GTR 2 to kontynuacja niezwykle wiernej, licencjonowanej symulacji wyścigów klasy FIA GT. W stosunku do pierwowzoru, gra została mocno rozbudowana merytorycznie, oferując jeszcze większą dawkę atrakcji nie tylko fanom ultrarealistycznych wyścigów samochodowych. Znacznie poprawiono również warstwę techniczną gry, czyniąc ją bardziej przystępną dla współczesnych graczy.
Gwoździem programu jest oczywiście szeroki wybór samochodów i tras. W porównaniu do 56 licencjonowanych pojazdów i 10 tras obecnych w pierwszej części gry, sequel wyposażono w oszałamiającą liczbę 140 wiernie odwzorowanych wyścigówek (włączając w to wszystkie samochody klas GT i NGT) oraz w aż 34 oryginalne obiekty (zarówno współczesnych, jak i historycznych) – wszystko oczywiście przygotowane w oparciu o oficjalne porozumienie z FIA, światową federacją sportów samochodowych. W zależności od naszych umiejętności i aktualnej formy, ścigamy się korzystając z jednego z trzech głównych trybów gry, sterujących jednocześnie poziomem sztucznej inteligencji komputerowych przeciwników i stopniem realizmu (do wyboru: Novice dla młodych adeptów ścigania się, Semi-Pro dla rajdowców 'wannabe', oraz Simulation dla prawdziwych hardcore'owców GT).
Gdy już określimy nasze możliwości, przychodzi czas na wybór jednej z sześciu dostępnych konkurencji. Oprócz znanych z pierwszej odsłony trybów: Open Practice (niezobowiązująca przejażdżka), Race Weekend (szybka rozgrywka) oraz Championship (klasyczne mistrzostwa), programiści dorzucili trzy zupełnie nowe: Ghost Time Trial, polegający na wykręcaniu najlepszych czasów okrążeń, zmagając się z własnym cieniem poprzednich przejazdów lub z ghostami innych przeciwników, zarówno komputerowych, jak i ludzkich; 24 Hour Races, obejmujący kilka różnych wyścigów, trwających pełną dobę; oraz Driving School, uczącej gracza tajników szybkiej i bezpiecznej jazdy oraz pozwalającej na nieustanne sprawdzanie swych postępów poprzez bezpośrednie zmagania z naszym instruktorem jazdy – przy czym warto kończyć kolejne kursy, gdyż profituje to zdobyciem kolejnych medali i odblokowaniem nowych trybów rozgrywki.
Wreszcie, gdy już nauczymy się po mistrzowsku kierować naszym bolidem i zostawimy w pobitym polu wszystkich krzemowych przeciwników, czeka na nas niezwykle emocjonujący tryb gry wieloosobowej. Zmagania z przyjaciółmi prowadzimy korzystając z trzech różnych metod połączeń: LAN, TCP/IP lub internetowego Lobby. Ponadto, gra umożliwia postawienie dedykowanego hosta, wspierającego aktywne sterowanie serwerem poprzez znany z gier FPS system głosowań (np. kick player, next session, next race). Wbudowane w grze lobby pozwala zaś graczowi na bezpośrednią komunikację z innym użytkownikami (zarówno przez chat publiczny, jak i priv) oraz dostarczając informacji na temat aktualnie zmagających się zawodników i statusie działających obecnie serwerów.
Gruntownej modernizacji uległ silnik napędzający szatę graficzną GTR2. Przede wszystkim wyposażono go w pełne wsparcie dla DirectX 9, co znacząco ubogaca doznania graczy wyekwipowanych w nowoczesne platformy graficzne. Ulepszenia obejmują między innymi: generację efektów pogodowych, wytwarzanie wrażenia „mokrego asfaltu” czy dynamiczną grę świateł (także tych samochodowych). Oczywiście, program nadal oferuje pełną zgodność wsteczną z poprzednimi wersjami DirectX, oznaczonych cyferkami 7 i 8 – istotne dla tych, którzy nie są posiadaczami kosztownego sprzętu. Autorzy popracowali również nad sprawdzonym i funkcjonalnym silnikiem fizycznym, dopalając głównie system uszkodzeń bolidów (i ich wpływu na sterowanie pojazdem) oraz moduł odwzorowania zachowań opon, potęgując i tak świetny realizm, znany z części pierwszej. W kontynuacji nie mogło oczywiście zabraknąć technologii LiveTrack, która aktywnie kontroluje wszelkie zmiany w nawierzchni trasy, bezpośrednio wpływając na zachowanie się pojazdów. Podrasowano także oprawę dźwiękową – odgłosy silnika każdego z występujących w grze pojazdów zostały nagrane i następnie, po drobnych modyfikacjach, przeniesione wprost do kodu gry. Poprawiono także odgłosy otoczenia, w tym aplauzy kibiców czy klimat pit-stopu. Dodatkową korzyść odnoszą posiadacze sprzętu opartego na technologii Track-IR. Pozwala on graczowi na swobodne rozglądanie sie po kabinie bolidu, za pomocą prostych ruchów głowy – znacząco ułatwia to przegląd trasy i pozwala na osiąganie lepszych wyników.
Opis pochodzi z gry-online.pl
|
|
|