Wydana w 2013 roku Hitman HD Trilogy stanowi zestawienie trzech gier z uniwersum najlepszego, płatnego zabójcy na świecie. W skład zestawu wchodzi wydany w 2002 roku Hitman: Silent Assassin, Hitman: Contracts z roku 2004 oraz Hitman: Blood Money z roku 2006. Edycja ta ukazała się na konsolach Xbox360 i Playstation 3 w dwóch wersjach – podstawowej oraz limitowanej, z artbookiem prezentującym 22 kluczowe i ikoniczne momenty ze wszystkich części.
Seria Hitman opowiada historię 47 – pozbawionego bujnej czupryny właściciela tatuażu z kodem kreskowym na potylicy, będącego w istocie eksperymentem genetycznym. Sztucznie stworzony bohater gry jest również najlepszym, płatnym zabójcą na świecie, dostarczając swoim zleceniodawcom perfekcję w czystej postaci. Zatrudniony w Agencji podróżuje po całym globie, by eliminować zlecane mu cele - dona sycylijskiej mafii, szefa chińskiej Triady czy właściciela zrujnowanego, wesołego miasteczka. Niemniej, historia zawsze okazuje się mieć również i drugie dno, gdzie w trakcie zleconych misji konieczna okazuje się również walka 47 o własne życie. W Silent Assassin, zabójca idealny starając się pomóc porwanemu przez włoską mafię ojcu Emilio Vittorio, w wyniku swoich działań nastąpi na odcisk wpływowym i niebezpiecznym ludziom, świadomym renomy, jaką wypracował sobie w swoim fachu. Szybko okazuje się, że porwany duchowny jest jedynie przynętą w grze, której główną stawką jest sam Hitman. Contracts zaś do zupełnie inne podejście do tematu – protagonistę serii spotykamy w momencie, gdy z raną postrzałową wtacza się do swojego hotelowego mieszkania. Od tej pory towarzyszyć mu będą liczne halucynacje i retrospekcje z misji, które odbył. Każde wspomnienie 47 to osobne zlecenie, w którym weźmiemy już udział osobiście. Poza nowymi i nieznanymi jeszcze zadaniami, charakterystycznym elementem tej odsłony są odświeżone wersje misji z poprzednich części, w tym nieobecnej w HD Trilogy pierwszej gry w rodzinie, Codename 47. W Hitman: Blood Money, protagonista gry stanie naprzeciw największemu zagrożeniu w swojej karierze – depczącemu mu po piętach byłemu dyrektorowi FBI, Alexandrowi Elandowi Cayne, posiadającemu obsesję na punkcie schwytania i pokazania światu miejskiej legendy, jaką stał się 47.
W temacie rozgrywki, seria Hitman to uznana przez graczy i recenzentów na całym świecie trzecioosobowa skradanka z elementami akcji. Przed każdym zadaniem wybieramy niezbędne do wypełnienia misji wyposażenie w postaci broni palnej, chloroformu służącego do usypiania przeciwników, zdalnie detonowanych bomb czy charakterystycznej dla serii garoty – cienkiej linki służącej do szybkiego i bezszelestnego duszenia przeciwników. Wyjątkiem jest tutaj Contracts, który w wyniku odgórnych założeń nie daje nam dostępu do odblokowywanego wraz z postępami w grze arsenału. Przed samą akcją możliwe jest również przejrzenie mapy terenu, po którym dane nam będzie się poruszać, obejrzenie zdjęcia celu i zapoznanie się z kluczowymi dla powodzenia misji informacjami. Detal jakim jest wskazówka, iż nasz cel często stołuje się w lokalnej restauracji, ułatwić może nam drogę do wypełnienia misji, chociaż samo planowanie i rozpracowanie idealnego sposobu realizacji zadania jest już kwestią powolnego analizowania otoczenia i zachowań postaci niezależnych w samej rozgrywce. Nic nie stoi na przeszkodzie, by za pomocą karabinu maszynowego bądź strzelby wybić wszystkich strażników w okolicy, ale to właśnie cichy sposób działania i eliminacja jedynie wyznaczonego celu, najlepiej w sposób przypominający wypadek, stanowi kwintesencję i źródło największej zabawy w serii. Nie wzbudzające podejrzeń poruszanie się po okolicy dostępne jest dzięki swoistej wizytówce produkcji, czyli możliwości przebrania się za dowolną napotkaną postać. Na usunięcie uśpionego bądź wyeliminowanego delikwenta z widocznych miejsc pozwoli system fizyki ragdoll, na bieżąco obliczający zachowanie targanego przez 47 ciała. Żadna z części nie posiada trybu multiplayer.