Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Head First JavaScript. Edycja Polska. O'Reilly NOW

19-01-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 68 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2027073087
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 12   
Koniec: 12-01-2012 21:22:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Tematyka: JavaScript
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Head First JavaScript. Edycja Polska. O'Reilly. NOWA


Autor: Michael Morrison
Data wydania: 05/2009
Stron: 624
* Tytuł oryginału: Head First JavaScript (Head First)
* Tłumaczenie: Piotr Rajca
* ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1548-3
* Format: 200x230
* Numer z katalogu: 4498
Wydawnictwo Helion

ftp://ftp.helion.pl/przyklady/hfjsc.zip

Poznaj język JavaScript w niekonwencjonalny
i zadziwiająco skuteczny sposób!

Dziś statyczne witryny WWW giną w ogromnej masie podobnych sobie stron, przy braku zainteresowania współczesnych użytkowników sieci. Aby się wyróżnić, trzeba zaproponować oglądającym coś innego niż tylko ładnie sformatowany tekst i schludną grafikę. Jednym z pomysłów na zwiększenie atrakcyjności witryny WWW jest wprowadzenie na nią elementów interaktywnych. Istnieje wiele rozwiązań służących do tworzenia takich elementów. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest JavaScript. Ten interpretowany po stronie przeglądarki język pozwala między innymi na kontrolowanie niemal wszystkich elementów HTML w oparciu o obiektowy model dokumentu (DOM), obsługę zdarzeń generowanych przez użytkownika i weryfikację poprawności danych wprowadzanych do formularza.

Dzięki książce "Head First JavaScript. Edycja polska" poznasz JavaScript w nietypowy, a przy tym bardzo skuteczny sposób. Ponieważ została ona napisana w oparciu o najnowsze teorie uczenia się, błyskawicznie przyswoisz sobie wiedzę o tym języku. Nauczysz się osadzać kod JavaScript w dokumentach HTML, przetwarzać dane i sterować wykonywaniem skryptu za pomocą konstrukcji warunkowych. Dowiesz się, jak korzystać z obiektowego modelu dokumentu, tworzyć i obsługiwać pliki cookie oraz procedury obsługi zdarzeń. Poznasz także techniki programowania obiektowego i sposoby wykrywania czy usuwania błędów. Przeczytasz również o technologii AJAX, opierającej się na języku JavaScript.

* Podstawowe elementy JavaScript
* Praca ze zmiennymi
* Interakcja z przeglądarką
* Wyrażenia warunkowe i pętle
* Organizacja kodu i korzystanie z funkcji
* Obiektowy Model Dokumentu
* Obiekty w JavaScript
* Testowanie skryptów
* Wykorzystanie JavaScript w technologii AJAX

Twój czas jest cenny — wykorzystaj go na poznanie JavaScript z pomocą nowoczesnych metod nauki!

Wprowadzenie

* Dla kogo jest ta książka? (20)
* Wiemy, co sobie myślisz (21)
* Metapoznanie (23)
* Oto, co możesz zrobić, aby zmusić swój mózg do posłuszeństwa (25)
* Przeczytaj to (26)
* Zespół recenzentów (28)
* Podziękowania (29)

Rozdział 1. W odpowiedzi na wirtualny świat

* Użytkownicy (WWW) mają swoje potrzeby (32)
* To jakby rozmowa ze ścianą - całkowity brak reakcji (33)
* A JavaScript odpowiada (34)
* Światła, kamera, interakcja! (36)
* Użyj znacznika ( ), by dać przeglądarce znać, że piszesz kod JavaScript (41)
* Twoja przeglądarka WWW poradzi sobie z kodem HTML, CSS i JavaScript (42)
* Najlepszy wirtualny przyjaciel mężczyzny... potrzebuje TWOJEJ pomocy (45)
* Zapewnianie interaktywności iGłazowi (46)
* Utworzenie strony WWW iGłazu (47)
* Test (47)
* Zdarzenia JavaScript: udzielamy głosu iGłazowi (48)
* Informowanie użytkownika przy wykorzystaniu funkcji (49)
* Dodanie powitania (50)
* A teraz zadbamy o to, by iGłaz stał się naprawdę interaktywny (52)
* Interakcja jest komunikacją DWUstronną (53)
* Dodajemy funkcję do pobrania imienia użytkownika (54)
* Błyskawiczna powtórka: co się przed chwilą stało? (57)
* Testujemy iGłaz w wersji 1.0 (58)

