Twórcy ze studia Sanrio Digital przygotowali trzecią grę w uniwersum Hello Kitty, a jednocześnie pierwszą na Wii, tym razem tworząc połączenie zbioru mini-gier z prostą strategią ekonomiczną.
Główne założenia tytułu zostały oparte na kreowaniu, przy pomocy własnoręcznie stworzonych postaci, świata Hello Kitty, a konkretnie małego miasteczka zamieszkałego przez największe sławy uniwersum. Zadaniem graczy jest stworzenie bohaterów, którzy pomogą Hello Kitty, Chocolate, My Melody, Badtz-Maru i innym charakterystycznym personom z popularnego świata w rozwinięciu wioski. Autorzy fabułę gry oparli na relacjach między postaciami, które zlecają sobie różne zadania, odkrywają razem przygody i pomagają sobie przy kończeniu różnych mini-gier.
Cechą charakterystyczną Hello Kitty Seasons są zmieniające się pory roku, które wpływają na życie bohaterów miasteczka i formułę mini-gier. Dodatkowo cały świat zmienia się, reagując na wszelkie poczynania i wyniki osób bawiących się przed telewizorem.
Gra wykorzystuje możliwości kontrolerów Wii, zawiera także własny system osiągnięć, który motywuje do uzyskiwania lepszych rezultatów i powracania do już ukończonych konkurencji.
Hello Kitty Seasons jest zbudowane w charakterystycznej stylistyce, doskonale znanej fanom świata. Tytuł jest pozbawiony przemocy i przez to dostępny dla odbiorców w każdym wieku.