Gwoździem programu jest oczywiście szeroki wybór samochodów i tras. W porównaniu do 56 licencjonowanych pojazdów i 10 tras obecnych w pierwszej części gry, sequel wyposażono w oszałamiającą liczbę 140 wiernie odwzorowanych wyścigówek (włączając w to wszystkie samochody klas GT i NGT) oraz w aż 34 oryginalne obiekty (zarówno współczesnych, jak i historycznych) – wszystko oczywiście przygotowane w oparciu o oficjalne porozumienie z FIA, światową federacją sportów samochodowych. W zależności od naszych umiejętności i aktualnej formy, ścigamy się korzystając z jednego z trzech głównych trybów gry, sterujących jednocześnie poziomem sztucznej inteligencji komputerowych przeciwników i stopniem realizmu (do wyboru: Novice dla młodych adeptów ścigania się, Semi-Pro dla rajdowców 'wannabe', oraz Simulation dla prawdziwych hardcore'owców GT). Gdy już określimy nasze możliwości, przychodzi czas na wybór jednej z sześciu dostępnych konkurencji. Oprócz znanych z pierwszej odsłony trybów: Open Practice (niezobowiązująca przejażdżka), Race Weekend (szybka rozgrywka) oraz Championship (klasyczne mistrzostwa), programiści dorzucili trzy zupełnie nowe: Ghost Time Trial, polegający na wykręcaniu najlepszych czasów okrążeń, zmagając się z własnym cieniem poprzednich przejazdów lub z ghostami innych przeciwników, zarówno komputerowych, jak i ludzkich; 24 Hour Races, obejmujący kilka różnych wyścigów, trwających pełną dobę; oraz Driving School, uczącej gracza tajników szybkiej i bezpiecznej jazdy oraz pozwalającej na nieustanne sprawdzanie swych postępów poprzez bezpośrednie zmagania z naszym instruktorem jazdy – przy czym warto kończyć kolejne kursy, gdyż profituje to zdobyciem kolejnych medali i odblokowaniem nowych trybów rozgrywki. Wreszcie, gdy już nauczymy się po mistrzowsku kierować naszym bolidem i zostawimy w pobitym polu wszystkich krzemowych przeciwników, czeka na nas niezwykle emocjonujący tryb gry wieloosobowej. Zmagania z przyjaciółmi prowadzimy korzystając z trzech różnych metod połączeń: LAN, TCP/IP lub internetowego Lobby. Ponadto, gra umożliwia postawienie dedykowanego hosta, wspierającego aktywne sterowanie serwerem poprzez znany z gier FPS system głosowań (np. kick player, next session, next race). Wbudowane w grze lobby pozwala zaś graczowi na bezpośrednią komunikację z innym użytkownikami (zarówno przez chat publiczny, jak i priv) oraz dostarczając informacji na temat aktualnie zmagających się zawodników i statusie działających obecnie serwerów. SimBin Development Team ( producent ) Atari / Infogrames ( wydawca ) Cenega Poland ( dystrybutor PL ) wyścigi i rajdy (samochodowe) 18 września 2006 ( światowa data premiery ) 26 stycznia 2007 ( data wydania w Polsce ) tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 DVD tryb multiplayer: LAN / Internet liczba graczy: 1- 6 wymagania wiekowe: brak ograniczeń wymagania sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256MB, 2.5 GB HDD, Windows 2000/XP
![](http://gameprojekt.pl/galerie/g/gtr-2-fia-gt-racing-game_6375.jpg)
|