Gunfighter to gra, która w udany sposób łączy elementy RPG, First Person Shootera i przygodówki. Za jej powstanie odpowiadają pracownicy polskiej firmy NAWAR Development, znanej z symulatora wyścigów żużlowych Demonic Speedway czy też gangsterskiego RTS-a Mafioso. Akcja toczy się w drugiej połowie XIX wieku na Dzikim Zachodzie, gracz zaś wciela się w postać Cole’a Tilghmana, człowieka szukającego zemsty i sprawiedliwości. Dokładniej mówiąc, ma on zamiar znaleźć i zabić dwóch osobników, Pata Browna i Billa Slaughtera, którzy kilka lat wcześniej zamordowali jego żonę i córkę, a także odebrali mu ranczo. Cole nie spocznie dopóki, nie odzyska swej własności i Ci dwaj przestępcy nie znajdą się w grobach, a gracz musi pomóc mu wykonać to zadanie. Gra bezpośrednio bazuje na pełnej walki, efektownych pojedynków rewolwerowych i szaleńczych pościgów tradycji filmów kowbojskich, dlatego też tego typu atrakcji mamy tu po prostu mnóstwo.
Nie należy traktować tej produkcji, jako prostego shootera, ponieważ autorzy dołożyli starań, by Gunfighter był bardzo realistyczny. W związku z tym jeden celny strzał w głowę czy serce może spowodować natychmiastowy zgon, a trafienie na przykład w ramię uniemożliwia dalsze wykorzystywanie tej kończyny (np. nie można trzymać w niej broni), nie występują tu też apteczki, czy różne podnoszone z ziemi bonusy. Uleczyć się można tylko przy pomocy zestawu pierwszej pomocy (może on zawierać bandaże, zioła, różne antybakteryjne mikstury, itp.), który można znaleźć u miejscowego lekarza, indiańskiego szamana czy też w niektórych domach. Należy też zaznaczyć, że leczenie to proces czasochłonny. Realizm postrzegany jest również, przez brak wskaźników zdrowia czy energii – stan bohatera poznajemy przez szybkość jego poruszania się, oddech, bicie serca, itp.
-
Gra wykorzystuje znany i sprawdzony trójwymiarowy silnik graficzny RenderWare oraz silnik fizyczny, który zgodnie ze słowami twórców, jest porównywalny z tym użytym w Half-Life 2.
-
Fabuła gra składa się z około 30 misji, jakie musimy wykonać. Cele misji są bardzo różne, począwszy od łapania kryminalistów i obrony miasta przed atakiem bandytów, a skończywszy na zamachu snajperskim, czy napadzie na bank.
-
Szereg pomniejszych mini-gier: turnieje strzeleckie, polowania, gry hazardowe w saloonie, itd.
-
Blisko 30 postaci bezpośrednio związanych z fabułą oraz około 50 postaci pobocznych.
-
Dziewięć typów broni i osiem narzędzi specjalnych, które można użyć.
-
Rozwój postaci. Z czasem bohater zwiększa swoje umiejętności, szybciej się porusza, czy celniej strzela.
Galeria zdjęć
Kliknij aby powiększyć
|