Rozdział 2. Wszystko ma swoje miejsce

* Twoje skrypty mogą przechowywać dane (62)
* Skrypty myślą w oparciu o typy danych (63)
* Stałe zostają TAKIE SAME, wartości zmiennych mogą się ZMIENIAĆ (68)
* Zmienne początkowo nie mają wartości (72)
* Inicjalizacja zmiennej przy użyciu znaku = (73)
* Stałe są odporne na zmiany (74)
* A jak wyglądają nazwy? (78)
* Dozwolone i niedozwolone nazwy zmiennych oraz stałych (79)
* Nazwy zmiennych często są zapisywane według notacji CamelCase (80)
* Planujemy stronę zamówienia dla Donalda (84)
* Pierwsze podejście do obliczeń w formularzu zamówienia (86)
* Inicjuj swoje dane albo... (89)
* NaN NIE jest liczbą (90)
* Nie tylko liczby można dodawać (92)
* parseInt() oraz parseFloat() - konwersja łańcuchów znaków na liczby (93)
* Dlaczego w zamówieniu pojawiają się dodatkowe pączki? (94)
* Donald odkrywa "szpiegostwo ciastkarskie" (98)
* Użyj metody getElementById(), by pobrać dane z formularza (99)
* Weryfikacja danych w formularzu (100)
* Staraj się, by interfejs użytkownika był intuicyjny (105)

Rozdział 3. W głąb przeglądarki

* Klienty, serwery i JavaScript (112)
* Co przeglądarka może zrobić dla Ciebie? (114)
* iGłaz musi reagować bardziej wyraziście (116)
* Liczniki czasu kojarzą akcje z upływającym czasem (118)
* Przerywanie działania licznika (119)
* Tworzenie licznika czasu przy użyciu funkcji setTimeout() (120)
* W zbliżeniu - funkcja setTimeout() (121)
* Wiele rozmiarów ekranu, wiele skarg (125)
* Użyj obiektu document, by określić szerokość okna przeglądarki (126)
* Skorzystaj z obiektu document, by odczytać szerokość okna klienta (127)
* Określanie wymiarów obrazka iGłazu (128)
* Wielkość iGłazu należy dostosować do strony (129)
* W momencie zmiany wielkości okna zgłaszane jest zdarzenie onresize (133)
* Zdarzenie onresize skaluje obrazek iGłazu (134)
* Czy myśmy się już spotkali? Rozpoznawanie użytkownika (136)
* Każdy skrypt ma swój cykl życiowy (137)
* Ciasteczka mogą istnieć dłużej niż cykl życia skryptu (138)
* Ciasteczka mają nazwę i przechowują wartość... poza tym mogą wygasnąć (143)
* Twój kod JavaScript może istnieć POZA Twoją stroną WWW (145)
* Przywitaj użytkownika ciasteczkiem (146)
* Teraz funkcja greetUser bazuje na ciasteczkach (147)
* Nie zapomnij o zapisaniu ciasteczka (148)
* Ciasteczka mają wpływ na bezpieczeństwo przeglądarek (150)
* Świat bez ciasteczek (152)
* Porozmawiaj z użytkownikiem, to lepsze niż nic... (155)

Rozdział 4. Jeśli droga się rozwidla, nie wahaj się skręcić

* Szczęśliwy uczestniku, prosimy na scenę! (160)
* "Jeśli" to prawda, to coś zrób (162)
* Instrukcja if przetwarza warunek, a następnie wykonuje operację (163)
* Użyj instrukcji if, by wybrać jedną z dwóch opcji (165)
* Instrukcja if pozwala wybierać spośród wielu opcji (166)
* Dodawanie klauzuli else do instrukcji if (167)
* Przebiegiem zdarzeń sterują zmienne (170)
* Brakuje jednak części historii (171)
* Składanie operacji w JavaScripcie (172)
* Męczy Cię podejmowanie decyzji przy użyciu instrukcji if/else? (178)
* Instrukcję if można umieścić wewnątrz innej instrukcji if (179)
* Twoje funkcje kontrolują działanie stron (181)
* Pseudokod pozwala naszkicować ogólny obraz przygody (182)
* Nierówność kreskowego ludzika (186)
* != Ech, nie mam ci nic do powiedzenia... (187)
* Podejmowanie decyzji z wykorzystaniem operatorów porównania (188)
* Komentarze, puste miejsca i dokumentacja (190)
* Komentarze w JavaScripcie zaczynają się od znaków // (191)
* Zakres i kontekst - gdzie "żyją" dane (193)
* Sprawdź, gdzie są rozmieszczone zmienne w naszej przygodzie (194)
* Gdzie żyją moje dane? (195)
* Jedna z pięciu (198)
* Zagnieżdżanie instrukcji if/else może się stać skomplikowane (199)
* Instrukcje switch udostępniają wiele opcji (201)
* Poznajemy szczegóły instrukcji switch (202)
* Testowanie nowej wersji Przygody kreskowego ludzika (207)

Rozdział 5. Ryzykując powtórzeniem

* "X" wskazuje miejsce (212)
* Cały czas déja vu - pętle for (213)
* Poszukiwanie skarbów z pętlą for (214)
* Anatomia pętli for (215)
* Mandango - wyszukiwarka miejsc dla prawdziwych macho (216)
* Najpierw sprawdzamy dostępność miejsc (217)
* Pętle, HTML i dostępność miejsc (218)
* Fotele są zmiennymi (219)
* Tablice gromadzą wiele danych (220)
* Wartości tablicy są zapisywane wraz z kluczami (221)
* Od JavaScriptu do HTML-a (225)
* Wizualizacja miejsc na stronie Mandango (226)
* Test: odnajdywanie pojedynczych wolnych miejsc (231)
* Co za dużo, to niezdrowo - pętle nieskończone (232)
* Pętle zawsze muszą mieć warunek zakończenia (albo nawet dwa!) (233)
* Przerwa w działaniu (234)
* Odkrywamy operatory logiczne (240)
* Powtórzenia do skutku... dopóki warunek jest spełniony (244)
* Analiza pętli while (245)
* Zastosowanie odpowiedniej pętli do konkretnego zadania (247)
* Modelowanie danych reprezentujących miejsca w kinie (253)
* Tablica tablic - tablice dwuwymiarowe (254)
* Dwa klucze zapewniają dostęp do tablicy dwuwymiarowej (255)
* Dwuwymiarowe Mandango (257)
* Cała sala miejsc dla prawdziwych macho (260)

Rozdział 6. Redukuj i używaj wielokrotnie

* Matka wszystkich problemów (264)
* Funkcje jako narzędzia do rozwiązywania problemów (266)
* Tworzenie funkcji w praktyce (267)
* Funkcje, które już poznałeś (268)
* Lepsza klimatyzacja dzięki większej ilości danych (271)
* Przekazywanie informacji do funkcji (272)
* Argumenty funkcji jako dane (273)
* Funkcje eliminują powtarzający się kod (274)
* Tworzenie funkcji określającej status miejsc (277)
* Funkcja setSeat() jeszcze bardziej poprawia kod aplikacji Mandango (279)
* Znaczenie informacji zwrotnych (281)
* Zwracanie danych z funkcji (282)
* Wiele szczęśliwych wartości wynikowych (283)
* Odczyt statusu miejsca (287)
* Prezentacja statusu miejsca (288)
* Możemy połączyć funkcję z obrazkiem (289)
* Powielanie kodu nigdy nie jest dobre (290)
* Separacja funkcjonalności od zawartości (291)
* Funkcje są zwykłymi danymi (292)
* Wywołania i odwołania do funkcji (293)
* Zdarzenia, funkcje zwrotne i atrybuty HTML (297)
* Określanie procedur obsługi zdarzeń przy użyciu odwołań do funkcji (298)
* Literały funkcyjne spieszą z odsieczą (299)
* Czym jest kojarzenie? (300)
* Struktura strony HTML (303)

