Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Graphic Design: The New Basics

11-03-2012, 21:32
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2115270165
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 12-03-2012 14:55:09
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Graphic Design: The New Basics


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]89870
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 248
Wydawnictwo Princeton Architectural Press
Język Angielski

Cena: 99.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

Graphic Design -- How do designers get ideas? Many spend their time searching for clever combinations of forms, fonts, and colors inside the design annuals and monographs of other designers' work. For those looking to challenge the cut-and-paste mentality there are few resources that are both informative and inspirational. In Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton, best-selling author of such books as Thinking with Type and Design It Yourself, and design educator Jennifer Cole Phillips refocus design instruction on the study of the fundamentals of form in a critical, rigorous way informed by contemporary media, theory, and software systems.

Through visual demonstrations and concise commentary, The New Basics shows students and professionals how to build interest and complexity around simple relationships between formal elements of two-dimensional design such as point, line, plane, scale, hierarchy, layers, and transparency. The New Basics explains the key concepts of visual language that inform any work of design—from a logo or letterhead to a complex web site. It takes a fresh approach to design instruction by emphasizing visually intensive, form-based thinking in a manner that is in tune with the latest developments in contemporary media, theory, art, and technology. Colorful, compact, and clearly written, The New Basics is the new indispensable resource for anyone seeking a smart, inspiring introduction to graphic design and destined to become the standard reference work in design education.


Ellen Lupton is adjunct curator at the Cooper-Hewitt, National Design Museum, and co-chair of the design department of the Maryland Institute College of Art. She is a Chrysler Design Award winner and the best-selling author of Thinking with Type, D.I.Y Design It Yourself, D.I.Y. Kids, Design Culture Now, and Mixing Messages.

Jennifer Cole Phillips is principal of J. Cole Phillips Design. She is associate director of the graphic design MFA program at the Maryland Institute College of Arts and is the recipient of numerous design awards.