Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Hausbrandt Podnieść kurtynę [spisy]

27-07-2014, 23:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł      Aktualna cena: 22 zł     
Użytkownik DoktorSowa
numer aukcji: 4433904121
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 27-07-2014 23:29:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.46 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1989
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"Podnieść kurtynę"
Andrzej Hausbrandt
Wydawnictwo: Iskry
Objętość: str. 396
ISBN: 83-[zasłonięte]-1048-0


Spis treści:
I. Krzesełka lorda Blotton
II. Co za ta kurtyną?
III. Między ołtarzem a garażem
IV. Zdarzenie-zderzenie
V. Szkoła wymowy
VI. Powietrzne przestrzenie
VII. Tempus fugit
VIII. E pur si muove
IX. Mim i mimika
X. Θεός 'από μηχανής [Deus ex machina]
XI. Wolna okolica
XII. Mehr Licht!
XIII. ...głucho wszędzie
XIV. Złota triada teatru
XV. Szanowna Publiczności!
XVI. Aktorowie i artyści
XVII. Być czy grać?
XVIII. Chudy literat
XIX. Sługa dwóch panów?
XX. Kupię sedesy
XXI. Kocia muzyka
XXII. Świątynia, burdel czy geszeft?
XXIII. Katharsis
XXIV. W trybach świata
XXV. Kto i po co?
Indeks osób
Wykaz rysunków


