W czasie, gdy powstała opera Alessandro, Handel był już zadomowionym w Londynie kompozytorem – wcześniej z sukcesem wystawił w Anglii osiem oper. Pomimo, że w ostatnich latach przeżywamy renesans popularności tego kompozytora, obecne nagranie jest dopiero trzecim w historii Alessandra (pierwsze pojawiło się na rynku ponad 30 lat temu). Najnowsza realizacja jest ponadto udanym początkiem współpracy Dekki z chorwackim kontratenorem Maxem Emanuelem Cen ićem oraz jego zespołem Parnassus Arts. W dzieciństwie Cen ić należał do Wiedeńskiego Chóru Chłopięcego. Występował z nim na koncertach, śpiewał też partie solowe na wielu nagraniach zespołu. Po mutacji nadal śpiewał sopranem, później jednak rozpoczął naukę jako kontratenor. Na obecnej płycie wykonuje partię Aleksandra Wielkiego napisaną pierwotnie dla sławnego kastrata Francesco Senesino. Kompozytor Johann Joachim Quantz tak pisał o Sensino w 1719 r.: „Miał mocny, czysty, słodki głos oraz perfekcyjną intonację. Jego śpiew odznaczał się mistrzostwem, nie miał sobie równych”. Równie dobrze słowa te mogą odnosić się do Cen ića. Po prawie trzystu latach od tamtego wykonania chorwackiego śpiewaka chwali się za „wspaniały, świetnie osadzony głos” oraz „płomień i moc, jakie wkłada w wykonywane przez siebie arie” (Joseph Newsome, Voix des arts). Wszystko to można usłyszeć w śpiewanej przez niego roli Aleksandra. Towarzyszy mu uznana kanadyjska sopranistka Karina Gauvin, i zmysłowa rosyjska śpiewaczka Julia Lezhneva. Handel napisał operę Alessandro dla dwu wielkich włoskich śpiewaczek: Franceski Cuzzoni i Faustiny Bordoni, które rywalizowały ze sobą zarówno na scenie, jak i poza nią. Na obecnej płycie ich role wykonują wspomniane artystki: Karina Gauvin (scytyjska księżniczka Lisaura) i Julia Lezhneva (perska księżniczka Roxana). George Petrou, specjalista od muzyki barokowej, pomimo młodego wieku zdobył już wiele międzynarodowych wyróżnień za swoje wcześniejsze nagrania oper Handla. Na obecnym, podczas rejestracji wykonania w sali koncertowej Megaron w Atenach poprowadził zespół grający na instrumentach z epoki Armonia Atenea.
CD1 1-33 Atto I CD2 1-19 Atto II CD3 1-20 Atto III |