The Glory Comp został stworzony na bazie tej samej technologii, która stanowi podstawę konstrukcji przedwzmacniacza Groove Tubes Vipre, legendarnego zdobywcy nagród i wielkiej chluby GT. Jego konstruktorzy postanowili, opierając się wszelkim kompromisom, stworzyć najlepszy na świecie kompresor lampowy. Udało im się zbudować urządzenie, które, jak twierdzą, "prócz swego nieprawdopodobnego charakteru sonicznego, oferuje możliwości, których nie miał żaden dotychczasowy kompresor - bez względu na kategorię cenową."
The Glory Comp jest w pełni lampowym kompresorem, opartym na siedmiu wyselekcjonowanych, wysokiej jakości, lampach próżniowych, odpowiedzialnych za kompresję sygnału. Lampy na wyjściu urządzenia - dwie 6005 - pozwalają uzyskać niewiarygodnie silne wzmocnienie. Co więcej, dzięki zastosowaniu dwóch całkowicie odizolowanych od siebie wyjść The Glory Comp równie dobrze współpracuje z urządzeniami akceptującymi sygnał o poziomie -10dBV, jak i +4dBu, nie wprowadzając strat do sygnału.
Urządzenie oferuje kompresję od 1:1 do 10:1, jak również standardowy zestaw regulatorów: Attack, Relase i Thershold. Dodatkowo użytkownik w zakresie od 10ms do 2 s może wybierać pomiędzy logarytmiczną i linearną charakterystyką zmiany parametru Relase. Dzięki zastosowaniu, podobnie jak w Vipre, przełączników wielopozycyjnych zamiast najczęściej montowanych, budżetowych potencjometrów, urządzenie gwarantuje pełną powtarzalność parametrów. Zastosowano tu również analogiczny jak w Vipre bakelitowy wskaźnik VU, pracujący w siedmiu różnych trybach.
The glory Comp posiada również wbudowany equalizer, z regulowanymi filtrami dla niskich i wysokich częstotliwości, działający na zasadzie "sidechain", którego źródłem może być zarówno sygnał zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Unikalne jest pokrętło Glory, wyzwalające bardzo pożądane, parzyste składowe harmoniczne. Jest to doskonałe narzędzie, pozwalające na uwydatnienie wokalu czy instrumentalnej partii solowej w miksie. Pokrętło Glory działa w zakresie regulacji od Earth (bez efektu) do Heaven (100% nasycenia efektu).
|