Harvard Business Review. Fuzje i przejęcia
ISBN: |
83-7361-908-9 |
EAN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]36190 |
oprawa: |
twarda |
ilość stron: |
216 |
wymiary: |
A5 |
rok wydania: |
2006 |
stan: |
nowa |
cena: |
62,55 |
Niewiele fuzji i przejęć kończy się sukcesem. Dlaczego? Czy to kwestia różnic pomiędzy organizacjami, sposobami pracy lub mentalnością pracowników? A może menedżerowie kierujący procesem połączenia źle pojmują cele tych działań? Fuzja lub przejęcie to nie tylko kumulacja aktywów -- to także kwestie finansowe, strategiczne i personalne. Bardzo istotne są tu odpowiednia wycena przejmowanego przedsiębiorstwa, obsadzanie nowych stanowisk i motywowanie pracowników dwóch firm do wspólnego działania. Aby proces integracji przyniósł odpowiednie korzyści, należy go właściwie i odpowiednio wcześnie zaplanować.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych łączeniu i przejmowaniu firm. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania i strategii. W swoich artykułach opisują zasady określania wartości przejmowanych firm, wyboru sposobu rozliczenia transakcji, doboru odpowiednich ludzi na nowe stanowiska i integrowania firm w taki sposób, aby można było wykorzystać ich najlepsze cechy.
- Opłacalność fuzji i przejęć
- Etapy przejmowania firmy
- Kalkulacja wartości firmy i wybór formy płatności
- Niwelowanie różnic pomiędzy firmami
- Usuwanie zbędnych stanowisk pracy
- Dobór personelu
- Korzystanie z usług "menedżerów do zadań specjalnych"
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.