Dookoła zimne antarktyczne morze. Pingwiny skaczą z kry na krę. Starają się złowić jak najwięcej ryb.
Jednocześnie muszą chronić swoje łowisko przed innymi pingwinami.
Zwycięży najsprytniejsza kolonia pingwinów.
Gra została wymyślona przez Alvydasa Jakeliunasa, litewskiego naukowca pracującego nad sztuczną inteligencją. Wydana przez holenderską firmę Phalanx, zdobyła dużą popularność w Europie.
Teraz dzięki wydawnictwu Granna możemy się nią cieszyć w Polsce!
Jak grać?
W zależności od ilości grających, każdy z graczy otrzymuje odpowiednią ilośc pingwinów
( 2 graczy - każdy dostaje po 4 pingwiny, 3 graczy - po 3 pingwiny, 4 graczy - po 2 pingwiny).
Następnie rozkładamy planszę, rozstawiając w 8 rzędach po 7 lub 8 żetonów. Żetony to są kry lodu
na których leżą ryby, które będą naszym łupem
( na każdej krze namalowane są leżące ryby – od jednej do trzech.)
W grze chodzi o to, żeby zebrać jak najwięcej żetonów z jak największą ilością ryb.
W tym celu poruszamy się pionkami pingwinów w swoim kolorze w linii prostej po planszy.
Żeton, z którego schodzimy, wędruje do nas, tym samym przynosząc punkty. Zasady są takie, ż
e nie możemy przeskoczyć innego pingwina, lub "luki" w planszy. Na jednym żetonie może być tylko
jedna figurka. W momencie, gdy skończą się wszystkie żetony - kry, kończymy grę. Wygrywa gracz,
który ma najwięcej zdobytych ryb.
W grze należy wykazać się niezłą taktyką. Generalnie należy wykonywać takie ruchy,
aby blokować jak największy obszar planszy i odcinać innych graczy od ryb.
Zawartość gry:
- 60 sześciokątnych żetonów, czyli kawałków kry
- 16 plastikowych pingwinów (po 4 w 4 kolorach)
- instrukcja
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4
Wymiary: 260x260x80
Dobrze wszystkim znany polski producent gier planszowych. Działa na rynku od 1991 roku.
Produkty Granny cechuje duża estetyka wykonania, barwna, czytelna grafika oraz trwałość.
Granna poprzez swoje gry kształci w dzieciach logiczne myślenie, twórczą aktywność, zdolności poznawcze
i co bardzo ważne - wytrwałość w wykonywaniu zadań od początku do końca.
|