Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HISTORIA ARCHITEKTURA WYSP BRYTYJSKICH LONDYN 1926

02-07-2012, 18:56
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2456947317
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 10-07-2012 18:15:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

KSIĄŻKA W JĘZYKU ANGIELSKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.





SPIS TREŚCI

PRZEDMOWA 13
I WPROWADZENIE 17
Matka Sztuki - Architektura Wynik warunków społecznych - Origins wpływów Art-zewnątrz - brak stylu, jaki kiedykolwiek powstał od początku do końca przez jednego Ludu - Chiny wyjątek? Prawdopodobnie nie - Wyspa Wielkanocna - Pacific Civilizations-śródziemnomorskie Ludy i ich architektura
- Egipt, Babilon, Grecja, Kreta, Rzym, Bizancjum, Główne Początki brytyjskich Style-outline charakterystyki.
II przedchrześcijańskiej ARCHITEKTURA W ANGLII 48
Menhirs - dolmenów - Cromlechs - zaszył Stones
- Circles - Stonehenge - Roman pozostaje - data okresu chrześcijańskiego w Wielkiej Brytanii i Irlandii - dolmenów - kurhany - New Grange - forty - forty szkockie - Domki ulu.
w romańskim: 67 chrześcijaninem, ale pre-norman
Roman Remains - The Sasi - bazyliki, kościoły: Początek I OPIS Brochs szkockie - Irlandia - Komórki - oratoria
- Kościoły - okrągłe wieże - Zamki - Mieszkania Lake.
iv romański: Norman 92
Zakres okresu - Rzemieślnicy i przewożenia materiałów Katedry: planuje - Westminster Abbey - Szkocja: St Magnus - Kościoły: Plany, budowlane, Szczegóły, kolorowe, witraże - rodzaje Scottish ceny: Wpływy - Abbeys - irlandzkie Abbeys - Zamki: tarly drewniane Typ , Rozwój, rozmieszczenie planów - dworów i Granges.
V Gothic: XIII wieku Il7
Termin Gothic - cystersi - Plany - ostrołukowym - maswerk - Dachy - Szkło - sklepienia - Flying przyporami - Iglice - Domy Rozdział - kryptach-Manors - Zamki - Concentric Plan - Defences-machikuł - The Halls - Plan - Solar-Bailey - Kolegia - Materiały - irlandzka i szkocka pracy - Melrose - Glasgow.
VI Gothic: XIV w. I44
Ogólne społecznego - katedr i kościołów - styl dodane - Ely Lantern-Lierne sklepienia: Plan, Okna, przypory, Carving-kolegiów: Przykłady okresu - klasztory - Castles przyczynach upadku - czworokątny Plan - House - odrzut Środki obrony - zmiana w planu.
VII Gothic: XV wieku 169
Brak obcych wpływów - Zmiany w Planie Cathedral - sklepienia Fan - Merit z prostopadłych ubocznych Zawężenia - Kościół Parafialny - Scottish Kościelny-irlandzki Kościelny - Zamki: Podane przykłady - Domy: Opracowanie planu, Boazeria, kolor, Większe Windows, Hammer-beam dachów.
VIII Wczesny renesans: XVI w. 193 Tudor - początek renesansu - Rozwiązanie klasztorów - Henryka VII Grób - Włoski Influence - przewlekły z Gothic - Zbieg-niemieckich rzemieślników - John Shute - John Thorpe-John Smithson - Przechodząc z sali - Funkcje c
Pracy elżbietańskiej - Plany - Charakterystyka-Stone i Half-drewna Domy - Wewnętrzny Leczenie - Szkoły i uczelnie - Praca szkocki i irlandzki.
ix renesans: XVII w. 215
Wpływ kilku mężczyzn - włoski Feeling - Rise of the Architect - Inigo Jones - Webb-Wren - Zmiana planu - Early Days-Sash Windows-Wren jest Wielki pożar w St. Pawła - Londyn Kościoły - współczesnych pisarzy na temat architektury, wolności Traktowania
- Dalsze zmiany w planie - wyższe - Szkoły-Teatry - Biblioteki - rzemiosło z Time-Lighting uzgodnień - Szkocja - Irlandii.
x renesans: XVIII wieku 246
Warunki socjalne - Architekci - Vanbrugh i Kent - izby i Adam - Książki czasu - Zasady projektowania - Wady programu - Palladian szkolne i wpływ - CHARAKTERYSTYKA-Wielkie domy-mniejszych domów
- Rozwój Style - kominki-Windows-stolarskie - Tynk - Budynki użyteczności publicznej - Chiński Smak - grecki i neogotyckim - Malarstwo ścienne.
XI wiek dziewiętnasty 271
Szybki rozwój - Wojny Napoleońskie - grecki Revival: jego Absurdy - Kościoły - Gothic Revival - Praca Wyatt firmy - Nash - Pugin
- The Houses of Parliament - Ruskin i William Morris - Ostatnio gotycka budowla - Wielka Wystawa - Remonty - Scott - pospieszna Travel-Szkice - Planowanie Lost Art - New Art - jego absurdalność - industrializmu i Slum - Jego środki zaradcze.
OPAKOWANIE
XII Dzisiejsza POZYCJA 288
New Style Possible - Dobra Nowoczesna Praca-Zlecenia - City Streets i kościołów - Krajowy pracy: dwa style-edukacyjne z Homes Architekci-robotniczych - Korzystanie z nowych możliwości Materiały-Future - Urbanistyka - Przypadkowe Wzrost miast i potrzeba Control - Niedogodności Miast - Civic badań - wiedza potrzebna-Komunikacja-regionalne plany - Idealny plan - Miasta Zbyt duże - Satellite Miasta - Open Spaces - Otoczenie - Rolnicze Pasy.
SŁOWNICZEK 313





