Parioda klasycznych RPG-ów, w której za każdym razem na uratowanie świata mamy tylko 30 sekund. W tym czasie musimy rozwinąć postać i dotrzeć do legowiska końcowego bossa.
Half-Minute Hero jest anglojęzyczną wersją gry Yuusha 30, która w połowie 2008 roku zadebiutowała na japońskim rynku. Mamy tu do czynienia z dość nietypową produkcją, stanowiącą swego rodzaju parodię klasycznych japońskich gier role-playing.
W opisywanym dziele za każdym razem na uratowanie świata przed całkowitą zagładą mamy zaledwie trzydzieści sekund. Oznacza to, że wszystkie czynności charakterystyczne dla RPG-ów, takie jak staczanie walk z potworami i bossami czy badanie krainy, wykonujemy w przyśpieszonym tempie. Jedyne sytuacje, w których licznik upływu czasu zostaje tymczasowo zatrzymany, to miejsca wyświetlania cut-scenek oraz odbywania wizyt w sklepach.
Do naszej dyspozycji oddano cztery podstawowe tryby zabawy. Hero Mode stanowi trzon rozgrywki i w największym stopniu przypomina popularne gry role-playing. Wcielamy się tu w postać niedoświadczonego bohatera, awansując na wyższe poziomy, likwidując potwory i rozprawiając się na sam koniec swojej arcykrótkiej przygody z potężnym bossem. W trybie Demon King Mode opowiadamy się z kolei po stronie sił zła, mając do czynienia z prostą odmianą strategii czasu rzeczywistego. Zabawa polega w tym przypadku na przyzywaniu potworów i umiejętnym ich rozsyłaniu celem podbicia całej krainy.
Dwa pozostałe tryby to Princess Mode, czyli niezbyt skomplikowana strzelanina, oraz Knight and Wizard Mode, czyli masowa eksterminacja potworów w ciele rycerza połączona z koniecznością ochraniania zaprzyjaźnionego maga. Half-Minute Hero ma również do zaoferowania pełnoprawny multiplayer, w którym do serii błyskawicznych potyczek może przystąpić maksymalnie czterech graczy.
Oprawa audiowizualna omawianego działa utrzymana została w klimatach retro, wyraźnie nawiązując do stylu graficznego typowego dla RPG-ów z czasów urządzeń ośmiobitowych. Akcja w większości przypadków ukazywana jest w rzucie izometrycznym, choć gra niekiedy pokazuje też wydarzenia z boku (m.in. w trakcie bitew).