeździć, spalanie na oponach 16" przy w miare spokojnej, miejskiej jeździe ok. 11-12l , trasa ok. 10l, miasto z nastawianiem raczej hardcorowym ok 14l trzeba liczyć.

Cena .... jest to jedna-któraś z kasy zainwestowanej ale niestety potrzebna jest mi gotówka...

 

Zdjęcia są z wakacji, jeszcze bez bra, na seryjnym zawieszeniu i bez halogenów. Niestety pogoda trochę utrudnia ładne, aktualne zdjęcia.

 

Aukcja grzecznościowa .... wszelkie pytania proszę kierować pod 886-[zasłonięte]-683 lub gg:[zasłonięte]22242