LISTA PŁYT

Liverpool katedra fronton
Piramida Cheopsa obliczu strona 24
pylony w świątyni Khonsu 24
. łaźnie rzymskie, wanna To jo
Iffley kościół 96
wschód sutton kościół 96
Nawa, Dunfermline Abbey io4
Leuchars kościół io4
Malmesbury opactwo 106
hereford katedra il8
Katedra w Chester i ja 8
Glasgow katedry. 122
Tintern Abbey 122
con sposób zamek i 32
Zamek w Edynburgu i 34
Birling kościół i38
Zamek w Leeds i 38
Katedra w Canterbury i4o
Rosslyn zamek 146
torplucen kościół, linlithgowshire 146
Carnarvon zamek 1 ^ 8
zimno Ashton ambona 162
ul. Klemensa kościół, Terrington 170
compton winyates, Northampton i 72
króla Sutton, Warwick i 72
Bath Abbey i 76
rzeźbione fotele w Christchurch Priory I 82
Magdalen College w Oksfordzie 186
Haddon Hall i 96
earlshall 204
GATEWAY, Falkland Palace obliczu 2Ot strony
KENTWELL HALL 20?
LEEDS VILLAGE 215
CHENEY TRYBUNAŁ 212
Ledbury Market Hall 2L6
Drzwiach, Dane produktu ZAMEK 224
Ratusz, Dunbar 2 ^ 6
Castletown, IRLANDIA 244
Beaulieu, IRLANDIA 246
DUCHAL DOM 248
Sala środkowym okresie 2 ^ 0
BALLYHAISE, Cavan 2C2
MAUZOLEUM przez Roberta Adama 254
Duncombe PARK 256
Zamek Howard 2C6
DANE typowego WCZESNYM DOM DETALI 2f8 gipsowo - początku XVIII
CENTURY 26O graba - początku XVIII
CENTURY 26o BOSSI graba 262 późnego XVIII-wieczne kominkowe 2 62 Wnętrza początku XVIII
CENTURY 264
Pijalnia, Cheltenham 266
S. Mary-le-Strand 268
Ratusz, CHESTER 270
Ratusz, PORTSMOUTH I'JO
Ratusz, LIVERPOOL 272
BIRMINGHAM RATUSZ 274
Belgravia, London 2? 6
The 'dziedzica biblioteka prawo, Cambridge licowa strona 278
Ratusz, SHEFFIELD 278
NEW RADCLIFFE BIBLIOTEKA, OXFORD 280
DOM NA LYMINGTON, Hampshire 282
Pałac Buckingham 284
ARCH Admiralty 286
Heath Lodge, Headley 288
SOUTH LYTCHETT MANOR 29O
GARDEN 292
eyford park, Gloucestershire 294
łopiany, Fairford 296
łopiany, Fairford 298
University College Dublin 3oo
Heathcote, Ilkley 3o2
London County Council sala 3o4
ul. Dawida, exeter 306
arcybiskupa świątyni grób, Canterbury 308
Bush House 3iq
Devonshire House, Piccadilly 312





