Guild Wars: Eye of the North, również nazywany GW:EN, jest pierwszym rozszerzeniem Guild Wars, wymagającym do działania jednej z trzech dotychczasowych kampanii. Fabuła GW:EN ma miejsce w nieznanych dotąd i niezbadanych krainach Tyrii, łącznie z Odległymi Górami Shiverpeak, krainą Charrów, wybrzeżami Tarnished Coast, oraz podziemiami.
Część akcji dodatku osadzona będzie w lochach i jaskiniach Tyrii, które gracze mieli już okazję eksplorować w Guild Wars Prophecies. Guild Wars Eye of the North zawiera między innymi 18 dużych, wielopoziomowych lochów, 150 nowych umiejętności przeznaczonych dla wszystkich 10 profesji, 10 nowych bohaterów, 40 nowych rodzajów uzbrojenia, a także wiele innych przedmiotów, broni i tytułów.
Dla spoglądających w daleką przyszłość graczy, Guild Wars Eye of the North oferuje lokalizację zwaną Hall of Monuments, która umożliwi zapisanie swoich osiągnięć z dotychczasowych kampanii, a następnie ich przeniesienie i wykorzystanie przez postacie w grze Guild Wars 2, odblokowując tym samym niektóre ekskluzywne przedmioty i bonusy dostępne w drugiej odsłonie gry.
18 wielkich, wielopoziomowych podziemi do zwiedzenia
Zapisywanie osiągnięć graczy, dające dostęp do specjalnych przedmiotów i tytułów w Guild Wars 2
150 nowych umiejętności (w tym 50 tylko do gry PvE )
10 nowych bohaterów
40 nowych zestawów zbroi
Pierwsze spojrzenie na rasy Guild Wars 2
Nowe przedmioty, bronie i tytuły
Wymaga do działania jednej z trzech istniejących kampanii: Prophecies, Factions lub Nightfall
Guild Wars nie wymaga wnoszenia żadnych opłat abonamentowych