Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Guy Bourdin

04-03-2012, 1:46
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2098934640
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 04-03-2012 18:52:49
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Guy Bourdin


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]48625
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 128
Wydawnictwo Phaidon
Język Angielski

Cena: 44.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

Guy Bourdin was born in Paris in 1928 and received his first photographic training whilst performing military service in Senegal in 1948?9. His photographs were first shown in Paris in 1952, the catalogue for which exhibition included an introduction by Man Ray, and he began working for French Vogue in 1954.

Inspired by Man Ray's brand of Surrealism, Bourdin rejected the descriptive roles of photography in favour of an exploration of the medium's capacity for the divergent. Along with certain American photographers, notably Edward Weston, Bourdin recognized a concern with formal perfection and extremely high finish that became his own objective, one perfectly adapted to the deceptive sophistication of fashion imagery, the landscape in which he developed his ideas for over thirty years.

At French Vogue, Bourdin demanded and was allowed unique editorial control and amazingly he extended this to his principal client in advertising, the shoe company Charles Jourdan, who first commissioned him in the 1960s. Bourdin's approach to campaigns reflected a distinct change for advertising in this period. Bourdin rejected the 'product shot' in favour of atmospheric, often surreal tableaux and suggestions of narrative. Bourdin was not alone in demystifying the object, but he was the most radical in his approach.

The impact of the imagery of Guy Bourdin on both commercial and fine art photography continues to resonate today, Bourdin made radical changes both in the style and the meaning of commercial imagery. His fashion shoots are mysterious, hypnotic, surreal, exposing the true and unnerving nature of desire. He shows that, within the context of fashion, it is rarely the product that compels us. It is the image ? carefully staged narrative of sexual fantasy, the quest for the unattainable, the suggestion of danger ? that stimulates consumer desire.