Rozdział 7. Aby użytkownik powiedział nam wszystko

* Formularz rejestracyjny Banerolotu (309)
* Kiedy HTML nie wystarcza (310)
* Dostęp do danych formularzy (311)
* Weryfikacja danych podąża za ciągiem zdarzeń (313)
* Zdarzenia onblur - tracimy ostrość (314)
* Możesz używać okienka informacyjnego do wyświetlania komunikatów o błędach (315)
* Weryfikacja pól w celu sprawdzenia, czy mamy coś więcej niż "nic" (319)
* Weryfikacja bez wkurzających okienek dialogowych (320)
* Subtelniejsze metody weryfikacji danych (321)
* Wielkość ma znaczenie... (323)
* Weryfikacja długości danych (324)
* Weryfikacja kodu pocztowego (329)
* Weryfikacja daty (334)
* Niezwykłe wyrażenia regularne (336)
* Wyrażenia regularne definiują poszukiwane wzorce (337)
* Metaznaki reprezentują więcej niż jeden znak (339)
* Tajniki wyrażeń regularnych - kwantyfikatory (340)
* Weryfikacja danych przy użyciu wyrażeń regularnych (344)
* Dopasowywanie określonej liczby powtórzeń (347)
* Eliminacja trzycyfrowego roku przy użyciu tego... lub tamtego... (349)
* Niczego nie zostawiajmy przypadkowi (350)
* Czy teraz mnie słyszysz? Weryfikacja numeru telefonu (351)
* Masz wiadomość - weryfikacja adresów e-mail (352)
* Wyjątek jest regułą (353)
* Dopasowywanie opcjonalnych znaków ze zbioru (354)
* Tworzenie funkcji weryfikującej adres e-mail (355)

Rozdział 8. Krojenie i przyprawianie HTML-a przy użyciu DOM

* Funkcjonalny, lecz niezgrabny - interfejs użytkownika ma znaczenie (360)
* Opisy scen bez okienek dialogowych (361)
* Dostęp do elementów HTML (363)
* Bliższe spotkanie z wewnętrznym HTML-em (364)
* Aby zobaczyć lasy i drzewa - obiektowy model dokumentu (DOM) (369)
* Twoja strona jest kolekcją węzłów DOM (370)
* Poruszanie się po drzewie DOM przy użyciu właściwości (373)
* Modyfikowanie węzła tekstowego przy wykorzystaniu DOM (376)
* Przygoda standaryzowana (381)
* Projektujemy większe i lepsze opcje (383)
* Rozważania nad zastępowaniem węzłów tekstowych (384)
* Funkcja zastępująca tekst w węźle (385)
* Dynamiczne opcje nawigacyjne to świetna rzecz (386)
* Interaktywne opcje decyzyjne są jeszcze lepsze (387)
* Kwestia stylu: CSS i DOM (388)
* Podmienianie stylów (389)
* Klasowe opcje (390)
* Test stylizowanych opcji decyzyjnych (391)
* Problemy z opcjami - pusty przycisk (392)
* Modyfikacja stylów wedle zamówienia (393)
* Żadnych niepotrzebnych opcji (395)
* Więcej opcji, większa złożoność (396)
* Śledzenie drzewa decyzyjnego (398)
* Przekształć historię swoich decyzji na kod HTML (399)
* Produkcja kodu HTML (400)
* Śledzenie przebiegu przygody (403)

Rozdział 9. Obiekty jako Frankendane

* JavaScriptowa impreza (408)
* Dane + akcje = obiekt (409)
* Obiekt jest właścicielem danych (410)
* W odwołaniach do składowych obiektu używamy kropki (411)
* Niestandardowe obiekty rozszerzają język JavaScript (415)
* Tworzenie własnego niestandardowego obiektu (416)
* Co jest w konstruktorze? (417)
* Powołujemy do życia obiekty blogu (418)
* Potrzeba sortowania (423)
* Obiekt daty w JavaScripcie (424)
* Wyliczanie czasu (425)
* Ponowna analiza zagadnienia dat w blogu (426)
* Obiekt w obiekcie (427)
* Konwersja obiektów na łańcuchy znaków (430)
* Pobieranie konkretnych informacji o dacie (431)
* Tablice jak obiekty (434)
* Sortowanie tablic wedle własnych potrzeb (435)
* Łatwiejsze sortowanie dzięki literałom funkcyjnym (436)
* Przeszukiwanie wpisów w blogu (439)
* Przeszukiwanie zawartości łańcucha znaków indexOf() (441)
* Przeszukiwanie tablicy blogu (442)
* Teraz działa także wyszukiwanie! (445)
* Obiekt Math jest obiektem organizacyjnym (448)
* Generowanie liczb losowych przy użyciu metody Math.random() (450)
* Zamiana funkcji na metodę (455)
* Przedstawiamy piękny nowy obiekt Blog (456)
* Jakie są korzyści użycia obiektów na stronie MagicznaKostka? (457)

