Przedmiotem licytacji jest książka:
HISTORIA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W OLSZTYNIE
1[zasłonięte]946-19
miękka oprawa
aut Ryszard Reich
str 160
stan BARDZO DOBRY
Publikacja nie nosi praktycznie żadnych śladów użytkowania.
Sześc realnych zdjęć powyżej
Na jednym ze zdjęć spis treści
Opis:
System komunikacji miejskiej w Olsztynie istnieje od 1907 roku. W latach 1[zasłonięte]907-19 w jego skład wchodziły linie tramwajowe, a w latach 1[zasłonięte]939-19 również trolejbusowe. Obecnie jedynym środkiem komunikacji miejskiej są autobusy.
30 kwietnia 1946 - Uruchomiono pierwszą powojenną linię tramwajową, od Jeziora Długiego do Dworca Głównego. Długość trasy: 3 km 280m, częstotliwość przejazdów: co 54 min.
1 maja 1946 - Powołano w ramach Dyrekcji Przedsiębiorstw Miejskich, Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Pierwszym dyrektorem został inż. Ludwik Zaleski. Załoga liczyła 30 osób.
26 maja 1946 - Wprowadzenie drugiego tramwaju na linii nr 1.
28 czerwca 1946 - Uruchomienie drugiej linii tramwajowej - nr 2, trasa Ratusz - Stadion Leśny. Długość trasy: 2 km 300 m, częstotliwość przejazdów: co 27 min.
19 września 1946 - Oddano do użytku linie autobusową z Kolonii Mazurskiej na Zatorze.
10 grudnia 1946 - Wznowienie komunikacji trolejbusowej - Osiedle Mazurskie - Pl. Roosevelta.
1947 - Olsztyn posiadał 3 linie komunikacyjne, 6 pojazdów tramwajowych i 3 trolejbusy.
28 stycznia 1948 - Oddanie do użytku nowej linii trolejbusowej na trasie Plac Roosvelta - Kortowo, długość linii: 12 km 80m - kursowały na niej trzy wozy.
1949 - Uruchomiono trolejbus towarowy wożący węgiel z ulicy Lubelskiej do gazowni przy ulicy Knosały. Uruchomiono linię autobusową Plac Roosveta - Zatorze.
1954 - Następuje usamodzielnienie się komunikacji miejskiej. Powołano Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, podległe Miejskiej Radzie Narodowej. Przedsiębiorstwo posiada 33 pojazdy i obsługuje 6 linii.
1959 - Długość tras komunikacyjnych wynosi 43 km, w tym: tramwajowych 6 km, trolejbusowych 10 km i autobusowych 27 km. Funkcjonuje 8 linii, z czego: 2 tramwajowe, 2 trolejbusowe i 4 autobusowe. Przewieziono 16 mln pasażerów.
20 listopada 1965 - Likwidacja trakcji tramwajowej.
31 lipca 1971 - Likwidacja trakcji trolejbusowej.
17 stycznia 1971 - Przeniesienie mienia przedsiębiorstwa do nowo wybudowanej bazy przy ulicy Kołobrzeskiej 40.
1 września 1971 - Likwidacja obsługi konduktorskiej. Autobusy wyposażono w kasowniki.
1 lipca 1975 - Przekształcenie firmy w jednostkę o zasięgu wojewódzkim i przejście pod nadzór wojewody Olsztyńskiego. Firma zmienia nazwę na Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Olsztynie. W jego skład, poza przedsiębiorstwem w Olsztynie, wchodzą zakłady w: Ostródzie, Kętrzynie i Mrągowie, a od stycznia 1978 r. nowo powołany zakład w Szczytnie. W strukturze wojewódzkiej firma posiadała 178 autobusów, autobusów tym: 149 w Olsztynie, 13 w Ostródzie, 11 w Kętrzynie, 3 w Mrągowie i 2 w Szczytnie.
tel: 507 [zasłonięte] 845 - ANTYKWARIAT
mail: [zasłonięte]@wp.pl
W Warszawie oraz w Olsztynie istnieje możliwość odbioru osobistego
ZAPRASZAMY NA NASZE POZOSTAŁE AUKCJE !!!