OKŁADKA: PL INSTRUKCJA: PL GRA: PL
PREMIERA: 13.06.2012
Gravity Rush, w Japonii znany jako Gravity Daze, jest jedną z pierwszych gier powstałych z myślą o przenośnej konsoli PS Vita. Za produkcję tytułu odpowiada jedno z wewnętrznych studiów deweloperskich Sony. Twórcy chcieli, by ich dzieło opowiadało oryginalną historię rozgrywającą się w intrygującym świecie, wykorzystując równocześnie wszystkie techniczne możliwości Vity.
Akcja Gravity Rush rozgrywa się w Hekseville, ogromnym mieście pełnym wysokich i strzelistych budynków, stylistycznie zbliżonym do zachodniej architektury przełomu XIX i XX wieku. Metropolii i jej mieszkańcom zagraża zbliżająca się grawitacyjna burza, która powoli niszczy miasto.
Na samym początku gry nasza bohaterka o imieniu Gravity Kitten (w skrócie Kat) traci pamięć, nie wie gdzie się znajduje i kim była. Wkrótce spotyka dziwnego czarnego kota, dzięki któremu zdobywa moc manipulowania grawitacją. Od tej chwili może swobodnie i szybko przemieszczać się po całym mieście, a także ratować ludzi, którzy padli ofiarą grawitacyjnej burzy oraz pojawiających się wraz z nią potworów nazwanych Nevi. Im większe są nasze postępy w fabule, tym więcej rodzajów Nevi spotykamy - występujących w różnych kształtach i wielkościach, różniących się siłą oraz umiejętnościami. Każde z monstrów możemy pokonać atakując ich słabe punkty, z których tylko część jest widoczna na pierwszy rzut oka. Aby znaleźć „piętę Achillesową” silniejszych przeciwników, musimy wykazać się spostrzegawczością i zręcznością.
Najważniejszą umiejętnością Kat, jest jej zdolność kontrolowania grawitacji. Wciskając prawy trigger negujemy siłę ciążenia. Z tą chwilą bohaterka znajduje się w stanie nieważkości i unosi nad ziemią. Przesuwając konsolę w wybranym kierunku ustalamy, za pomocą żyroskopu, kontrolującego kamerę, punkt przyciągania, w którego kierunku będzie spadać Kat po ponownym naciśnięciu przycisku. Dzięki temu możemy spacerować po ścianach budynków, odbijać się od unoszących się w powietrzu przedmiotów czy używać specyficznych ataków.
Część oprawy graficznej gry została zrealizowana w technice cel-shading, dzięki czemu wszystkie postacie wyglądają jakby pochodziły z kart komiksu bądź z filmu animowanego. Nawet przerywniki filmowe wykonano w stylu interaktywnego komiksu, którego strony gracze mogą swobodnie przeglądać dzięki ekranowi dotykowemu.