Czy warto zakupić i montować?
Zalety oświetlenia ksenonowego.
Bezpieczniejsza jazda - instalacja HID zapewnia blisko 3-krotnie więcej światła (ok. 3000 lumenów) w porównaniu do żarówki halogenowej (ok. 1200 lumenów). Więcej światła to lepsza widoczność - dalej i szerzej.
Mniejsze zmęczenie wzroku - światło emitowane przez ksenon ma barwę zbliżoną do bieli światła dziennego (4500 - 8000K), do którego wzrok jest najlepiej przystosowany. Dzięki temu kierowca łatwiej spostrzega obiekty, szybciej koncentruje na nich wzrok i mniej męczy oczy. Standardowa żarówka halogenowa emituje światło o żółtym zabarwieniu (3200K) wymagającym bardziej intensywnej pracy wzroku. Dla kierowcy jadącego w przeciwnym kierunku światło lamp HID jest także mniej uciążliwe.
Atrakcyjny wygląd - zastosowanie technologii HID zwiększa atrakcyjność pojazdu. Światło HID było do niedawna zarezerwowane dla modeli pojazdów z najwyższej półki cenowej. Większość kierowców kojarzy charakterystyczne chłodne światło ksenonu z ekskluzywnością.
Oszczędność energii - obwód HID pobiera 35W. Żarówka halogenowa potrzebuje 60% więcej mocy. Pojazd samochodowy ma 2 lampy, a więc oszczędność podwaja się.
Oszczędność na żarówkach - żarówka ksenonowa działa bezawaryjnie średnio 1500 - 2000 godzin. Żarówka halogenowa 10-krotnie krócej. Żarówka ksenonowa w czasie całego cyklu pracy traci 20-40% luminancji. Podczas gdy wolfram parujący i osiadający na szkle żarówki powoduje spadek luminancji dochodzący do 80%. Dodatkowo żarówka ksenonowa nie posiada delikatnego metalowe żarnika, dzięki czemu jest dużo odporniejsza na drgania.
Oszczędność reflektorów - żarówka ksenonowa traci mniej energii w postaci ciepła. Nie nagrzewa przez to reflektora w takim stopniu, jak żarówka halogenowa. Emituje także mniej promieni UV. Dzięki temu elementy reflektora nie odbarwiają się i nie deformują.
Łatwość zastosowania - montaż instalacji HID ogranicza się do zawieszenia przetwornic, wymiany żarówek i przełożenia kilku przewodów elektrycznych. Wszystkie przeróbki są proste do wykonania i odwracalne - w każdej chwili możesz odłączyć ksenony i włożyć w ich miejsce z powrotem żarówki halogenowe. W wielu przypadkach przy zbyciu pojazdu instalację HID można przenieść do nowego auta. Konieczna może być jedynie wymiana żarówek na model z innym kołnierzem.
Montaż typu Plug and Play - wszystkie składniki zestawu opracowano tak, aby były maksymalnie proste w montażu.
Jeszcze większa sprawność - przy zachowaniu 35-watowego poboru mocy żarówki emitują średnio o 7% więcej światła (+200lm ) w porównaniu do żarówek ksenonowych montowanych fabrycznie.
Korzystniejsza barwa światła - temperatura 6000K zapewnia równomierny, korzystny dla wzroku rozkład barw. Jest to najlepsza opcja dla kierowców chcących zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy, a jednocześnie szukających sposobu na zwiększenie walorów wizualnych pojazdu. Niższe temperatury dają odczucie żółtego zabarwienia światła. Wyższe - powodują wyraźny nadmiar barwy niebieskiej i jednoczesne zmniejszenie ilości emitowanego światła. Barwa 6000K to najczęściej wybierana opcja przez odbiorców w USA. Jest zbliżona do żarówek stosowanych np. w najwyższym modelach Audi.
Większa żywotność - żarówki nie tracą jasności w miarę eksploatacji w takim stopniu, jak żarówki montowane fabrycznie.
