Nowa, w folii.
Grand Theft Auto III to trzecia odsłona kontrowersyjnej gry akcji, w której wcielamy się w pozbawionego wyrzutów sumienia amerykańskiego przestępcę. Rewolucyjna pod względem technologii produkcja została stworzona przez szkockie studio Rockstar North, a wydano ją kolejno na PS2, PC i pierwszej konsoli Xbox.
Rzeczą odróżniającą GTA III od poprzednich odsłon serii jest w pełni trójwymiarowa, wyznaczająca w 2001 r. nowe standardy, oprawa graficzna, wykonana przy użyciu silnika RenderWare. Dzięki niej możliwe było wygenerowanie bogatego w obiekty i sterowanych przez AI ludzi, którzy tworzą razem wielkie, tętniące życiem miasto.
„Vice City” jest oddzielną częścią całej serii „Grand Theft Auto” i nie potrzebuje do działania żadnej z poprzedniczek. Tum razem akcja gry będzie działa się w słonecznym mieście Miami. Autorzy zadbaliby graczowi atmosfera tego miejsca udzieliła się jak najmocniej. Tak wiec na ulicach ładne panie jeżdżą na rolkach, hawajskie koszule są na porządku dziennym, a kasyna wieczorami pełne są wykwintnie ubranych gości. Najważniejsze jednak są zmiany, które dokonano w stosunku do poprzedniej, trzeciej części. Jest ich mnóstwo. 9 godzin muzyki z radia ( przy 3 godzinach w „Grand Theft Auto: 3”), ponad 8000 podłożonych głosów (2000 – „Grand Theft Auto 3”), podwojenie wielkości miasta, polepszona sztuczna inteligencja wrogów, członkowie gangów biorący udział w rozbojach, kradzieżach aut i pościgach z policja, bardziej płynną animacja, nowe efekty świetlne, większa ilość tekstur nałożona na obiekty, nowy system celowania, 40 rodzajów broni (15 w „Grand Theft Auto: Vice City 3”), 120 rodzajów samochodów w mieście (50 w „Grand Theft Auto: 3”), motocykle, lodzie motorowe, a nawet śmigłowce, które można pilotować. Tym razem misje będą toczyć się również wewnątrz budynków.
„Grand Theft Auto: San Andreas” to kolejna, monumentalna, ogromna, niewyobrażalnie potężna część wielkiej serii gier gangsterskich GTA. Za tą pozycją stoi znana prawdopodobnie wszystkim firma Rockstar, wydawca takich tytułów, jak: wcześniejsze gry spod znaku GTA, brutalny twór Manhunt, czy świetnie przyjęty Red Dead Revolver – strzelanina, stworzona w konwencji dzikiego zachodu.