Historyjki piosenkowo
obrazkowe + CD
Wydawnictwo:
Harmonia ISBN:[zasłonięte]978-8334-459-6 Format:
21.5x30.0cm Oprawa: Kartonowa
Foliowana Wydanie: 1, 2011 r.
Opis: Publikacja składa
się z 21 historyjek obrazkowych oraz płyty CD z piosenkami, do
których historyjki te stanowią ilustrację. W skład każdej
historyjki wchodzą trzy obrazki przedstawiające kolejne
zdarzenia lub sytuacje, o których mówią słowa piosenki.
Wykorzystane są tu utwory pochodzące z trzech publikacji
wydanych przez Wydawnictwa Harmonia: Podróż malowana piosenką
, Bajdobrzenie na szkolnej scenie. Inscenizacje
najpiękniejszych baśni oraz Metoda Dobrego Startu. Od piosenki
do literki – część 1 . Muzykę do wszystkich piosenek napisał
Andrzej Filar, a słowa Małgorzata Barańska.
Historyjki przeznaczone są przede
wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym, jednak mogą służyć
również dzieciom z najmłodszych klas szkoły podstawowej. Mogą
być pomocą dydaktyczną podczas zajęć prowadzonych przez
nauczyciela z całą grupą lub do zajęć
korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych prowadzonych
przez nauczyciela terapeutę z jednym dzieckiem lub z grupą
kilkuosobową. Dzieci mogą korzystać z tej nietypowej,
interesującej pomocy również w domu, pracując z rodzicami, a
po pewnym czasie nawet samodzielnie.
6 elementowe historyjki
obrazkowe 21 historyjek + kieszonki do
układania Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:[zasłonięte]978-8334-376-6 Format:
21.0x30.0cm Oprawa: Kartonowa
Foliowana Wydanie: 1, 2012 r.
Są to materiały edukacyjne dla dzieci
najmłodszych. Każda historyjka składa się z 6 obrazków, które
dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do
plastykowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko będzie
postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć
poznania dalszej części historyjki będą motywowały do
wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy
efekt – duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu
poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki przede wszystkim uczą myślenia
przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej
kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe:
porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec
szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać
je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się
więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub
samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek
lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę,
wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację
lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym
obrazku, rozwija wyobraźnię.
Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku
poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np.
jak z cebulki powstaje roślina) i nauczy zachowania w
wyjątkowych sytuacjach (np. dokarmiania ptaków zimą, pomocy
osobom niepełnosprawnym). Pomoże również poznać niektóre
zawody (np. stomatologa, rybaka) i procesy powstawania
przedmiotów (np. stołu, płyty CD).
|