Zabezpieczenia przed uszkodzeniem - przetwornice są odporne na zmiany wilgotności i temperatury oraz na wahania napięcia zasilającego. Silikonowe przewody zakończone oryginalnymi wtykami AMP zabezpieczają obwód przed korozją, przebiciami i spadkami napięcia. Opatentowane złącza uniemożliwiają uszkodzenie przetwornicy przez pomyłkowe połączenie.
Nowoczesność - zestawy wykonane są zgodnie z cechami III generacji systemów HID. Przetwornice zintegrowano z zapalnikami. Połączenie w/w elementów w jeden układ pozwoliło na wyposażenie przetwornicy w szereg mechanizmów kontrolnych, zabezpieczających system HID przed uszkodzeniem i zwiększających żywotność żarówek. Dodatkowo zminimalizowano ilość składników i przewodów koniecznych do montażu.
Zachowanie kąta światła - precyzyjnie ustawiona ogniskowa powoduje, że wymiana żarówki halogenowej na żarówkę ksenonową nie powoduje znacznej deformacji strumienia światła, szczególnie w przypadku lamp soczewkowych.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Instalacja elektryczna
Czy wytrzyma instalacja elektryczna w samochodzie? Domyślam się że przetwornice pobierają więcej prądu, czy trzeba cos przerabiać?
Odpowiedź na pytanie:
Absolutnie nie! Zestawy xenon nie wymagają dodatkowej ingerencji w układ elektryczny. Przetwornica jest tak dobrej jakości,że w żaden sposób nie zakłóca funkcjonowania instalacji elektrycznej.
Stopione odbłyśniki ??
Czy zestawy xenon mają większą moc niż standardowe żarówki halogenowe? Czy jeśli zwiększymy moc reflektora odbłyśniki reflektorów nie ulegną stopieniu w wyniku przegrzania?
Odpowiedź na pytanie:
Żarówki halogenowe mają 55/60 wat, a niekiedy nawet 100W. lampy xenonowe zaledwie 35W w związku z tym nie ma obawy o stopienie odbłyśników, chyba że mają jakąś wadę fabryczną.
Mam reflektory bez soczewek...
Czy mogę zainstalować ksenony gdy nie mam soczewki tylko zwykle reflektory z odbłyśnikami? Boje się że moje reflektory są przystosowane do zwykłych żarówek halogenowych i po założeniu zestawu xenon mogą razić innych użytkowników drogi.
Odpowiedź na pytanie:
Soczewka skupia światło,ale w części aut z oryginalnymi xenonami także nie ma soczewki. Istotnym elementem jest granica światła i cienia na którą ma wpływ jakość przetwornicy, reflektor a także prawidłowo ustawiona ogniskowa w żarówce!
Posiadam stare auto
Jestem posiadaczem Daihatsu Charade z 1984 roku i mam standardowe lampy czy musiałbym nabyć i wmontować inny rodzaj lamp aby zainstalować zestaw xenon?
Odpowiedź na pytanie:
Oczywiście nie ma potrzeby wymieniać reflektorów, aby zainstalować zestaw xenon. Należy jednak zwrócić uwagę na stan odbłyśników. Jeśli nie są w najlepszej formie, wskazana byłaby wymiana reflektorów na nowe.
Problemy ??
Czy nie będę miał problemów z policja lub przeglądem technicznym? Słyszałem że do ksenonów trzeba zamontować jeszcze spryskiwacze i autopoziomowanie oraz konieczna jest dodatkowa homologacja na reflektor?
Odpowiedź na pytanie:
Reflektory z cechami E4, E11, E13 itp. mogą być zasilane zmiennym źródłem światła, nie ma potrzeby żadnej dodatkowej homologacji na reflektory. Niestety nie mamy w ofercie systemów spryskiwania, jednak sugerujemy naszym klientom doposażenie w takie systemy