Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HARMONIA - SIKORSKI / 3 części - komplet / Spis

27-06-2012, 8:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik Anasal25
numer aukcji: 2412084615
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 11   
Koniec: 17-06-2012 19:04:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

HARMONIA

KAZIMIERZ SIKORSKI

Polskie Wydawnictwo Muzyczne 1984

format B5, miękkie okładki

1. HARMONIA część 1 - 254 strony, stan dobry (oderwany róg przedniej okładki, podklejona 1 kartka taśmą)

2. HARMONIA część 2 - 318 stron, stan bardzo dobry-

3. HARMONIA Zbiór zadań i przykładów - 68 stron, stan dobry+ (ślad po zagięciu na rogu przedniej okładki)

SPIS TREŚCI:

PRZEDMOWA

Część I

WSTĘP

§ 1. Pojecie nauki harmonii -Akord — Harmonia tonalna

§ 2. Akustyczne podstawy harmonii tonalnej

§ 3. Akordy naturalne

§ 4. Akordy konsonansowe i dysonansowe — Trójdźwięk majorowy i minorowy

§ 5. Skała — Gama

ROZDZIAŁ 1 TRÓJDŹWIEKI TRIADY BEZ PRZEWROTU

§ 6. Triada harmoniczna

§ 7. Tonacja-Pojecie funkcji harmonicznej — Oznaczenie funkcyjne

§ 8. Stosunki pomiędzy trójdźwiękami iriady

§ 9. Układ czterogłosowy — Skala głosów — Zdwojenia — Odległości pomiędzy głosami — Naturalny układ głosów — Akord bez przewrotu — Układ skupiony i rozległy — Pozycja akordu

§ 10. Łączenie akordów — Ruchy głosów — Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty

§ 11. Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy

§ 12. Powtarzanie akordu

§ 13. Konstrukcja harmoniczna — Prowadzenie głosów — Tworzenie konstrukcji harmonicznej według danego oznaczenia funkcyjnego

§ 14. Harmonizowanie melodii za pomocą trójdzwięków triady

S 15. Swobodne łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty — Trójdżwięk niepemy

§ 16. Swobodne łączenie Irójdźwięków triady w stosunku sekundy — Swobodne powtarzanie akordu

ROZDZIAŁ 2. PRZEWROTY TRÓJDŹWIĘKÓW TRIADY

§ 17. Pierwszy i drugi przewrót trójdźwięku

§ 18. Pierwszy przewrót — Łączenie trójdźwięków triady w stosunku kwinty

§ 19. Łączenie trójdźwięków triady w stosunku sekundy

§ 20. Powtarzanie akordu ze zmianą postaci

§ 21. Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdźwięków triady bez przewrotu i w I przewrocie

§ 22, Drugi przewrót — Konstrukcja harmoniczna z udziałem trójdżwięków triady bez przewrotu oraz w I i II przewrocie

§ 23. Kadencje — Dominanta z podwójnym opóźnieniem

§ 24. Major harmoniczny — Minor dorycki i eolski — Łączenie trójdźwięków jednoimiennych — Ukośne brzmienie półtonu — Skale kościelne

ROZDZIAŁ 3, DOMINANTA SEPTYMOWA I NONOWA

§ 25. Dominanta septymowa

S 26. Dominanta septymowa bez prymy

§ 27. Dominanta nonowa — Dwojenie kwinty w trójdżwiejku bez przewrotu

Swobodniejsze stosowanie Irójdźwięku niepełnego

§ 28. Dominanta nonowa bez prymy — Dwojenie tercji w trójdźwieku

ROZDZIAŁ 4 POJEDYNCZE I PODWÓJNE OPÓŹNIENIE W TRÓJ-DŻWIĘKACH TRIADY

§ 29. Opóźnienie od góry kwinty oraz tercji i kwinty w trójdżwiekach triady. (Wykaz wszystkich poznanych akordów zbudowanych na głównych stopniach gamy)

ROZDZIAŁ 5. TRÓJDŻWIĘKI POBOCZNE

§ 30. Trójdźwięk II stopnia

§ 31. Trójdżwiek VI stopnia

§ 32. Trójdżwięk III stopnia

§ 33. Trójdźwiek VII stopnia — Charakterystyka ogólna trójdźwięków pobocznych

ROZDZIAŁ 6. TRÓJDŻWIĘKI TRIADY Z DODANĄ SEKSTĄ ORAL CZTERODŹWIĘKI SEPTYMOWE II, VI, III i VII STOPNIA

§ 34. Subdominania z dodaną sekstą i subdominanla II stopnia z dodaną septymą

§ 35. Tonika z dodana sekstą i tonika VI stopnia z dodaną septymą

§ 36. Dominanta z dodaną sekstą i dominanta III stopnia z dodaną septymą

§ 37. Czterodźwięk septymowy VII stopnia jako pozorna D* i jako subdominata. (Wykaz głównych trójdzwięków z dodaną sekstą i pobocznych z dodaną septymą)

ROZDZIAŁ 7. TONIKA I SUBDOMINANTA Z DODANĄ SEPTYMĄ — PIĘCIODŹWIĘKI NONOWE NA WSZYSTKICH STOPNIACH OPRÓCZ V

§ 38. Tonika septymowa

§ 39. Subdoininanta septymowa. (Wykaz czterodźwięków septyniowych głównych i pobocznych)

