Jesteśmy dystrybutorem produktów takich firm jak: G3, Gigamic, Eureka, CastPuzzle, Rubik's Cube, GIPF project, Amigo, Zoch zum Spielen , Moses, Abacus Spiele, Schmidt Spiele, DREI MAGIER SPIELE, Queen Games, Poker Range, Natural Games, Gen Four Two Games, Scrabble, Egmont Polska, Granna, Trefl, Alexander, Piatnik, Golden-Games, Speed Stacks, Toy Company, Fox Mind, Hans im Gluck, UBON, Dromader, Axel, Spielbox, Noris Spiele, Munchkin, HOBBITY i innych Oferowany produkt dostępny jest w magazynie centralnym - wysyłka w ciągu 48-72h.
Przedmiotem aukcji jest: Halma (Linia klasyczna) - Producent: Schmidt Spiele - gry
- Stan produktu: nowy, oryginalnie zapakowany
- Gatunek: gry planszowe
- Rodzaj gry: klasyczne
- Liczba graczy: 1 - 4
- Wiek graczy: od 8 lat
- Czas gry: 60 - 90 min.
- Edycja: europejska
- Instrukcja: polska
- Wymiary pudełka: 190x275x70 mm
- Waga pudełka: 0,6 kg
- Pudełko zawiera: - plansza do gry, - 66 pionków, - instrukcja
| |
Klasyczna Halma to gra wymyślona w 1883 lub 1884 roku przez Amerykanina George'a Howarda Monksa, rozgrywana na kwadratowej planszy 16x16 pól. W Polsce przyjęła się nazwa Halma dla wersji tej gry, rozgrywanej na planszy w kształcie gwiazdy (w książce Lecha Pijanowskiego "Przewodnik Gier" i w wielu innych publikacjach, ta wersja Halmy nosi nazwę "Trylma", inna nazwa to "Chińskie Warcaby", od angielskiej nazwy "Chinese Checkers"). Gracze wykonują ruchy w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara. Każdy gracz w swojej turze, może przesunąć jeden ze swoich pionków na sąsiednie wolne pole (w dowolnym kierunku). Można także przeskoczyć pionek własny lub pionek jednego z przeciwników, jeśli po drugiej stronie przeskakiwanego pionka znajduje się wolne miejsce. W jednym ruchu dozwolone jest również przeskoczenie kolejnych kilku pionków własnych lub przeciwników, jeżeli są one ustawione w jednej linii. Przeskakiwane pionki nie są zbijane. Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy ustawił wszystkie swoje pionki w przeciwległym rogu gwiazdy.
|