Spis treści 1. Badania marketingowe jako podstawa decyzji rynkowych . 1.1. Rola i funkcje badań marketingowych 1.2. Celowość i efektywność badań marketingowych 1.2.1. Celowość badań marketingowych . 1.2.2. Korzyści i koszty badań 1.3. System informacji marketingowej . 1.3.1. Istota i funkcje systemu informacji marketingowej . 1.3.2. Tworzenie i wykorzystanie systemów informacji marketingowej . 1.4 Rodzaje projektów badawczych . 1.5 Organizacja badań marketingowych . 1.5.1. Badania realizowane samodzielnie przez przedsiębiorstwo l .5.2. Wykorzystanie wykonawców zewnętrznych . 2. Przygotowanie badań marketingowych . 2.1. Przebieg procesu badawczego . 2.1.1.Określenie celu badań i formułowanie problemu badawczego . 2.1.2. Postawienie hipotez . 2.1.3. Określenie form i metod zbierania danych 2.1.4. Przygotowanie i testowanie narzędzi badawczych 2.1.5. Dobór próby, zbieranie i analiza danych . 2.1.6. Opracowanie projektu badania 2.2. Dobór próby 2.2.1. Proces doboru próby 2.2.2. Metody doboru próby 2.2.3. Pobranie próby 2.3. Wiarygodność badań . 2.3.1. Błędy w badaniach i metody ich redukcji . 2.3.2. Problemy związane z wiarygodnością badań 2.4. Etyczne aspekty badań 2.4.1. Prawa respondentów . 2.4.2. Odpowiedzialność zawodowa badaczy . 2.4.3. Wzajemne relacje badaczy i klientów . 2.4.4. Ochrona interesów klientów i firm 3. Metody gromadzenia danych i prowadzenia badań . 3.1. Gromadzenie i wykorzystanie danych wtórnych . 3.2. Gromadzenie i wykorzystanie danych pierwotnych 3.2.1. Badania ilościowe . 3.2.2. Badania jakościowe 3.3. Metody badawcze 3.3.1. Metody ilościowe . 3.3.2. Inne rodzaje badań ilościowych . 3.3.3. Metody jakościowe 4. Opracowanie kwestionariusza badawczego 4.1. Rola i funkcje kwestionariusza badawczego 4.2. Procedura budowy kwestionariusza . 4.3. Zasady konstruowania kwestionariusza . 4.3.1. Struktura, forma i treść kwestionariusza 4.3.2. Sposób formułowania i liczba pytań' 4.3.3. Kolejność i charakter pytań 4.3.4. Forma zewnętrzna kwestionariusza 4.4. Rodzaje pytań i skalowanie odpowiedzi. 4.4.1. Pytania otwarte . 4.4.2. Pytania zamknięte 4.4.3. Charakterystyka skal odpowiedzi . 4.4.4. Zasady skalowania odpowiedzi 5. Analiza i interpretacja danych 5.1. Redagowanie danych 5.2. Kodowanie danych . 5.3. Tabulacja danych 5.3.1. Tabulacja prosta . 5.3.2. Tabulacja złożona. 5.4. Analiza danych . 5.4.1. Sumaryczne mierniki statystyczne . 5.4.2. Analiza danych z badań jakościowych . 5.5. Komputery w badaniach marketingowych . 6. Prezentacja wyników badań 6.1. Zasady opracowania raportu z badań . 6.1.1. Znaczenie prezentacji raportu . 6.1.2. Zasady pisania raportu 6.2. Struktura raportu 6.2.1. Część wstępna 6.2.2. Część główna . 6.2.3. Część końcowa . 6.3. Formy graficznej prezentacji wyników 6.4. Prezentacja tabelaryczna 6.5. Raport ustny . 7. Obszary zastosowań badań marketingowych . 7.1. Podstawowe obszary badawcze 7.2. Analiza pozycji rynkowej i kierunków rozwoju przedsiębiorstwa 7.3. Analiza konkurencji 7.4. Badania zachowań i motywacji konsumentów 7.4.1. Badania segmentacyjne . 7.5. Badania produktu 7.5.1. Badania nowego produktu . 7.5.2. Badania istniejącego produktu 7.5.3. Badania marki i opakowań 7.6. Badania cen . 7.7. Badania systemu dystrybucji . 7.8. Badania systemu komunikacji rynkowej . 7.8.1. Badania reklamy Słownik ważniejszych terminów Bibliografia |