Stalowe nerwy i blef w polskim wydaniu
Wydanie polskie
Wcielasz się w Gringo...podróżnika i zdobywcę nieznanych ziem. Twoim celem jest wyprawa przez wszystkie kontynenty świata. Aby ją odbyć, musisz stoczyć zażarte walki w licytacjach z innymi graczami. Uważaj jednak, by nie dać się złapać na blefowaniu... bo stracisz wszystkie karty i przegrasz!
Gringo to gra w której stalowe nerwy i umiejętność blefu są wymagane do zwycięstwa... a wszystko odbywa się w głowie...
Każdy z graczy zagrywa jedną zakrytą kartę. Potem co rundę dokładają po jeszcze jednej. Dokładanie kończy się w momencie, kiedy któryś z graczy poczuje się na tyle pewnie, żeby zalicytować to, jakie karty pod rząd odkryje. Inni gracze, mogą go oczywiście przelicytować.
Ten, który wylicytuje największa ich liczbę, musi teraz sprawdzić karty. Jeżeli mu się uda... jest w połowie drogi do zwycięstwa. Aby wygrać grę, trzeba dwukrotnie przechytrzyć graczy wygrywając licytację i pozytywnie przejść próbę kart.
Gringo jest polskim wydaniem gry „Skull & Roses” wydawnictwa Lui-meme (m. in. Bumerang, Wilki i Owce). W oryginale opowiadała ona o pojedynkach gangów motocyklowych i wyróżniała się świetną grafiką nawiązującą do tatuaży rockandrollowców na harleyach. Autor gry, Herve Marly, jest znany również dzięki tytułowi „Wilkołaki” - adaptacji znanej i lubianej Mafii.
Pierwotna wersja została uhonorowana tytułem francuskiej gry roku „Złoty As” 2011 (As d'Or - Jeu de l'Année). Dzięki odniesionemu sukcesowi gra doczekała się rozwinięcia, samodzielnego dodatku (Skull & Roses Red) pozwalającego na grę nawet w dwunastoosobowym gronie. Niebawem pojawi się trzecia odsłona gry, Skull & Roses Silver, z nowym tematem i ilustracjami.
Liczba graczy: 3 - 6 osób
- Wiek: od 10 lat
- Czas gry: ok. 45 minut
- Wydawca: Granna
- Projektant: Herve Marly
- Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
- 24 karty podróży
- 8 żetonów tukanów
- instrukcja