|
Kazimierz Sikorski
Harmonia II
PWM 1972, str 320, stan db- (podniszczona okładka) ISBN
Część II zawiera: ROZDZIAŁ IX. DŹWIĘKI OBCE — FIGUBACJA— UKŁAD TRZY- I DWUGŁOSOWY— WZMACNIANIE GŁOSÓW OKTAWAMI — UKŁAD O NIESTAŁEJ ILOŚCI GŁOSÓW — FTGUBACJA AKORDOWA § 45. Dźwięki obce § 46. Opóźnienie pojedyncze § 47. Dźwięk przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzający i oderwany w jednym głosie § 48. Figuracja jednego głosu § 49. Opóźnienie podwójne, potrójne i poczwórne § 50. Dźwięk przejściowy, pomocniczy, zamienny, wyprzedzający i oderwany w dwóch, trzech i czterech głosach jednocześnie — Współbrzmienie dźwięków obcych drugiego rodzaju z dźwiękiem opóźniającym (jednym lub więcej) § 51. Figuracja dwóch i więcej głosów § 52. Harmonizowanie melodii sfigurowanej § 53. Układ trzy- i dwugłosowy — Wzmacnianie głosów oktawami — Układ o niestałej ilości głosów — Polifonia i homofonia — Technika polifonizująca § 54. Figuracja akordowa (fortepianowa) BOZDZIAŁ X. MODULACJA § 55. Ogólne pojęcia § 56. Modulacja diatoniczna § 57. Modulacja z tonacji majorowej do majorowej § 58. Modulacja z tonacji majorowej do minorowej § 59. Modulacja z tonacji minorowej do majorowej § 60. Modulacja z tonacji minorowej do minorowej § 61. Modulacja rozszerzona i urozmaicona, z zastosowaniem akordów konsonansowych i dysonansowych, powtórzenia akordów, przewrotów i figuracji — Modulacja złożona § 62. II przewrót trójdźwięku konsonansowego jako środek modulacyjny — Stosowanie progresji i wprowadzanie toniki nowej tonacji przed końcową toniką — Diatoniczne przesunięcie modulacyjne ROZDZIAŁ XI. ALTEBACJA — MODULACJA CHROMATYCZNA § 63. Akordy alterowane — Alteracja pozorna i rzeczywista, niemodulująca i modulująca § 64. Alteracja niemodulująca § 65. Dźwięki obce w akordach alterowanych § 66. Alteracja modulująca i modulacja chromatyczna (ogólne pojęcia) § 67. Modulacja przez alterację w obrębie jednego akordu § 68. Modulacja przez alterację pomiędzy różnymi akordami — Pośredni rodzaj modulacji pomiędzy diatoniczna a chromatyczną § 69. Progresja modulująca z akordów alterowanych — Chromatyczne przesunięcie modulacyjne ROZDZIAŁ XII. ENHARMONIA — MODULACJA ENHARMONICZNA § 70. Strój równomiernie temperowany — Enharmonia — Modulacja enharmoniczna (ogólne pojęcia) § 71. Modulacja przez zamianę enharmoniczną w obrębie jednego akordu § 72. Modulacja przez zamianę enharmoniczną pomiędzy różnymi akordami — Progresja modulująca z enharmonicznych połączeń akordowych — Szereg wielkotercjowy nietylkodlamoli małotercjowy i całotonowy — Enharmoniczne przesunięcie modulacyjne Rozdział XIII. NUTA PEDAŁOWA I NUTA STAŁA — UKŁAD P1ĘCIO- I WIĘCEJGŁOSOWY— SZEŚCIODŹWIĘK UNDECYMOWY I SIEDMIODŹWIĘK TERCDECYMOWY § 73. Nuta pedałowa i nuta stała § 74. Układ pięcio- i więćejgłosowy § 75. Sześciodźwięk undecymowy i siedmiodźwięk tercdecymowy ROZDZIAŁ XIV. SWOBODY W PROWADZENIU GŁOSÓW, TRAKTOWANIU SKŁADNIKÓW DYSONANSOWYCH I DŹWIĘKU PROWADZĄCEGO ORAZ W STOSOWANIU UKOŚNEGO BRZMIENIA PÓŁTONU —AKORD JAKO JEDNOSTKA HARMONICZNA § 76. Równoległe i przeciwrównoległe oktawy i kwinty — Ukryte oktawy (prymy) i kwinty § 77. Swobodne traktowanie składników dysonansowych i dźwięku prowadzącego § 78. Swobodne stosowanie ukośnego brzmienia półtonu — Ukośne brzmienie trytonu § 79. Akord jako jednostka harmoniczna ROZDZIAŁ XV. KONSTRUKCJA WIELOGŁOSOWA W TONACJACH KOŚCIELNYCH—INNE SKALE MUZYCZNE OPRÓCZ MAJOROWEJ I MINOROWEJ—ROZWÓJ HARMONII —PODSTAWOWE ELEMENTY SYSTEMU TONALNEGO § 80. Konstrukcja wielogłosowa w tonacjach kościelnych § 81. Skale muzyczne: pięciostopniowa, greckie, kościelne, cygańskie, arabskoperska, całotonowa i chromatyczna § 82. Zastosowanie omawianych skal w konstrukcji wielogłosowej w ramach systemu tonalnego § 83. Historyczny rozwój harmonii jako elementu muzycznego — Podstawowe elementy systemu tonalnego.
Zapraszam na inne moje aukcje
|
|