GRID Autosport przedstawiać będzie realistyczną ścieżkę kariery profesjonalnego kierowcy wyścigowego w nowym świecie współczesnych i klasycznych sportów motorowych. Czerpiąc z klasycznych tytułów Codemasters, takich jak seria TOCA, opierając się na uwagach społeczności i zachowując hasło przewodnie serii GRID – „wyścigi są na pierwszym miejscu”, nowa gra będzie zawierać głębię, intensywność i ekscytację, gwarantowane wyłącznie przez wyścigi samochodowe.
Ścigając się u boku towarzysza, gracz musi wyprzedzić rywali i zaspokoić oczekiwania sponsorów w zaciekłych wyścigach, w których każde wyprzedzenie i każda pozycja w stawce się liczy. W ogromnym trybie kariery GRID Autosport, gracze będą się specjalizować w ulubionej dyscyplinie albo spróbują odnieść zwycięstwo we wszystkich. Będą mogli poczuć agresję sfory w serii samochodów turystycznych, dbać o zużycie opon i ścigać się nocą w zawodach wytrzymałości, ostrożnie prowadzić kruche bolidy, pokazać opanowanie w zawodach samochodów tuningowanych i popisywać się refleksem w wyścigach ulicznych. Każda niepowtarzalna kategoria zawiera serie przeznaczone dla różnych klas, w tym samochody turystyczne, hiper, GT, prototypy, bolidy jednomiejscowe, pojazdy modyfikowane, samochody driftowe i wiele, wiele innych. GRID Autosport będzie wypełnione po brzegi zawartością – w grze dostępnych będzie ponad 100 tras w 22 niewiarygodnych lokacjach oraz najbardziej ekscytujące, współczesne i klasyczne samochody wyścigowe do zdobycia, zmodyfikowania i ulepszenia.
Styl i opcje dostępne w GRID Autosport zostały stworzone po konsultacjach ze społecznością GRID, zawodowymi kierowcami wyścigowymi i ekspertami z magazynu AUTOSPORT. Między innymi powraca widok z wnętrza samochodu i najbardziej realistyczny model prowadzenia pojazdu w historii serii GRID. Wyścigi dla wielu osób zostaną rozszerzone o RaceNet, darmowy, sieciowy portal społecznościowy Codemasters, liczący milion członków. Dzięki niemu, począwszy od premiery gry, co tydzień dodawane będą nowe wyzwania. Wprowadzone zostaną również zupełnie nowe kluby wyścigowe RaceNet, które będą rywalizowały z sobą przez sieć, w pojedynkach klanowych. Tryby imprezy, demolki i rywalizacji na dzielonym ekranie będą uzupełnieniem ogromnego trybu kariery oraz rozgrywek sieciowych.
„Projektując GRID Autosport chcieliśmy skupić się przede wszystkim na wyścigach” stwierdził James Nicholls, główny projektant gry GRID Autosport. „Usunęliśmy wszystko, co nie wpływa na rywalizację na torze i wybraliśmy samochody i trasy, które zapewniają graczom odmienne wrażenia z wyścigów. Różnorodność jest dla nas kluczowa. Mamy tu pięć bardzo różnych rodzajów wyścigów. To nie jest gra, w której każdy wyścig jest taki sam, a zmieniają się tylko samochody i trasy. W GRID Autosport trzeba dostosować taktykę i nauczyć się różnych technik, aby odnieść sukces w każdej dyscyplinie. Każdy samochód posiada własną osobowość, a sztuczna inteligencja za każdym razem reaguje inaczej, nie tylko w zależności od naszego stylu jazdy, ale też w zależności od stylu zawodów, w których uczestniczymy. Koniecznie chcieliśmy zaznaczyć różnicę, na przykład pomiędzy wyścigami samochodów turystycznych a wyścigami otwartych bolidów.”
„W swoim czasie, to TOCA Race Driver 3 było ulubioną grą naszych pracowników, a więc gdy Codemasters zgłosili się do nas i stwierdzili, że chcą przygotować grę specjalnie dla swoich wiernych fanów, z chęcią zaoferowaliśmy pomoc” stwierdził Simon Strang z magazynu AUTOSPORT. „Wielu z naszych dziennikarzy, którzy pomagali przy projektowaniu modelu jazdy, to byli kierowcy wyścigowi i/lub aktywni amatorzy. Wszyscy mają jednak dogłębną wiedzę na temat wszystkich sportów motorowych. Spędzili oni mnóstwo weekendów w padokach, dzięki czemu Codemasters mogli skorzystać z ich wiedzy i poznać drobne szczegóły, które w przeciwnym wypadku mogłyby im umknąć. W tej grze, choć model jazdy jest niezwykle realistyczny, nie trzeba spędzić wielu godzin, by go opanować - i o to właśnie chodzi w prawdziwych wyścigach. Po prostu chcemy poczuć, jak to jest się ścigać. Mamy nadzieję, że Codemasters udało się osiągnąć odpowiednią równowagę w GRID Autosport i właśnie w tym chcieliśmy pomóc. Różnorodność samochodów i tras to kolejny element, w którym z chęcią pomogliśmy. Bardzo się cieszymy, że powracają tradycyjne serie samochodów turystycznych i klasyczne trasy - to świetna wiadomość dla fanów gier wyścigowych.”
GRID Autosport będzie też najbardziej skalowalną grą Codemasters na PC. Na zaawansowanych systemach, GRID Autosport wykorzystywać będzie tekstury w rozdzielczości 4K, obsługiwać wyjście 4K i dostarczać wrażeń wyścigowych 1080p w 60 klatkach na sekundę. Gra została też zoptymalizowana, by doskonale działać na jak największej ilości systemów i dotrzeć do jak najszerszego grona użytkowników PC. Zespół producencki Codemasters na PC skorzystał także ze współpracy z firmą Intel®, dzięki czemu posiadacze sprzętu tej firmy skorzystają z wielu ulepszeń i po raz pierwszy w historii będą mogli zagrać na tabletach.
„Dzięki ścisłej współpracy z Codemasters, bijemy nowe rekordy optymalizacji gry GRID Autosport, działającej na architekturze Intela” stwierdził Richard Huddy, główny promotor gier w firmie Intel. „Mówiąc w skrócie, rozszerzyliśmy ilość urządzeń, obsługiwanych przez GRID Autosport. Gra świetnie działa na komputerach PC ze zintegrowanymi procesorami graficznymi i po raz pierwszy również na tabletach, opartych o procesory Intel Atom™. Pod tym względem to absolutny przełom - mamy do czynienia z grą AAA w jakości konsolowej na tabletach Windows, opartych o sprzęt Intela. Efekty są naprawdę niesamowite. Po drugiej stronie spektrum sprzętowego, GRID Autosport również wysoko zawiesza poprzeczkę. Niezależne procedury przezroczystości, cienie wolumetryczne i zaawansowane renderowanie HDR dzięki technologii Pixel Shader Ordering Extensions firmy Intel to tylko niektóre z zaawansowanych opcji graficznych, gwarantujących graczom niepowtarzalne przeżycia.”