PRZEDMOWA

nP ^ Jego książka nie jest przeznaczona do rzucać żadnych bardzo nowe światło JL na temat problemów, które istnieją w związku z historii architektury tych wysp.
Czułem jednak, przez długi czas, że nie potrzeba skromny wielkości książki, która opowiada o naszych rodzimych budynków w prosty sposób i przy uwzględnieniu warunków społecznych, które doprowadziły je do życia. Znaczenie tej kwestii została omówiona w rozdziale wprowadzającym. Wiele fazy i rozwoju występują w architekturze, które są kontrowersyjne jak do pochodzenia i przeznaczenia. Jeżeli takie kontrowersyjne punkty zostały omówione tutaj dałem moje własne poglądy na ich temat, niektóre z nich mogą wydawać się nieproporcjonalne w stosunku do całej skali zabudowy. Pisanie historii jakiejkolwiek musi być wynikiem osobistych doświadczeń w życiu, a wiedza zdobyta dzięki pracy, sztuki i literatury, i nie ma dwóch ludzi będzie kiedykolwiek pozwalają równą wartość do tego samego wydarzenia historycznego. Bez wątpienia niektórzy krytycy powiedzą, że dałem za mało miejsca do gotyku, zwłaszcza kościelnej pracy - innym, że angielski klasyk szkoła nie otrzyma wystarczająco dużo uwagi. Tacy krytycy mogą mieć rację, ale dałem do każdej sytuacji, która, moim zdaniem, to zasługuje.
Starałem się uniknąć monotonii ilustracji produkowanych w dokładnie tych samych zasadach technicznych, a miały na celu ubraniowy styl rysowania do klasy i wieku budynku każdy ilustruje, co prymitywne, wczesne prace traktuje się twardszej linii i bardziej sztywny Definicja niż dojrzały etap angielskiego gotyku.
Wiele ilustracje są celowo schematyczny zamiast obrazkami.
Gdzie fotografie ilustrują punkty budynku lepsze niż rysunków (jak mi się wydaje) Użyłem ich. Przy wyborze przedmiotów, każdy starań, aby pokazać typowe budynki, unikając utartych przykłady, tak dalece jak to możliwe.
Numer indeksu jest podana, jak wierzę, że poddziałów do rozdziałów są adekwatne do celów referencyjnych.
Pragnę wyrazić moje najserdeczniejsze podziękowania dla wielu życzliwych ludzi, którzy pomogli mi informacji, doradztwa i przez pożyczki ilustracji. Jestem szczególnie wdzięczny moim przyjacielem, Frank Stephens, na sprawy odnoszące się do Stonehenge, a do Johna Cooka za dużo pomocy w związku z irlandzkim pracy, na którym jest uznany autorytet i do mojego starego mistrza, RC Orpen dla wielu uroczych rysunków ołówkiem, hojnie umieszczony na mojej dyspozycji.
Pan Wilson Paterson, a Pan Gillespie, Edynburga, były bardziej niż w rodzaju pomaga mi w odniesieniu do szkockiego pracy, a do pana Jerzego Pepler jestem winien szczególną wdzięczność za umieszczenie jego nieocenione usługi do mojej dyspozycji, w w stosunku do mojego rozdziału o urbanistyce.
Wśród innych, którzy hojnie wspieranych z ilustracjami i na inne sposoby, są profesor Reilly z Uniwersytetu w Liverpoolu Sir Gilbert Scott, Sir Aston Webb, Sir Edwin Lutyens, profesor Richardson, panowie SR Dzień, E. Bradbury, HG Leaske, L. Steele G. Darling, Caroe, Guy Dawber, Thirl ściany, Jenkyns, Lamb, PJ Lynch, Knott Ralph, panowie Hodges & Figgis i Panowie BT Batsford. Jestem
bardzo wdzięczny za wypożyczenie doskonałych zdjęć do Great Western Railway Co, London & North Eastern Railway Co, redaktorzy architekta i architekta Parts Urzędowym XIX-wiecznego rozdziału i wprowadzenie się w irlandzkim Builder i Inżynier, przez uprzejmości którego redaktor wolno mi odtwarzać je tutaj.
I twierdzą, dwa punkty zasługi dla tej książki. Choć wiele uwagi poświęcono w chwili obecnej do Waterloo Bridge, St Paul, i do rozpadu kamienia w Houses of Parliament, mam oprzeć się pokusie ilustrujące te budynki. Jest to pierwsze. Po drugie, jest to tylko historii architektury, która zajmuje się XVIII-wiecznej pracy i wyróżnienia Blenheim bez cytując papieża linie na tym porywający osiągnięciem architektonicznym.





