Gwarancja i zwroty:
Reklamacja
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie określonym w art. 556 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121)
2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a więc jeżeli Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.
3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
4. W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.
5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.
7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
8. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
9. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
10. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
12. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
13. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Sprzedawca zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.
14. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
15. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.
16. Klient realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres
Versus Dorota Jarosińska
al. Piłsudskiego 112
92-236 ŁÓDŹ
Gwarancja
Dbamy o najwyższą jakość wyrobów sprzedawanych w naszym sklepie. Jednak pomimo szczegółowych kontroli niektóre wady mogą ujawnić się dopiero w trakcie eksploatacji. Co wtedy? Jesteśmy na to przygotowani. Wadliwy wyrób naprawimy bezpłatnie lub wymienimy na nowy jeżeli wada powstała podczas normalnego użytkowania. W przypadku braku możliwości naprawy towaru lub wymiany na inny pozbawiony wad zwracamy pieniądze za towar oraz koszty wysyłki.
Na każdy wyrób kupiony w naszym sklepie dajemy 2 lata gwarancji.
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go na adres siedziby firmy Versus Dorota Jarosińska 92-236 ŁÓDŹ al. Piłsudskiego 112. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych lub innych wynikających z niewłaściwego używania. Gwarancja nie obejmuje również naturalnych cech wynikających z charakteru materiału, z jakiego wykonany jest dany przedmiot np.: słoje na drewnianych powierzchniach, oksyda na srebrze, utlenianie czyli oksydowanie srebra z biegiem czasu, naturalne nierówności powierzchni srebrnych będące wynikiem ręcznej obróbki przedmiotu itd.
W przypadku wystąpienia wady prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta [zasłonięte]@e-chrzest.pl lub telefonicznie 792-[zasłonięte]-354.
Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące Klientowi od sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
Odstąpienie od umowy - zwrot towaru.
1). Zgodnie z art. 27 Ustawy z 30 maja 2014 roku klient, który zawarł umowę sprzedaży na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 opisanych poniżej. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia od dnia odebrania towaru przez Konsumenta.
2) Jeżeli klient zamierza odstąpić od umowy powinien niezwłocznie złożyć u nas stosowne oświadczenie, nie później, niż w terminie 14 dni od dnia, w którym miało miejsce doręczenie przedmiotu umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W oświadczeniu prosimy podać dane niezbędne do dokonania przelewu, jeśli zwrot kosztów ma nastąpić w tej formie.
Oświadczenie można wysłać do nas na piśmie na adres:
Versus Dorota Jarosińska
Al. Piłsudskiego 112
92-236 Łódź
lub przesłać drogą elektroniczną na adres [zasłonięte]@echrzest.pl
3) Po otrzymaniu przez nas oświadczenia potwierdzimy jego otrzymanie drogą elektroniczną – informacja zostanie przesłana do klienta na adres e-mail podany w zamówieniu, chyba że w Oświadczeniu odstąpienia od umowy klient wskaże inny adres e-mail.
4) W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
5) Zwrotu wyrobu należy dokonać niezwłocznie, nie później niż w przeciągu 14 dni od złożenia Oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Prosimy o dołączenie dowodu zakupu (paragon lub faktura).
6) Zwracany towar klient odsyła na koszt własny (art. 34 ust. 2).
7) Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8) Zwrot kosztów ze strony sklepu e-chrzest.pl obejmuje cenę wyrobu oraz w przypadku zwrotu kosztów związanych z dostarczeniem paczki poprzez przewoźnika – kwotę najtańszego w naszej ofercie sposobu wysyłki (art. 33 ustawy z 30 maja 2014).
9) Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności otrzymanych od konsumenta niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni; może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej (art. 31.ust. 1 i 3 o prawach konsumenta z 30.05.2014).
10) Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11) W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość na usługi rozpoczęte na żądanie klienta jest on zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia (art. 35 ust 1 i 2 z 30 maja 2014).
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów (art. 38 ustawy z 30 maja 2014):
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Przykładowo: w przypadku realizacji zleceń na zamówienie specjalne np. na których zgodnie z zamówieniem klienta i za jego zgodą wykonano na zakupionym u nas wyrobie grawerunek przed upływem terminu do odstąpienia od umowy - klient nie ma prawa odstąpić od umowy. W takim przypadku prosimy o przemyślane zakupy bowiem zwrot nie będzie uznany.