WYKAZ RYSUNKÓW (wyk. Marek Janowski) :
Rys. 1 (s. 14). Teatr zwany włoskim
Rys. 2 (s. 17). Teatr misteryjny ze scenami mansjonalnymi
Rys. 3 (s. 18). Rzut poziomy pierwszego piętra Opery Paryskiej
Rys. 4 (s. 23). Pierwsza nowoczesna opera — Festspielhaus
Rys. 5 (s. 24). Nowoczesna architektura teatralna umożliwiająca wprowadzanie zmian we wzajemnym usytuowaniu sceny i widowni
Rys. 6 (s. 27). Scena typu włoskiego
Rys. 7 (s. 28). Przekrój poprzez scenę typu włoskiego
Rys. 8 (s. 29). Schemat konstrukcji kurtyny rozsuwanej typu francuskiego
Rys. 9 (s. 30). Schemat konstrukcji kurtyny podnoszonej typu niemieckiego
Rys. 10 (s. 31). Bęben różnicowy
Rys. 11 (s. 31). Schemat konstrukcji i działania kurtyny rozsuwanej i podnoszonej zarazem
Rys. 12 (s. 32). Schemat konstrukcji i działania kurtyny przeciwpożarowej
Rys. 13 (s. 33). Przekrój budynku teatralnego
Rys. 14 (s. 38). Sposób działania ręcznie poruszanych kulis i paludamentów
Rys. 15 (s. 39). Konstrukcja kulisy umieszczonej na wózku
Rys. 16 (s. 41). Podłoga sceny włoskiej
Rys. 17 (s. 43). Frons scaenae teatru hellenistycznego
Rys. 18 (s. 44). Plan widowni greckiego teatru antycznego w Epidaurze
Rys. 19 (s. 54). Schemat obrazujący możliwość różnorodnego przemieszczania pól gry i obserwacji w teatrze o tradycyjnym układzie architektonicznym widowni i sceny
Rys. 20 (s. 58). Scena pionowa
Rys. 21 (s. 59). Szkice ukazujące różne możliwości wykorzystania mobilnej podłogi
Rys. 22 (s. 61). Plany parteru i pierwszego piętra teatru Arena Stage
Rys. 23 (s. 62). Arena Stage w przekroju pionowym
Rys. 24 (s. 86). Wybrane gesty rak tancerzy tradycyjnego teatru hinduskiego
Rys. 25 (s. 129). Genezjusz z Rzymu
Rys. 26 (s. 130). Pantalone
Rys. 27 (s. 132). Arlekin
Rys. 28 (s. 132). Scapino
Rys. 29 (s. 133). Capitano
Rys. 30 (s. 133). Hanswurst
Rys. 31 (s. 145). Urządzenie w antycznym teatrze greckim zwane mechane
Rys. 32 (s. 146). Lot
Rys. 33 (s. 146). Inny sposób wykorzystania flugu do „lotu wolnego"
Rys. 34 (s. 148). Lot wolny kombinowany
Rys. 35 (s. 148). Bęben podstawowy
Rys. 36 (s. 149). Scena-arena Cyrku Olimpijskiego
Rys. 37 (s. 150). Rzut poziomy Cyrku Olimpijskiego
Rys. 38 (s. 151). Schemat objaśniający działanie sceny szufladowej
Rys. 39 (s. 152). Schemat działania sceny na windach
Rys. 40 (s. 153). Schemat sceny obrotowej z zapadniami
Rys. 41 (s. 153). Sposób zagospodarowywania sceny obrotowej
Rys. 42 (s. 154). Schemat działania wielkiej sceny obrotowej
Rys. 43 (k. 154). Schemat działania małej sceny obrotowej
Rys. 44 (s. 155). Prospekt zawieszony na wyciągu z przeciwwagami
Rys. 45 (s. 156). Schemat konstrukcji i działania przeciwwagi
Rys. 46 (s. 167). Salon — typowa dekoracja gotowa
Rys. 47 (s. 168). Las — XIX-wieczna dekoracja typowa
Rys. 48 (s. 169). XVIII-wieczna dekoracja perspektywiczna
Rys. 49 (s. 175). Schemat rozstawiania kulis i rozwieszania paludamentów w teatrze XVII-wiecznym
Rys. 50 (s. 176). Las — dekoracja zaprojektowana przez Adolphe'a Appię
Rys. 51 (s. 178). Zawieszenie horyzontu teatralnego
Rys. 52 (s. 179). Schemat funkcjonowania horyzontu cykloramicznego
Rys. 53 (s. 180). Różne rodzaje ścianek
Rys. 54 (s. 181). Fermy
Rys. 55 (s. 182). Przecięcia skonstruowane ze ścianek
Rys. 56 (s. 183). Przecięcia ściankowe w dekoracji architektonicznej
Rys. 57 (s. 183). Przecięcie ściankowe z zastawkę
Rys. 58 (s. 185). Praktykabel
Rys. 59 (s. 185). Praktykabel przystawiony do ścianki łamanej
Rys. 60 (s. 186). Tradycyjna dekoracja zbudowana na scenie pudełkowej
Rys. 61 (s. 187). Plan ustawienia na scenie dekoracji z rys. 60
Rys. 62 (s. 188). Szkic perspektywiczny fragmentu dekoracji z rys. 60
Rys. 63 (s. 194). Schemat scenicznej rampy świetlnej wyposażonej w lampy olejowe
Rys. 64 (s. 194). Schemat rampy świetlnej wyposażonej w instalację gazową
Rys. 65 (s. 194). Schemat elektrycznej lampy świetlnej
Rys. 66 (s. 200}. Nastawnia teatralna do oświetlenia gazowego
Rys. 67 (s. 203). Sposób umieszczania oświetlających lamp olejowych na tyłach kulis
Rys. 68 (s. 204). Nowoczesny projektor metalogenowy
Rys. 69 (s. 204). Lampa olejowa
Rys. 70 (s. 207). Szkic urządzeń oświetleniowych współczesnej sceny teatralnej
Rys. 71 (s. 210). Szkic widowni z zaznaczonymi projektorami montowanymi poza sceną
Rys. 72 (s. 212). Ręczna nastawnia elektryczna
Rys. 73 (s. 212). Nowoczesny pulpit sterowniczy nastawni elektrycznej
Rys. 74 (s. 221). Prymitywne urządzenie akustyczne do imitowania odgłosu wiatru
Rys. 75 (s. 222). Ręczny mechanizm akustyczny do imitowania odgłosu wiatru
Rys. 76 (s. 222). Ręczny mechanizm akustyczny imitujący szum wody
Rys. 77 (s. 223). „Taczki" imitujące odgłos grzmotów
Rys. 78 (s. 224). Urządzenie do imitowania odgłosów pioruna
Rys. 79 (s.226). Fragment sceny z budką suflera
Rys. 80 (s. 232). Graficzny obraz funkcjonowania triady: aktor — widz — przedmiot gry
Rys. 81 (s. 245). Widzowie teatrów polskich w latach 1946—1985
Rys. 82 (s. 247). Wykres liczby widzów przypadających średnio na jedno przedstawienie teatralne wiatach 1948—1985
Rys. 83 (s. 249). Wykres liczby widzów teatralnych przypadających na każdy tysiąc mieszkańców PRL w latach 1948—1985
Rys. 84 (s. 251). Wykres liczby widzów przypadających średnio na jedno miejsce w teatrze w latach 1952—1985
Rys. 85 (s. 312). Szkic wg projektu scenografii do inscenizacji Dziadów
Rys. 86 (s. 319). Rysunek tuszem wg barwnego projektu dekoracji
Rys. 87 (s. 320). Rysunek techniczny do projektu z rys. 86
Rys. 88 (s. 321). Plan ustawienia dekoracji na scenie
Rys. 89 (s. 324). Projekt kostiumu Menelaja
Rys. 90 (s. 325). Projekt kostiumu Heleny
Rys. 91 (s. 355). Scena stosowana do seansów psychodramatycznych
Ilustracje na s. 11, 35, 51, 69, 81, 95, 109, 121, 137, 159, 171, 197, 217, 235, 253, 263, 275, 289, 301, 315, 331, 343, 359, 371 i 383 wykonał Krzysztof Lada


KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM +


Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
5,90 zł listem poleconym
7,20 zł listem poleconym priorytetowym
Przy przesyłce nierejestrowanej brak możliwości reklamowania na Poczcie !!! – przy opłacaniu takiej przesyłki proszę o uwzględnienie takiego ryzyka.
3,70 zł listem ekonomicznym
4,50 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT