W skład Złotej Kolekcji wchodzą:
Guild Wars: Prophecies;
Guild Wars: Factions;
Guild Wars: Nightfall;
Guild Wars: Eye of the North.
Wersja językowa: polskie napisy
Guild Wars: Prophecies to w gra zaliczana do gatunku cRPG przeznaczona do rozgrywki setek graczy za pośrednictwem globalnej sieci Internet. Tworzy ją firma ArenaNet – założona w roku 2000 przez ludzi, którzy stworzyli takie słynne tytuły jak Warcraft, StarCraft i Diablo oraz przyczynili się do powstania sieciowego serwisu Battle.net. Różni się ona od typowego przedstawiciela gatunku MMORPG tym, że autorzy zrezygnowali z takich elementów jak: wielogodzinne, a nawet wielotygodniowe, zabijanie sterowanych przez komputer potworów (by rozwinąć swą postać), czy zabierające dużo czasu podróże po świecie (by dotrzeć do jakiegoś zapomnianego przez boga miejsca). Zamiast tego dostajemy przeróżne misje wykonywane w obszarach typu „instance” (generowanych specjalnie na potrzeby grupy lub jednej osoby), z głównymi i ukrytymi zadaniami do zrealizowania. Rozpoczynamy grę w tym miejscu krainy, w którym chcemy (wybór danego miasta na mapie sytuacyjnej), przyłączamy się do grupy graczy (lub też nie, jeżeli wolimy grać sami) i przystępujemy do dynamicznej rozgrywki.
Akcja produkcji przenosi nas do przepełnionego magią świata fantasy, gdzie mamy możliwość stworzenia swego własnego bohatera i zapisania się na kartach historii tej wirtualnej rzeczywistości. Do wyboru mamy jedną rasę (człowiek), sześć profesji (wojownik, ranger, nekromanta, elementalista, mnich i hipnotyzer) oraz kilkaset umiejętności.
Guild Wars: Factions to podtytuł pierwszego, pełnoprawnego rozszerzenia do popularnej na całym świecie gry MMO z elementami role-playing, pt. Guild Wars. W przeciwieństwie do innych wydawnictw tego typu, opisywany dodatek jest samodzielnym produktem i do jego działania nie jest wymagane posiadanie oryginalnej produkcji. Warto jednak zaznaczyć, że w takiej sytuacji gracz ma dostęp wyłącznie do materiałów zawartych w add-onie.
Akcja Factions przenosi miłośników zmagań online na tereny kontynentu o nazwie Cantha - tajemniczego regionu położonego daleko na południu wirtualnego świata Tyria. Kontynent ten zamieszkują trzy rasy. Pierwsza nacja to Cantha (kupcy i handlarze prowadzeni przez dziedzicznego imperatora). Niestety, około 200 lat temu jeden z przywódców został obalony przez swojego potężnego ochroniarza, który nosił imię Shiro Tagatchi. Kiedy udało się przywrócić władzę we właściwe ręce, Shiro skazano na śmierć. Jego egzekucja doprowadziła jednak do przemiany zielonych lasów na skamieniałe i zamiany morza w nefryt. Teraz duch Shiro powraca, co oznacza spore kłopoty… Dwie kolejne nacje od wieków walczą między sobą. Mowa tu o: Kurzickach (konserwatywna, bardzo religijna frakcja, która dąży do utrzymania aktualnego porządku; jej przedstawiciele zamieszkują skamieniałe lasy, gdzie rzeźbią sobie piękne domy) oraz Luxonach (dzika rasa koczowników, wyznająca zasadę „przetrwa tylko najsilniejszy”, która posiada olbrzymie maszyny kroczące, jakie z powodzeniem przemierzają tereny dawnych wód, zamienione w nefryt).
Guild Wars: Nightfall to kolejny, drugi już dodatek do niezwykle popularnej gry online. Podobnie jak poprzedni, o podtytule Factions, nie wymaga posiadania żadnej z wcześniejszych wersji Guild Wars, chociaż zawiera opcję przeniesienia postaci w nich stworzonych. Najważniejsze zmiany jakie wprowadza Nightfall, to dodanie nowego kontynentu, a także dwóch klas postaci.
Akcja dzieje się w krainie Elona, zwanej także Ziemią Złotego Słońca. Ten wypalony słońcem, pustynny kontynent, podobny do Północnej Afryki, składa się z trzech głównych prowincji: wyspiarskiej Istar, pełnej ruin po dawnym imperium; zmilitaryzowanej Kourny, rządzonej przez wielkiego wodza Warmashala Varesha; i ostatniej, dzikiej, zlokalizowanej w północnej części kontynentu, władanej przez Princess of Vabi. Mimo tego, że ten bogaty i potężny kontynent znajduje się pod opieką mistrzów walki z Order of the Sunspears, coraz bardziej popada w cień złego boga-wyrzutka. Tylko zdolny, silny i zdecydowany władca jest w stanie ochronić kontynent przed spustoszeniem.
Guild Wars: Eye of the North to kolejny dodatek do popularnej gry MMOcRPG o tytule Guild Wars. Niestety w odróżnieniu od dwóch pierwszych tylu „standalone” (nazywanych też kampaniami), ten do działania wymaga którejkolwiek z wcześniejszych pozycji, czy to podstawowej wersji gry Guild Wars (aka Guild Wars: Prophecies), czy też Guild Wars: Nightfall lub Guild Wars: Factions. Zadaniem omawianej pozycji jest natomiast połączenie fabuły przedstawionej w podstawowych wersjach GW z historią, jaka zostanie opowiedziana w pełnoprawnym sequelu.
Eye of the North oferuje nam kampanię składającą się z trzech aktów. Pierwszy z nich przenosi nas do osiemnastu podziemnych lochów, gdzie wraz z sojusznikami w postaci krasnoludów stawiamy czoła niejakiemu „Ognistemu Niszczycielowi”. W kolejnym rozdziale dane jest nam kontynuować ową misję, lecz tym razem integrujemy się z takimi rasami, jak Norns, Charr oraz Asura, które w Guild Wars 2 będą frakcjami w pełni grywalnymi. Finalny akapit opowieści skupia się z kolei na ostatecznym starciu z siłami zła, w którym to możemy wreszcie w pełni wykorzystać możliwości drzemiące w dziesięciu nowych bohaterach, jakich zaimplementowano w add-onie.