Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HISTORIA WYCHOWANIA dzieje przedszkola pedagogika

19-01-2012, 15:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14.90 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 2037853987
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 6   
Koniec: 14-01-2012 19:29:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1978
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

 

WANDA BOBROWSKA-NOWAK
ZARYS DZIEJÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
CZĘSC I TEORIE PEDAGOGICZNE I ROZWÓJ PRAKTYKI
 

 


WSiP 1978  str. 400 stan db (podniszczona okładka)
ISBN 

 

SPIS TREŚCI
Wstęp
I. Wrastanie dzieci w grupę społeczną we wspólnocie pierwotnej
I*. Wychowanie dziecka w starożytności
1. Praktyka wychowawcza w starożytnej Grecji
2. Poglądy filozofów greckich na wychowanie małego dziecka
3. Wychowanie dzieci w starożytnym Rzymie
III. Pisarze Renesansu o wychowaniu dzieci
1. W głównych ośrodkach kultury europejskiej
2. Postulaty wychowawcze pisarzy polskich
IV. Jan Amos Komeński i jego koncepcja szkoły macierzyńskiej
V. Jan Łocke o wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym
VI. Jan Jakub Rousseau o naturalnym wychowaniu dzieci
VII. Jan Henryk Pestalozzi o przygotowaniu dziecka do nauki i pracy
VIII. Poglądy polskich pisarzy na wychowanie dziecka (1773—1831)
1. Główne prądy społeczno-pedagogiczne w działalności Komisji
Edukacji Narodowej
2. Zasady wychowania zdrowotnego
3. Problemy wychowania społeczno-moralnego
4. Wychowanie umysłowe dzieci w wieku od 3 do 6 lat
5. Poglądy pedagogiczne Dymitra Michała Krajewskiego
6. Wkład Jędrzeja Śniadeckiego w rozwój pedagogiki przedszkolnej
7. Problemy wychowawcze w książkach i w pierwszych polskich czasopismach dla dzieci
IX. Pierwsze placówki wychowania przedszkolnego w Europie
1. Zakładanie ochronek w ośrodkach przemysłowych i wiejskich
2. Działalność Roberta Owena i Samuela Wilderspina w Anglii
3. Powstanie i rozwój ochronek we Francji — działalność Marii Pape-Carpantier
4. Zakładanie ochronek w innycn Krajacn jmropy
X. Fryderyk Fróbel i jego system wychowania przedszkolnego
XI. Jan VIastimir Svoboda — poglądy i praktyczna działalność w ochronie
XII. Polska myśl pedagogiczna i pierwsze ochronki (do 1864 r.)
1. Powstanie ochronek w Królestwie Polskim
2. Założenia organizacyjne — pierwsze instrukcje
3. Wydawnictwa przedmiotowe dla wychowawców ochron
4. Pierwsze ochronki w zaborze austriackim i pruskim
5. August Cieszkowski i jego projekt ochronek wiejskich
6. Poglądy Bronisława Ferdynanda Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego na wychowanie małych dzieci
XIII. Powstanie naukowej pedagogiki proletariatu
1. Karol Marks i Fryderyk Engels o wychowaniu
2. Osiągnięcia Komuny Paryskiej w zakresie opieki nad dziećmi
XIV. Teoretycy i praktycy wychowania przedszkolnego w Rosji (do 1917 r.)
1. Konstanty Uszyński o wychowaniu przedszkolnym
2. Dew Tołstoj o swobodnym wychowaniu
3. Działalność pedagogiczna Adelajdy Simonowicz
4. Poglądy Elżbiety Wodowozowej
5. Eugenia Konradi i jej krytyka systemu Frobla
6. Powstawanie placówek przedszkolnych i kształcenie wychowawczyń
XV. Rozwój placówek przedszkolnych i form kształcenia wychowawczyń na ziemiach polskich (do 1918 r.)
1. W Królestwie Polskim
2. W Wielkim Księstwie Poznańskim
3. W Galicji
XVI. Problematyka przedszkolna w polskiej literaturze pedagogicznej (do 1918 r.)
1. Wpływ Herberta Spencera
2. Henryk Wernic o metodach pracy z dzieckiem
3. Myśli Adolfa Dygasińskiego o wychowaniu przedszkolnym
4. Wkład Jana Władysława Dawida w rozwój psychologii dziecka i pedagogiki przedszkolnej
5. Aniela Szycówna o przygotowaniu dziecka do szkoły
XVII. Inicjatorzy reform wychowania przedszkolnego w Polsce (do 1918 r.)
1. Współpraca pedagogów i lekarzy nad ochroną zdrowia i rozwoju dzieci
2 Działalność Marii Weryho-Radziwiłłowiczowej
3. Stanisław Karpowicz i jego próba realizacji nowej koncepcji przedszkola
XVIII. Koncepcje wychowania przedszkolnego na przełomie XIX i XX wieku
1. Istota i funkcje zabawy w świetle teorii psychologicznych
2. Metoda wychowania przedszkolnego Róży i Karoliny Agazzi
3. System Marii Montessori
4. Realizacja założeń Edwarda Claparede'a w Domu Dziecięcym
5. Metoda Owidiusza Decroly'ego
6. Teoretycy „szkoły pracy" o wychowaniu przedszkolnym — John Dewey, Paweł Błoński
XIX. Organizacja i założenia wychowania przedszkolnego w Polsce (w latach 1918—1939)
1. Podstawy organizacyjne
2. Działacze lewicy społecznej o funkcji przedszkola
3. Realizacja demokratycznych założeń pedagogiki przedszkolnej — Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
4. Kierunki rozwoju teorii i praktyki wychowania przedszkolnego
5. Sylwetki pedagogów i działaczy ruchu przedszkolnego
XX. Kształtowanie się pedagogiki przedszkolnej w Związku Radzieckim (1917—1941)
1. Ogólne założenia wychowawcze
2. Poglądy Nadieżdy Krupskiej na wychowanie przedszkolne 3.- Antoni Makarenko o wychowaniu w rodzinie
4. Pedagodzy radzieccy o zabawie dziecka
5. Koncepcje programowe wychowania przedszkolnego
Przegląd ważniejszych wydarzeń w historii wychowania przedszkolnego (wybór)
Bibliografia
Zadania
Spis ilustracji
Indeks nazwisk
i


 

Zapraszam na inne moje aukcje

 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59


strong

br /

br /