Harry Potter and the Goblet of Fire (Harry Potter i Czara Ognia) to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J. K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasleya. Jak wskazuje nazwa tej produkcji, jej fabuła została oparta o czwarty tom przygód młodego czarodzieja oraz bazujący na nim film kinowy pod tym samym tytułem z 2005 roku.
Po raz kolejny mamy do czynienia ze zręcznościową grą akcji z licznymi elementami przygodowymi. Tym razem Harry Potter w dość tajemniczy sposób zostaje wybrany czwartym uczestnikiem niebezpiecznego Turnieju Trzech Czarodziejów. W tych zawodach każdy z uczestników musi stawić czoło zionącemu ogniem smokowi (walka na latającej miotle), uratować przyjaciół z głębin Czarnego Jeziora (pływanie) oraz znaleźć drogę w rozległym labiryncie. Aby tego dokonać, należy oczywiście wykazać się nie tylko sprytem czy umiejętnościami magicznymi, ale również posiadać odrobinę szczęścia.
Podobnie jak w Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, tak i tutaj sterujemy naprzemian trzema postaciami: Harrym, Hermioną oraz Ronem (poszczególne scenariusze są w pewnym stopniu odtworzeniem wydarzeń znanych z obrazu kinowego). Ponadto, twórcy umieścili w grze opcję cooperative, która pozwala na przejście całego wątku fabularnego razem z przyjaciółmi - podczas zmagań grający równolegle stosują kombinacje czarów, przechodzą dane etapy, etc. Nie zabrakło również nowego systemu rzucania czarów, dzięki czemu pad podłączony do konsoli inaczej reaguje na każdy ruch magicznej różdżki wykonywany w grze. Wybrane zaklęcia wpływają na otoczenie (na przykład błyskawica niszczy niektóre obiekty), podczas rzucania czaru wokół postaci pojawiają się zaś charakterystyczne efekty wizualne. W czasie przygody, gracze odwiedzają takie lokacje jak stadion do rozgrywek Pucharu Świata w Quidditchu, Zapomniany Las, czy przejście pod Łazienką Prefektów. Nie zapomniano też o zbieraniu rozmaitych bonusów oraz odszukiwaniu ciekawych nagród (w tych czynnościach pomaga czar o nazwie „Accio”).
Harry Potter and the Goblet of Fire, podobnie zresztą jak poprzednie części gry z Harrym w roli głównej, opracowany został w ładnej i estetycznej trójwymiarowej grafice oraz odznacza się dość prostym, intuicyjnym sterowaniem. Ścieżka dźwiękowa składa się głównie z utworów orkiestrowych, których szybkość czy natężenie zmieniają się w zależności od sytuacji prezentowanej na ekranie. Sporo uwagi przywiązano też do efektów rzucania czarów czy odgłosów otoczenia.