Rozdział 10. Zrób to po swojemu, używając własnych obiektów

* Ponowna analiza metod obiektu Blog (462)
* Przeciążanie metod (463)
* Klasy i instancje (464)
* Instancje są tworzone na podstawie klasy (465)
* Słowo kluczowe this zapewnia dostęp do właściwości obiektów (466)
* Należą do jednej, działają we wszystkich - metody należące do klasy (467)
* Korzystaj z prototypu, by operować na poziomie klasy (468)
* Klasy, prototypy i MagicznaKostka (469)
* Także właściwości klasowe są współdzielone (474)
* Tworzenie właściwości klasowych przy użyciu prototypu (475)
* Podpisane i dostarczone (477)
* Metoda formatująca daty (480)
* Rozszerzanie standardowych obiektów (481)
* Zmodyfikowany obiekt daty = lepsza strona Reni (482)
* Klasa może mieć swoją własną metodę (483)
* Analiza funkcji porównującej wpisy (485)
* Wywoływanie metody klasowej (486)
* Jeden obraz jest wart tysiąca słów w blogu (487)
* Dodawanie obrazków do blogu (488)
* Dodawanie obrazków do strony MagicznaKostka (490)
* Obiektowa strona blogu (492)

Rozdział 11. Dobre skrypty na złej drodze

* Debugowanie w praktyce (496)
* Przypadek wadliwego kalkulatora IQ (497)
* Wypróbuj kod w różnych przeglądarkach (498)
* Proste sposoby usuwania błędów (501)
* Dzikie niezdefiniowane zmienne (505)
* Przetwarzając wartości IQ (507)
* Przypadek błędów w połączeniach z radiem (508)
* Otwieranie dochodzenia (509)
* Problem weryfikacji błędów składniowych (pluskwa nr 1) (510)
* Uwaga na te łańcuchy znaków (511)
* Cudzysłowy, apostrofy i konsekwencja (512)
* Kiedy apostrof nie jest apostrofem, użyj odwrotnego ukośnika (513)
* Nie tylko zmienne mogą być niezdefiniowane (pluskwa nr 2) (514)
* Każdy jest zwycięzcą (pluskwa nr 3) (516)
* Testowanie przy użyciu okienka dialogowego (517)
* Obserwowanie zmiennych przy użyciu okienek dialogowych (518)
* Zła logika może być przyczyną błędów (520)
* Nikt nie wygrywa! (pluskwa nr 4) (524)
* Przytłoczony ilością denerwujących okienek dialogowych (525)
* Tworzymy własną konsolę do testowania skryptów (527)
* Błędy najgorsze ze wszystkich: błędy czasu wykonywania programu (534)
* Bestiariusz JavaScriptu (535)
* Komentarze jako chwilowe wyłączniki kodu (538)
* Niebezpieczeństwa związane ze zmiennymi-cieniami (540)

Rozdział 12. Szybkie i wrażliwe aplikacje internetowe

* Pożądając dynamicznych danych (546)
* MagicznaKostka sterowana danymi (547)
* Ajax oznacza komunikację (549)
* XML - HTML na każdą okazję (550)
* XML + HTML = XHTML (553)
* XML i dane blogu Reni (555)
* Ajax wzmacnia stronę MagicznaKostka (558)
* XMLHttpRequest - JavaScript spieszy z pomocą (560)
* GET czy POST? Użycie obiektu XMLHttpRequest (563)
* Aby zrozumieć ajaksowe żądania (567)
* Interaktywne strony zaczynają się od obiektu żądania (571)
* Zawołaj mnie, kiedy skończysz (572)
* Obsługa żądania... bezproblemowa (573)
* DOM spieszy z pomocą (574)
* Teraz strona MagicznaKostka jest w pełni zależna od swoich danych (579)
* Niedziałające przyciski (581)
* Przyciski potrzebują danych (582)
* Usprawnienia oszczędzające czas blogera (585)
* Zapisywanie danych blogu (586)
* Także PHP ma swoje potrzeby (589)
* Przekazywanie danych do skryptu PHP (590)
* Do rzeczy - przesyłanie danych wpisu na serwer (593)
* Ułatwienie korzystania ze strony blogu (598)
* W ramach ułatwienia automatycznie wypełniaj pola formularzy (599)
* Wielokrotnie wykonywane zadanie? Może by tak jakaś funkcja pomogła? (600)

Skorowidz (605)



Head First JavaScript. Edycja Polska. O'Reilly NOW