|
|
Ryszard Skiba Telefon Dział Techniczny: 506-[zasłonięte]-463 Wysyłka: 503-[zasłonięte]-763 e-mail: [zasłonięte]@onet.eu |
|
Formy płatności: Przelew bankowy BRE BANK SA 44 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 581858 Płacę z Allegro Faktury VAT na wpłatę czekam 14 dni, po tym terminie rozpoczynam procedurę zwrotu prowizji. |
|
Do wylicytowanego przedmiotu proszę doliczyć koszt wysyłki podany na aukcji. Wysyłka Pocztą Polską |
|
Grzałka 12V (17 mm)
Przedmiotem aukcji jest elektryczny podgrzewacz (grzałka) 12V.
Grzałka doskonale spisuje się w autach z instalacją LPG lub w silnikach diesla z alternatorem powyżej 70A -pełniąc rolę podgrzewacza płynu chłodzącego docierającego do parownika lub nagrzewnicy w kabinie, skutkuje to szybkim przełączaniem się instalacji z benzyny na gaz lub w przypadku diesla szybkim pojawieniem się ciepłego nawiewu np. na przednią szybę.
W przypadku chęci podgrzewania parownika grzałkę montuje się na rurce doprowadzającej płyn chłodzący do parownika lub reduktora LPG. Jeżeli zależy nam na szybszym rozgrzewaniu się wnętrza należy zamontować ją na rurce doprowadzającej płyn chłodzący do nagrzewnicy w kabinie. Grzałkę włącza się po uruchomieniu silnika.
Urządzenia takie stosowane są fabrycznie autach takich jak TOYOTA AVENSIS 2.0 D4D , VW GOLF 1,9 TDI , AUDI 1,9 TDI , FORD MONDEO , RENAULT itp.
Niestety , wiele aut produkowanych w Europie wytwarzana jest na ciepły klimat , dla przykładu auta sprowadzane np. z Włoch , często nie posiadają dodatkowego ogrzewania, ten sam model produkowany na rynek Polski ma dodatkową nagrzewnicę spalinową lub elektryczną. Nowoczesne silniki Diesla cechuje wysoka sprawność mechaniczna oraz minimalne straty cieplne co naszej strefie klimatycznej stanowi poważną wadę. Auta takie po prostu nie grzeją.
W zestawie znajdują się -
grzałka 12V
opaski zaciskowe 2szt.
czujnik temperatury (wyłącznik termiczny 50'C prąd max 2A ).
Wyłącznik termiczny do współpracy z przekaźnikami !!! Zalecana temperatura wyłączenia nie większa niż 50-60'C (dla płynu chłodzącego)
Czujnik temperatury musi być przymocowany do grzałki w fabrycznym punkcie podgrzewacza (niewidoczne na zdj.), zapewnia to wyłączenie obwodu sterującego po osiągnięciu temperatury 50-60'C , oraz w przypadku braku płynu lub jego niedostatecznego przepływu.
Zdjęcia przedstawiają przedmiot aukcji oraz przykład budowy prostego sterownika z wykorzystaniem przekaźników wysokoprądowych oraz wyłącznika termicznego. Elektryk samochodowy nie będzie miał najmniejszego problemu z budową takiego sterownika w aucie. W przypadku wątpliwości proszę o kontakt lub skonsultowanie schematu z elektrykiem samochodowym.
|
dane techniczne: napięcie 12V prąd max. 3x30A (90A) moc max. 1kW długość 100mm średnica króćca 17 mm
|
Schemat jest przykładowym rozwiązaniem sterowania. Istnieje możliwość załączania każdego elementu osobno , trzy niezależne elementy grzewcze.
Istnieje możliwość podgrzewania parownika LPG przed uruchomieniem silnika (zapalanie na LPG) w takim przypadku grzałkę należy umieścić poniżej parownika tak aby powstał grawitacyjny obieg płynu. Warunkiem takiego rozwiązania jest poprawianie naładowany oraz sprawny akumulator. W czasie mrozów parownik staje się wyraźnie ciepły po upływie ok.1min. w tym czasie grzałka zużyje około 1Ah do 1,5Ah co dla sprawnego akumulatora nie stanowi najmniejszego problemu, nawet niskich temperaturach.
|
|