Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HOMOWA, POLAŃSKI - KSZTAŁCENIE LITERACKIE w SZKOLE

12-07-2014, 15:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 65 zł      Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4387553671
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 12-07-2014 14:35:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1989
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"KSZTAŁCENIE LITERACKIE w SZKOLE. MATERIAŁY POMOCNICZE dla STUDENTÓW FILOLOGII POLSKIEJ" , t.1, cz.1 , W.HOMOWA, E.POLAŃSKI; U.Sz., SZCZECIN 1989; nakład : 300 ; stan : db : pieczątki, nieznaczne zabrudzenia ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :

WSTĘP

Rozdział I
Ewa OGŁOZA - LIRYKA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ i ŚREDNIEJ..... 11

Bibliografia (wybór)

WYBÓR PRAC
- Z.Uryga; Odbiór liryki w klasach maturalnych ....... 39
- B.Chrząstowska: Teoria literatury w szkole. (z badań nad recepcją liryki)............... 47
- B.Chrząstowska: Lektury i poetyka. Zarys problematyki kształtowania pojęć literackich w
szkole podstawowej ,................ 57
- B.Chrząstowska, S.Wysłouch: Poetyka stosowana ...... 59
- B.Chrząstowska, S.Wysłouch.: Poetyka stosowana (wyd. II, poprawione).................... 61
- A.Okopień-Sławińska: Sztuka interpretacji jako przedmiot nauczania.............. 73
- W.Szyszkowski: Analiza dzieła Literackiego w szkole. 75
- W.Szlachetko: Analiza utworów lirycznych w szkole podstawowej.......................... 77
- J.Kram Praca polonisty w klasie huamanistycznej i grupie fakultatywnej....................... 81

Ro z d z i a ł II
Danuta RODZIEWICZ - EPIKA W SZKOLNEJ KOMUNIKACJI LITERACKIEJ

1. Epika w programie szkoły podstawowej i średniej .... 85
2. Cele kształcenia w zakresie epiki.................. 87
3. Merytoryczne podstawy kształcenia literackiego w zakresie epiki..................................... 88
4. Teoretyczne aspekty kształcenia literackiego ......104
5. Przeciw schematom - ku trudnemu rozumieniu i przeżyciu, czyli o sposobach pracy nad epiką...107

Bibliografia .
WYBÓR PRAC
- B.Chrząstowska: Gatunki epickie..................... 121
- Sposób kształcenia pojęcia fikcji literackiej (Propozycja B.Chrząstowskiej)........................... 134
- U.Krauze; Preparacja kierownicza (na przykładzie wybranych zadań programowych dotyczących kategorii narratora). Model drugi: drzewo celów etapowych.................,......... 135
- W.Pasterniak: Podstawowe czynności dydaktyczne w procesie poznawania dzieła literackiego....... 139
- B.Chrząstowska: Metody i strategie.................. 167
- A.Marzec: Praca nad prozą z "perspektywy odbiorcy" .. 175
- M.Głowiński: Szkolna historia literatury: wprowadzenie w tradycję......................... 185
- Od przypadku do koncepcji (Program polonistyczny mgr Ewy Pieczonki, nauczycielki Liceua Ogólnokształcącego w Wałbrzychu)......................... 199
- E.Biłos: Stefan Żeromski "Syzyfowe prace"........... 211


Rozdział III
Leokadia KACZYŃSKA - OD PROPOZYCJI PROGRAMOWYCH DO PRAKTYKI SZKOLNEJ (DRAMAT i TEATR w PRACY POLONISTY)..................

1. Zagadnienia dramatu i teatru w świetle nowych programów dla szkół podstawowych i średnich..... 225
2. Struktura tekstu dramatycznego...................... 230
3. Konsekwencje metodyczne............................. 231
A. Autonomiczność zasad i celów pracy............... 231
B. Metody........................................... 233
C. Kierunki interpretacji........................... 236
4. Teatr w pracy polonisty............................. 240

Bibliografia
WYBÓR PRAC

B.Dyduch: Teatralizacja tekstu i gry dramatyczne jako przygotowanie do odbioru dramatu w szkole podstawowej........................ 255
B.Chrzastowska: "Od dramatu do teatru".............. 277
B.Kryda: Dramat w szkole podstawowej. Część I....... 291
B.Kryda: Dramat w szkole podstawowej. Część II (groteska)...................................... 305
S.Rzęsikowski: Zagadnienia teatralne w nowym programie języka polskiego w szkole podstawowej....... 315
B.Chrzastowska: Przykłady lekcji. Dramat............ 331
M.Inglot: Problematyka "wizji scenicznej" w szkolnych interpretacjach dramatu............. 343
E.Świderska: Analiza teatrologiczna dramatów na lekcjach języka polskiego................ 351
S.Rzęsikowski: Teatralny kształt dramatu............ 363