Gra fabrycznie nowa , oryginalna i zafoliowana. Wersja na konsolę Xbox 360
Episodes from Liberty City jest kompilacją dwóch dodatków DLC do gry Grand Theft Auto IV, a mianowicie The Lost and Damned oraz The Ballad of Gay Tony. W przeciwieństwie do właściwych rozszerzeń, które były oferowane wyłącznie w cyfrowej dystrybucji, opisywany zestaw sprzedawany jest w klasycznej formie pudełkowej. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż do uruchomienia Episodes form Liberty City nie jest wymagane posiadanie podstawowej wersji GTA IV.
W The Lost and Damned wcielamy się w postać Johnny’ego Klebitza, jednego z bardziej zasłużonych członków tytułowego gangu motocyklowego The Lost. Główny bohater do niedawna sprawował funkcję tymczasowego przywódcy formacji, nadzorując wszelkie przejawy jej działalności. Sprawy skomplikowały się jednak po powrocie z odwyku dawnego lidera The Lost – Billy’ego Greya. Zawarte przez Johnny’ego cenne sojusze zostają zerwane, a do walk o przejęcie wpływów wkracza konkurencyjny gang Angels of Death.
Fabuła The Lost and Damned w pewnym stopniu pokrywa się z wydarzeniami z głównej gry, a ponadto spotykamy wiele znanych z podstawowej wersji postaci, w tym samego Niko Bellica. Główną część składową tego dodatkustanowią nowe misje, w większości przypadków zakładające wykorzystanie mechanicznych rumaków. Nie jesteśmy ponadto zdani wyłącznie na siebie, gdyż w wielu zadaniach towarzyszą nam inni członkowie The Lost.
Lista pozostałych atrakcji The Lost and Damned obejmuje możliwość korzystania z nieznanych wcześniej typów broni (m.in. granatnik, strzelba bojowa, kij bilardowy, obrzyn), nowych środków transportu (m.in. kilkanaście modeli motocykli, ciężarówki) oraz uczestniczenia w interesujących mini-grach (m.in. siłowanie się na rękę). Znacznie poprawiono też multiplayer, wzbogacając go o takie tryby zabawy jak Club Business (jazdy w szyku z innymi członkami gangu i wykonywanie zlecanych zadań), Lone Wolf Biker (ucieczka w pojedynkę przed kilkunastoma przeciwnikami na motocyklach) czy Witness Protection (ochrona świadków).
W The Ballad of Gay Tony przejmujemy kontrolę nad postacią pochodzącego z Dominikany Luisa Lopeza. Główny bohater jest typowym gangsterem, ale i zarazem osobistym asystentem króla nocnych klubów Tony’ego Prince’a, któremu nadano żartobliwy przydomek Gay Tony. W trakcie rozgrywki najwięcej czasu spędzamy w prowadzonych przez Prince’a dyskotekach, próbując równolegle utrzymać swojego pracodawcę przy życiu. Okazuje się mianowicie, iż Tony zaciągnął pożyczki u niewłaściwych osób, które nie przebierają w środkach by odzyskać należne im fundusze. Fabuła The Ballad of Gay Tony obfituje w rezultacie w wiele dynamicznych sekwencji walk, rozgrywających się nie tylko na przedmieściach i w klubach, ale i też w ścisłym centrum miasta. W trakcie rozgrywki oprócz samego Tony’ego poznajemy również wiele innych ciekawych osobistości, jak chociażby prowadzącego ekscentryczny styl życia Yusufa Amira.
Oprócz nowego wątku fabularnego w The Ballad of Gay Tony możemy liczyć na inne ważne usprawnienia, wśród których na uwagę zasługuje dodanie znanych z Grand Theft Auto: Vice City wózków golfowych, nowego modelu śmigłowca, potężnych giwer (m.in. karabin szturmowy, shotgun z eksplodującymi pociskami, zdalnie detonowane ładunki wybuchowe), luksusowych limuzyn, jachtów czy też nieocenionych przy zeskakiwaniu z dużych wysokości spadochronów. Nie zabrakło także wielu prostych mini-gier powiązanych z faktem częstego odwiedzania przybytków Tony’ego.
Akcja obu dodatków rozgrywa się w Liberty City, a więc w mieście doskonale znanym z Grand Theft Auto IV. Metropolia ta doczekała się szeregu drobnych usprawnień. W The Lost and Damned badamy kilka niedostępnych wcześniej magazynów oraz siedzibę tytułowego gangu motocyklowego, zaś w trakcie rozgrywki w The Ballad of Gay Tony składamy liczne wizyty w klubach nocnych i odbywamy podróż po tunelach metra. Niewątpliwą atrakcją Episodes from Liberty City jest rozszerzenie oferty lokalnych stacji radiowych o nowe audycje, reklamy oraz licencjonowane utwory muzyczne. The Lost and Damned oferuje w tym względzie głównie utwory rockowe, natomiast w przypadku The Ballad of Gay Tony możemy liczyć na skoczne melodie charakterystyczne dla dyskotek.