Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

. HISTORIA MYŚLI FILMOWEJ Próby interpretacji

26-09-2014, 22:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4614699504
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 26-09-2014 21:33:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy       8,30 zł

     

     



                 



    Oferta - wyślij e-mail - kliknij

     
    Przewiń do spisu treści

     Od  redakcji
    Mniejszy tom — „Próby nowej interpretacji historii myśli filmowejIł jest rezultatem ogólnopolskiej sesji filmoznawczej, która — zorgandzowa-na przez Zakład Filmoznawstwa Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Śląskiego — odbyła się w Ustroniu w dniach 29 XI — 1 XII 1976 roku. Założeniem sesji była kontynuacja programu badawczego sformułowanego na uprzednim spotkaniu filmoznawców w Sosnowcu w kwietniu 1975 roku. Program ów postulował planowe i systematyczne przebadanie i przewartościowanie dotychczasowego dorobku filmoznawstwa celem wydobycia i upowszechniania tradycji do dziś żywej i aktualnej. Wstępną realizację tego zadania zainicjował tom wydany w 1977 roku — „Współczesne problemy metodologii filmu!) pod redakcją Alicji Helman i Anny Mal-czewskiej. Jego autorzy - przedstawiciele kilku różnych ośrodków badań filmoznawczych — zaproponowali metodologiczne i teoretyczne ramy dla szeroko pojętej próby samookreślenia się filmoznawstwa jako dyscypliny uniwersyteckiej.
    Sesja w Ustroniu poświęcona była problemom historii myśli filmowej. Jej uczestnicy — referaty przygotowali pracownicy Uniwersytetów Łódzkiego, Warszawskiego, Jagiellońskiego, Śląskiego oraz Instytutu Sztuki PAN — zdecydowali się na przedstawienie swoich propozycji w trzech podstawowych pionach.
    Pierwsza grupa referatów (Boleslawa Lewickiego, Danuty Palczewskiej, Alicji Helman) poświęcona była zagadnieniom metodologii badania dziejów myśli filmowej, propozycjom periodyzacji i wyboru tradycji, do której badacz współczesny winien się odwoływać.
    W grupie drugiej zaprezentowani zostali teoretycy nie znani bądź całkowicie przemilczani czy nie zinterpretowani przez dotychczasowych historyków myśli filmowej. Jak się okazało, „nie znane kartyn przynoszą odkrycia o fundamentalnym znaczeniu (referaty Zbigniewa Czeczota-Ga-wraka, Wojciecha Wierzewskiego).
    Autorzy pozostałych referatów (Anna Rejduch-Pilch, Anna Malczew-ska, Jolanta Mach, Andrzej Kołodyński, Wojciech Chyła, Łukasz Ples-nar, Eugeniusz Wilk) zajęli się problemami i teoriami, które — częściej
     
               proby nowet interpret hist mysl film 00

    proby nowet interpret hist mysl film 01

    proby nowet interpret hist mysl film 02

    proby nowet interpret hist mysl film 03

    proby nowet interpret hist mysl film 04


    upload photo

       
          Oprawa:  
    miekka
         Format: 
    17x24
                    cm               
              Ilość stron: 
    203
       str. 
        Nakład: 
    1500+30+25
    egz.
     Stan: 

    db przytarcia i zagiecia okladki, zagiecia rogow stron
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    PRÓBY
    NOWEJ
    INTERPRETACJI
    HISTORII
    MYŚL
    FILMOWEJ

    Katowice   1978- 


         Spis treści: 

    c
    opis  rzeczy
    Oci   redakcji................................          5
    Bolesław  W.   Le wieki:   Etapy  naukowej  refleksji  jilnioznawczej    ....                     7
    Alicja   Helman:    Kategorie   świadomości  filmowej   i  jej  znaczenie   dla badania   dziejów   refleksji  nad  filmem..................        23
    Danuta   Palczewska:   Charakter  dawnej  i   współczesnej  myśli  filmowej        41
    Zbigniew   Czeczot-Gawrak:   Nie  znane  początki  teorii  filmu  w  USA
    (Vachel   Lindsay   i   Hugo   MUnsierbergj.................         81
    Wojciech  Wierzewski:   Niedocenione  ogniwo:  czeska  myśl  filmowa     .   .         79
    Wojciech   C h y ł a:   Beli  Baldzsa  estetyka  deformacji     ...........                  95
    Anna Malczewska:   Metodologiczne konteksty prac filmowych Siegfrieda
    Kracauera...............................       1.17
    Anna   Rejduch-Pilchow-a:   Między   abstrakcją  a   nadrealizmem.   Interpretacja  związków   między   refleksją   plastyczną   i   filmową   Stefanii   Za-
    hor sklej        ................................       131
    Andrzej   Kołodyński:   Praktyka i utopia Johna Griersona......   .       147
    Łukasz   Plesnar:  Fenomenologiczne  koncepcje  warstwowej  budowy dzieła
    filmowego      .,....,........................        185
    Jolanta   Mach:   Dzisiejsze poglądy filmowe Rudolfa Arnheima     ......       183
    Eugeniusz   Wilk;   Badanie  tekstu filmowego...............       197
    Indeks   nazwisk    ............................._   .   .       206 

     


         Ilustracje:

     


     



    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk12x06xB



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]