Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Gunia, Lechta - Wprowadzenie do logopedii, NOWA!

31-01-2014, 21:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.20 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 24.20 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 3907369065
Miejscowość Kraków
Licytowało: 1    Wyświetleń: 18   
Koniec: 31-01-2014 21:10:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Grażyna Gunia i Viktor Lechta

Wprowadzenie do logopedii


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2011
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: miękka

- Ilość stron:
190





Nasza cena: 24,20 PLN

 

 

 

OPIS:

Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.

Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.

W pierwszej przedstawiono główne założenia logopedii jako nauki, ustalenia terminologiczne, przedmiot i podmiot badań logopedii, zasady pracy logopedycznej,

osobliwości słownego i pozasłownego porozumiewania się oraz główne założenia prewencji, diagnozy i terapii wad i zaburzeń mowy.

W drugiej części – szczegółowej (specjalistycznej) – omówiono poszczególne zaburzenia mowy, uwzględniając wielowymiarowość zagadnienia, tzn. istotę problemu, etiologię, klasyfikację, symptomatologię oraz główne zasady logopedycznej interwencji, rozumianej jako: diagnoza, terapia i prewencja. W terapii logopedycznej dominuje podejście eklektyczne, które wymaga od specjalisty zintegrowanej wiedzy i umiejętności w zakresie nie tylko diagnozy i terapii, ale również profilaktyki.

Zamierzeniem autorów było opracowanie monografii o logicznej koncepcji: od wstępnych ustaleń logopedii jako dziedziny wiedzy, przez historię do specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych, takich jak balbutologopedia, neurologopedia i inne. Książka ma więc postać wielowymiarowego i międzynarodowego opracowania. Jej autorzy są przedstawicielami pedagogiki specjalnej i logopedii z Polski i Słowacji. To całościowe podejście do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii w formie polsko-słowackiej analizy zagadnień będzie, mamy nadzieję, cennym źródłem wiedzy, którą każdy student subdyscyplin pedagogiki, logopedii oraz pedagog-praktyk powinien posiadać.

 

SPIS TREŚCI:

Wstęp

Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii

Viktor Lechta

1. Podstawy teoretyczne logopedii

1.1. Podstawowe definicje

1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa

1.1.2. Logopedia jako profesja

1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów

1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów

1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK)

1.4. Interwencja logopedyczna

1.4.1. Logopedyczna diagnoza

1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy

1.4.2. Logopedyczna terapia

1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne

1.4.2.2. Zasady i formy pracy

1.4.3. Logopedyczna profilaktyka

1.5. Sens terapii logopedycznej

Grażyna Gunia

2. Komunikacja alternatywna

2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej

2.1.1. Język migowy

2.1.2. System Blissa

2.1.3. Piktogramy

2.1.4. Makaton

2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC

2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się

Grażyna Gunia

3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej

3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej 3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej

3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej

3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną

Grażyna Gunia

4. Koncepcja i organizacja opieki logopedycznej w Polsce

4.1. Model multiinterdyscyplinarnej opieki logopedycznej w teorii L. Kaczmarka

4.2. Organizacja opieki logopedycznej – systemowa analiza

4.3. Perspektywy logopedycznej interwencji na początku XXI wieku

4.4. Profilaktyka logopedyczna szansą dla dziecka, rodziców, logopedy

4.4.1. Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy

4.4.2. Zapobieganie zaburzeniom mowy w okresie noworodkowym oraz niemowlęcym

4.4.3. Wspomaganie rodziców

4.4.4. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym

4.4.5. Kultura żywego słowa

Część II. Zaburzenia mowy

Grażyna Gunia

1. Wprowadzenie do zaburzeń w kształtowaniu się mowy

1.1. Uwagi ogólne na temat typologii zaburzeń mowy, głosu i zaburzeń zdolności komunikacyjnej

Grażyna Gunia

2. Dyslalia

2.1. Ustalenia terminologiczne

2.2. Etiologia

2.3. Klasyfikacja dyslalii

2.4. Diagnoza

2.5. Terapia

2.6. Seplenienie

2.7. Rotacyzm

2.8. Profilaktyka

Grażyna Gunia

3. Rhinolalia

3.1. Terminologia

3.2. Etiologia

3.3. Rozszczep podniebienia

3.3.1. Statystyka

3.3.2. Etiologia

3.3.3. Symptomy

3.3.4. Diagnoza

3.3.5. Terapia

3.3.6. Profilaktyka

Grażyna Gunia

4. Afazja, afazja dziecięca (alalia)

4.1. Ustalenia terminologiczne

4.2. Przyczyny

4.3. Klasyfikacja i symptomatologia

4.4. Afazja dziecięca – terminologia

4.4.1. Etiologia

4.4.2. Klasyfikacja

4.4.3. Diagnoza

4.4.4. Terapia

4.4.5. Profilaktyka

Grażyna Gunia

5. Dyzartria

5.1. Ustalenia terminologiczne

5.2. Dyzartria a mózgowe porażenie dziecięce

5.3. Typologia etiologiczno-symptomatologiczna dyzartrii

5.4. Diagnoza

5.5. Terapia

5.6. Profilaktyka

Grażyna Gunia

6. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu

6.1. Ustalenia terminologiczne

6.2. Etiologia

6.3. Klasyfikacja

6.4. Statystyka

6.5. Symptomy

6.6. Diagnoza objawów ryzyka dysleksji

6.6.1. Wiek niemowlęcy i poniemowlęcy

6.6.2. Wiek przedszkolny (3–5 lat)

6.6.3. Wiek 6–7 lat

6.6.4. Młodszy wiek szkolny (klasa I–III)

6.6.5. Wiek szkolny powyżej klasy IV

6.7. Diagnoza

6.8. Terapia

6.9. Profilaktyka

Viktor Lechta

7. Mutyzm

7.1. Ustalenia terminologiczne

7.2. Etiologia

7.3. Klasyfikacja

7.4. Symptomatologia

7.5. Zasady interwencji logopedycznej

7.6. Profilaktyka

Viktor Lechta

8. Zaburzenia głosu

8.1. Terminologia

8.2. Etiologia

8.3. Klasyfikacja

8.4. Symptomatologia

 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Gunia, Lechta - Wprowadzenie do logopedii, NOWA!