Mogą być używane jako oddzielne urządzenia lub połączone w pętlę w różnej kolejności i różnych kombinacjach. Sekcja wejścia wysokiej czułości zawiera regulację Volume, Distortion oraz 3-pasmowy equalizer. Sekcja Booster zawiera regulację Volume, Overdrive oraz 2-pasmowy equalizer. Gałki equalizera to wysokiej jakości mini potencjometry, niezwykle odporne na uszkodzenia i przypadkowe przestawienie.
W większości urządzeń mocno przesterowany efekt Distortion umieszczony jest w jednym miejscu w pętli efektów. Natomiast w GT-500 dzięki tranzystorom FET uzyskujemy efekt wielostopniowy, który brzmi bardzo prawdziwie, niczym dobry wzmacniacz, posiada niesamowite wybrzmienie nawet przy niskim poziomie dźwięku, oddaje „tłuste“ brzmienie niskich strun i niesamowicie dobrze „oczyszcza się“ po przykręceniu gałki Volume na gitarze.
Sekcja equalizera posiada niescalony układ indukcyjny średniego zakresu, nigdy wcześniej nie montowany w pedałach gitarowych. Induktor zastosowany w układzie pozwala reguować całe średnie pasmo, łącznie z niskim średnim i wysokim średnim w ogromnym zakresie. Do budowy układu nie użyto żadnych stosowanych powszechnie w equalizerach wzmacniaczy operacyjnych, które „zabijają“ składowe harmoniczne i cały „klimat“ dźwięku oraz upodobniają brzmienie do software’owych equalizerów w programach rejestrujących.
W GT500 układ opiera się w 100% na niescalonych, pełnowymiarowych, ręcznie dobieranych tranzystorach FET. Regulacja średnich tonów, w połączeniu z silną regulacją Bass i Treble sprawia że GT500 rozwija szerszą gamę brzmień niż stansardowe urządzenie typu Tone Control, które zazwyczaj wpływają tylko na górny zakres.
Kolejną nowością niespotykaną wcześniej wśród pedałów gitarowych jest przełącznik Series Select Switch, który pozwala ustalić kolejność obu efektów względem siebie.
Booster --> Distortion
Distortion --> Booster
Zmiana kolejności efektów powoduje znaczne różnice w brzmieniu, co daje muzykowi do ręki kolejne narzędzie. Ogromne możliwości stwarzają równierz equalizery obu efektów kiedy zostaną połączone. Niezależnie od tego, który efekt zostanie ustalony jako pierwszy w pętli efektów, nadal można używać każdego z nich osobno.