Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Graphic Design Theory: Readings from the Field

08-03-2012, 0:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 89 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2106953809
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 07-03-2012 14:24:23
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Graphic Design Theory: Readings from the Field


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]89877
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 152
Wydawnictwo Princeton Architectural Press
Język Angielski

Cena: 89.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

The titles in our best-selling Design Brief series are highly praised by graphic design students, educators, and professionals worldwide as invaluable resources. Each beautifully designed, affordable volume offers a concise overview of a design fundamental—the hows of design. But as most seasoned designers will tell you, a comprehensive education also requires an understanding of the whys of design practice. Graphic Design Theory presents groundbreaking, primary texts from the most important historical and contemporary design thinkers. From Aleksandr Rodchenko's "Who We Are: Manifesto of the Constructivist Group" to Kenya Hara's "Computer Technology and Design," this essential volume provides the necessary foundation for contemporary critical vocabulary and thought.

Graphic Design Theory is organized in three sections: "Creating the Field" traces the evolution of graphic design over the course of the early 1900s, including influential avant-garde ideas of futurism, constructivism, and the Bauhaus; "Building on Success" covers the mid- to late twentieth century and considers the International Style, modernism, and postmodernism; and "Mapping the Future" opens at the end of the last century and includes current discussions on legibility, social responsibility, and new media. Striking color images illustrate each of the movements discussed and demonstrate the ongoing relationship between theory and practice. A brief commentary prefaces each text, providing a cultural and historical framework through which the work can be evaluated. Authors include such influential designers as Herbert Bayer, Lászlo Moholy-Nagy, Karl Gerstner, Katherine McCoy, Michael Rock, Lev Manovich, Ellen Lupton, and Lorraine Wild. Additional features include a timeline, glossary, and bibliography for further reading. A must-have survey for graduate and undergraduate courses in design history, theory, and contemporary issues, Graphic Design Theory invites designers and interested readers of all levels to plunge into the world of design discourse.


Helen Armstrong teaches in the Art History, Theory, and Criticism Department at Maryland Institute College of Art. She is the Principal and Creative Director of Strong Design in Baltimore.