CONTENTS

PREFACE 13
I INTRODUCTION 17
The Mother of the Arts - Architecture the Result of Social Conditions - Origins of Art-Outside Influences - No Style ever developed from first to last by one People - China an Exception? probably not - Easter Island - The Pacific Civilizations -The Mediterranean Peoples and their Architecture
- Egypt, Babylon, Greece, Crete, Rome, Byzantium-The Main Origins of British Styles-Outline of Characteristics.
II PRE-CHRISTIAN ARCHITECTURE IN ENGLAND 48
Menhirs - Dolmens - Cromlechs - Holed Stones
- Circles - Stonehenge - Roman Remains - Date of Christian Period in Britain and Ireland - Dolmens - Tumuli - New Grange - Forts - Scottish Forts - Beehive Huts.
in Romanesque: Christian but pre-norman 67
Roman Remains - The Saxons - Basilicas -Churches: their Origin and Description -The Scottish Brochs - Ireland - Cells - Oratories
- Churches - Round Towers - Castles - Lake Dwellings.
iv Romanesque: norman 92
Extent of Period - Craftsmen and Materials -Cathedrals: Plans - Westminster Abbey - Scotland: St. Magnus - Churches: Plans, Construction, Details, Colour, Stained Glass - Scottish Types: Influences - The Abbeys - Irish Abbeys - Castles: tarly Wooden Type, Development, Arrangement of Plans - Manors and Granges.
V GOTHIC: THIRTEENTH CENTURY Il7
Term Gothic - Cistercians - Plans - Pointed Arch - Tracery - Roofs - Glass - Vaulting - Flying Buttresses - Spires - Chapter Houses - Crypts -Manors - Castles - Concentric Plan - Defences -Machicolation - The Halls - Plan - The Solar -The Bailey - Colleges - Materials - Irish and Scottish Work - Melrose - Glasgow.
VI GOTHIC: FOURTEENTH CENTURY I44
General Social Advance - Cathedrals and Churches - Style of Additions - Ely Lantern- Lierne Vaults: Plan, Windows, Buttresses, Carving-Colleges: Examples of the Period - Abbeys - Castles -Causes of Decline - The Quadrangular Plan - The House - Discarding of Defences - Alteration in Plan.
VII GOTHIC: FIFTEENTH CENTURY 169
Lack of Foreign Influence - Changes in Cathedral Plan - Fan Vaulting - Merit of Perpendicular -Refinements - The Parish Church - Scottish Ecclesiastical-Irish Ecclesiastical - Castles: Later Examples - Houses: Development of Plan, Panelling, Colour, Larger Windows, Hammer-beam Roofs.
VIII THE EARLY RENAISSANCE: SIXTEENTH CENTURY 193 Tudor - Beginning of Renaissance - Dissolution of Monasteries - Henry VII's Tomb - Italian Influence - Lingering of Gothic - Overlapping -German Craftsmen - John Shute - John Thorpe -John Smithson - Passing of the Hall - Features c
of Elizabethan Work - Plans - Characteristics -Stone and Half-timber Houses - Internal Treatment - Schools and Colleges - Scottish and Irish Work.
ix the renaissance: seventeenth century 215
Influence of a Few Men - Italian Feeling - The Rise of the Architect - Inigo Jones - Webb -Wren - Change of Plan - Sash Windows -Wren's Early Days-The Great Fire-St. Paul's - London Churches - Contemporary Writers on Architecture-Freedom of Treatment
- Further Changes in Plan - Colleges - Schools -Theatres - Libraries - Craftsmanship of the Time -Lighting Arrangements - Scotland - Ireland.
x the renaissance: eighteenth century 246
Social Conditions - The Architects - Vanbrugh and Kent - Chambers and Adam - Books of the Time - Rules of Design - Faults of Plan - The Palladian School and Influence - Main Characteristics-The Great Houses-The Smaller Houses
- Development of Style - Fire-places -Windows -Joinery - Plaster - Public Buildings - Chinese Taste - Greek and Gothic Revival - Mural Painting.
XI THE NINETEENTH CENTURY 271
Rapid Development - Napoleonic Wars - The Greek Revival: its Absurdities - Churches - The Gothic Revival - Wyatt's Work - Nash - Pugin
- The Houses of Parliament - Ruskin and William Morris - Last Gothic Building - The Great Exhibition - Restoration - Scott - Hurried Travel -Sketches - Planning a Lost Art - New Art - Its Absurdity - Industrialism and the Slum - Its Remedies.
PACK
XII THE PRESENT-DAY POSITION 288
A New Style Possible - Good Modern Work -The Orders - City Streets and Churches - Domestic Work: Two Styles-Education of Architects -Working-class Homes - Use of New Materials -Future Possibilities - Town Planning - Accidental Growth of Cities and Necessity for Control - Inconvenience of Towns - Civic Surveys - Knowledge Needed-Communications-Regional Plans - The Ideal Plan - Towns Too Large - Satellite Towns - Open Spaces - Surroundings - Agricultural Belts.
GLOSSARY 313





