Gra składa się z 24 kartoników, na których namalowano 12 par przeciwieństw.
Biały kot – czarny kot,
wesoły królik – smutny królik,
lato – zima,
słodki - kwaśny.
Reguły gry – podobne jak w klasycznym MEMO.
Gra ćwiczy pamięć, refleks i spostrzegawczość.
GRA:
Wszystkie kwadraciki połóż na stole obrazkami do dołu.
Rysunki z jasnoróżowymi spodami ułóż z jednej strony, a z ciemnoróżowymi – z drugiej.
Gdy posegregujesz wszystkie kwadraty, odwróć obrazkiem do góry te z jasnoróżowym spodem.
Obok odkrytych kart leżą teraz zakryte obrazki z ciemnoróżowymi spodami.
Można już rozpocząć grę.
Umówcie się, kto zacznie. Pierwszy z graczy odkrywa kartonik.
Tym razem trafił na wesołego króliczka z balonikiem. Wszyscy szukają pary do niego.
Tu jest! To smutny króliczek z pękniętym balonikiem.
Kto pierwszy go zauważy, nakrywa dłonią, a potem zabiera parę i układa obok siebie.
Liczy się spostrzegawczość. Wygrywa ten z graczy, który nazbiera najwięcej par przeciwieństw
ZABAWA:
Rozłóż wszystkie kartoniki obrazkami do góry. Teraz spróbuj znaleźć jak najwięcej par.
Patrz, na jednym obrazku jest kot, na drugim też kot. Ale obrazki się różnią.
Na pierwszym kot jest biały, a na drugim czarny. A tu widać gniazdko.
Puste, nikt w nim nie mieszka. Znajdź podobny obrazek – w gniazdku są trzy ptaszki.
Na następnym obrazku widać talerzyk, a na nim słodkie babeczki.
Co może być przeciwieństwem słodkich babeczek?... Odnajdywanie par wcale nie jest trudne!