§ 40. Pięciodźwięki nonowe na wszystkich stopniach oprócz V

ROZDZIAŁ 8. ZBOCZENIE MODULACYJNE — PROGRESJA NIEMODUŁUJĄCA I MODULUJĄCA — PARALELIZM

§ 41. Zboczenie modulacyjne

§ 42. Harmonizowanie melodii ze zboczeniami modulacyjnymi

§ 43. Progresja niemodulująca

§ 44. Progresja modulująca — Paralelizm

Część II ;

ROZDZIAŁ 9. DŹWIĘKI OBCE — FIGURACJA — UKŁAD TRZY- DWUGŁOSOWY — WZMACNIANIE GŁOSÓW OKTAWAMI — UKŁAD O NIESTAŁEJ ILOŚCI GŁOSÓW — FTGURACJA AKORDOWA

§ 45. Dźwięki obce

§ 40. Opóźnienie pojedyncze

§ 47. Dźwięk przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzający i oderwany w jednym glosie

§ 48. Figuracja jednego głosu

§ 49. Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne

§ 50. Dźwięk przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzający i oderwany w dwóch, trzech i czterech glosach jednocześnie — Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju z dźwiękiem opóźniającym (jednym lub więcej)

§ 51. Figuracja dwóch i więcej głosów

§ 52. Harmonizowanie melodii sfigurowanej

§ 53. Układ trzy- i dwugłosowy — Wzmacnianie głosów oktawami — Układ o niestałej ilości głosów — Polifonia i homofoma — Technika polifonizujaca

§ 54. Figuracia akordowa (fortepianowa)

ROZDZIAŁU 10. MODULACJA

§ 55. Ogólne pojęcia

§ 56. Modulacja diatoniczna

§ 57. Modulacja z tonacji majorowej do majorowej

§ 58. Modulacja z tonacji majorowej do minorowej

§ 59. Modulacja z tonacji minorowej do majorowej

§ 60. Modulacja z tonacji minorowej do minorowej

§ 61. Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonansowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji — Modulacja złożona

§ 62. II przewrót trójdżwięku konsonansowego jako środek modułacyjny — Stosowanie progresji i wprowadzanie toniki nowej tonacji przed końcową to-niką — Dialoniczne przesunięcie modulaeyjne

ROZDZIAŁ 11. ALTERACJA — MODULACJA CHROMATYCZNA

§ 63. Akordy alterowane — Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca

§ 64. Alteracja niemodulująca

§ 65. Dźwięki obce w akordach alterowanych

§ 66. Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna (ogólne pojęcia)

§ 67. Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu

§ 68. Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami — Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczna a chromatyczną

§ 69. Progresja modulująca z akordów alterowanych — Chromatyczne przesunięcie modulacyjne

ROZDZIAŁ 12. ENHARMONIA—MODULACJA ENHARMONICZNA

§ 70. Strój równomiernie temperowany — Enharmonia — Modulacja enharmoniezna (ogólne pojęcia)

§ 71. Modulacja przez zamianę enharmoniezną w obrębie jednego akordu

§ 72. Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami — Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych — Szereg wielkotercjowy, małotercjowy i calotonowy — Enharmoniczne przesunięcie modułacyjne

ROZDZIAŁ 13. NUTA PEDAŁOWA I NUTA STAŁA — UKŁAD P1ĘC1O-I WIĘCEJGŁOSOWY — SZEŚCIODŹWIĘK UNDEGYMOWY I SIEDMiO-DŹWIĘK TERCDECYMOWY

§ 73, Nuta pedałowa i nuta stalą

§ 74. Układ pięcio- i więcejgłosowy

§ 75. Sześciodzwięk undecymowy i śiedmiodżwięk tercdecymowy

ROZDZIAŁ 14. SWOBODY W PROWADZENIU GŁOSÓW, TRAKTOWANIU SKŁADNIKÓW DYSONANSOWYCH I DŹWIĘKU PROWADZĄCEGO ORAZ W STOSOWANIU UKOŚNEGO BRZMIENIA PÓŁTONU — AKORD JAKO JEDNOSTKA HARMONICZNA

§ 76, Równoległe i przeciwrównoległe oktawy i kwinty — Ukryte oktawy (prymy) i kwinty

§ 77, Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego

§ 78. Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu — Ukośne brzmienie trytonu

§ 79. Akord jako jednostka harmoniczna

ROZDZIAŁ 15. KONSTRUKCJA WIELOGŁOSOWA W TONACJACH KOŚCIELNYCH—INNE SKALE MUZYCZNE OPRÓCZ MAJOROWEJ I MINOROWEJ—ROZWÓJ HARMONII —PODSTAWOWE ELEMENTY SYSTEMU TONALNEGO

§ 80. Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych

§ 81. Skale muzyczne: pięciostopniowa, greckie, kościelne, cygańskie, arabsko-perska, całotonowa i chromatyczna

§ 82. Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego

§ 83. Historyczny rozwój harmonii jako elementu muzycznego — Podstawowe elementy systemu tonalnego