LIST OF PLATES

Liverpool cathedral Frontispiece
pyramid of cheops Facing page 24
pylons at temple of khonsu 24
. roman baths, bath 'jo
iffley church 96
east sutton church 96
the nave, dunfermline abbey io4
leuchars church io4
malmesbury abbey 106
hereford cathedral il8
chester cathedral i i 8
glasgow cathedral . 122
tintern abbey 122
con way castle i 32
edinburgh castle i 34
birling church i38
leeds castle i 38
canterbury cathedral i4o
rosslyn castle 146
torplucen church, linlithgowshire 146
carnarvon castle 1^8
cold ashton pulpit 162
st. Clement's church, terrington 170
compton winyates, northampton i 72
king's sutton, warwick i 72
bath abbey i 76
carved seats in christchurch priory i 82
Magdalen college, oxford 186
haddon hall i 96
earlshall 204
GATEWAY, FALKLAND PALACE Facing page 2Ot
KENTWELL HALL 20?
LEEDS VILLAGE 215
CHENEY COURT 212
LEDBURY MARKET HALL 2l6
THE DOORWAY, ROSSLYN CASTLE 224
TOWN HALL, DUNBAR 2^6
CASTLETOWN, IRELAND 244
BEAULIEU, IRELAND 246
DUCHAL HOUSE 248
A HALL OF THE MIDDLE PERIOD 2^0
BALLYHAISE, CAVAN 2C2
A MAUSOLEUM BY ROBERT ADAM 254
DUNCOMBE PARK 256
CASTLE HOWARD 2C6
DETAILS OF A TYPICAL EARLY HOUSE 2f8 PLASTER DETAIL - EARLY EIGHTEENTH
CENTURY 26O A MANTELPIECE - EARLY EIGHTEENTH
CENTURY 26o A BOSSI MANTELPIECE 262 A LATE EIGHTEENTH-CENTURY MANTELPIECE 2 62 INTERIORS OF THE EARLY EIGHTEENTH
CENTURY 264
THE PUMP HOUSE, CHELTENHAM 266
S. MARY-LE-STRAND 268
TOWN HALL, CHESTER 270
TOWN HALL, PORTSMOUTH I'JO
TOWN HALL, LIVERPOOL 272
BIRMINGHAM TOWN HALL 274
BELGRAVIA, LONDON 2?6
the 'squire' law library, Cambridge Facing page 278
TOWN HALL, SHEFFIELD 278
THE NEW RADCLIFFE LIBRARY, OXFORD 280
A HOUSE AT LYMINGTON, HAMPSHIRE 282
BUCKINGHAM PALACE 284
THE ADMIRALTY ARCH 286
HEATH LODGE, HEADLEY 288
SOUTH LYTCHETT MANOR 29O
A GARDEN 292
eyford park, gloucestershire 294
burdocks, fairford 296
burdocks, fairford 298
university college, dublin 3oo
heathcote, ilkley 3o2
london county council hall 3o4
st. david's, exeter 306
archbishop temple's tomb, canterbury 308
bush house 3iq
devonshire house, piccadilly 312





PREFACE

nP^His book is not intended to throw any very new JL light on the problems that exist in connection with the architectural history of these islands.
I have felt, however, for a long time, that there was a need for a modest-sized book which would tell the story of our native buildings in a simple way, and with due regard to the social conditions which brought them into being. The importance of this point is dealt with in the introductory chapter. Many phases and developments occur in architecture which are controversial as to origin and purpose. Where such controversial points are dealt with here I have given my own views on them; some of these may seem to be out of proportion in relation to the whole scale of building development. The writing of a history of any sort must be the result of personal experience in life, and of knowledge gained through work, art and literature; and no two people will ever allow equal value to the same historical event. No doubt some critics will say that I have given too little space to Gothic, especially to ecclesiastical work - others that the English classic school does not receive enough attention. Such critics may be right, but I have given to each the position which, in my view, it deserves.
I have tried to avoid the monotony of illustrations produced in exactly the same technical manner, and have aimed at suiting the style of drawing to the class and age of building each illustrates ; thus primitive, early work is treated with a harder line and more rigid definition than is the mature phase of English Gothic.
Many illustrations are deliberately diagrammatic rather than pictorial.
Where photographs illustrate the points of a building better than drawings (as it seems to me) I have used them. In selecting the subjects, every effort has been made to show typical buildings, while avoiding the hackneyed examples, so far as possible.
No index is given, as I believe the sub-headings to the chapters are adequate for reference purposes.
I should like to express my most cordial thanks to the many kind people who have helped me with information, advice, and by the loan of illustrations. I am especially indebted to my friend, Mr. Frank Stephens, for the matter relating to Stonehenge, and to Mr. John Cooke for much help in connection with Irish work, on which he is a recognized authority, and to my old master, R. C. Orpen, for many charming pencil drawings, generously placed at my disposal.
Mr. Wilson Paterson, and Mr. Gillespie, of Edinburgh, have been more than kind in helping me in regard to Scottish work, and to Mr. George Pepler I owe a special debt of gratitude for placing his invaluable services at my disposal, in relation to my chapter on town planning.
Among others who have generously assisted with illustrations and in other ways, are Professor Reilly of Liverpool University, Sir Gilbert Scott, Sir Aston Webb, Sir Edwin Lutyens, Professor Richardson, Messrs. S. R. Day, E. Bradbury, H. G. Leaske, L. Steele, G. Darling, Caroe, Guy Dawber, Thirl wall, Jenkyns, Lamb, P. J. Lynch, Ralph Knott, Messrs. Hodges & Figgis, and Messrs. B. T. Batsford. I am
greatly indebted for the loan of excellent photographs to the Great Western Railway Co., the London & North Eastern Railway Co., the editors of the Architect and the Architect's Journal Parts of the nineteenth-century chapter and the introduction appeared in the Irish Builder and Engineer, by the courtesy of whose editor I am allowed to reproduce them here.
I claim two points of merit for this book. Although great attention has been paid at the present time to Waterloo Bridge, St. Paul's, and to the decay of the stone in the Houses of Parliament, I have resisted the temptation of illustrating these buildings. This is the first. Secondly, this is the only architectural history which deals with eighteenth-century work and mentions Blenheim without quoting Pope's lines on that spirited architectural achievement.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.