Wyprodukowany przez EA Sports Grand Slam Tennis 2jest debiutem serii na konsolach wspierających grafikę HD, bowiem pierwsza odsłona cyklu wydana została w 2009 roku jedynie na Wii. Podobnie jak w przypadku wszystkich flagowych tytułów sportowych amerykańskiego dewelopera, Grand Slam Tennis 2 korzysta z oficjalnych licencji federacji tenisowych. Pozwalają one na umieszczenie w grze najbardziej znanych turniejów, takich jak Australian Open, French Open, U.S. Open czy Wimbledon. Dają one także sposobność by wcielić się lub spotkać na korcie z najlepszymi na świecie tenisistami, między innymi z Rogerem Federerem, Rafaelem Nadalem, Bjornem Borgiem, Marią Sharapovą oraz Sereną i Venus Williams.
Poza ulepszoną w stosunku do pierwszej części grafiką, gra wprowadziła poważne zmiany w modelu sterowania mające dać graczom większą kontrolę nad ruchami wykonywanymi przez tenisistę. Używając jedynie prawej gałki analogowej możemy wykonywać większość odbić i serwów, co sprawia, że są one dokładniej i bardziej realistycznie oddane. Dla niezdecydowanych na takie rozwiązania przewidziano standardowy tryb, w którym akcje wykonujemy tradycyjnie, wciskając odpowiednie przyciski na padzie.
Poprawie uległa także S.I. komputerowych przeciwników. Oddaje ona styl gry i strategie najlepszych graczy, ale także emocje i typowe dla nich zachowania na korcie, które możemy obserwować w czasie transmisji telewizyjnych. Co więcej, stale dostosowuje się do naszych umiejętności i stanowi wyzwanie nawet dla najbardziej doświadczonych weteranów wirtualnego tenisa.
W trybie kariery gracze powoli wspinają się w rankingach walcząc o kolejne tytuły i puchary, których uwieńczeniem będzie zwycięstwo w najważniejszych imprezach tenisowych na świecie. Poza tym, wszyscy chętni mogą sprawdzić swoje siły w specjalnym trybie historycznym, który odtwarza 25 najważniejszych tenisowych pojedynków w historii.
Twórcy porzucili przerysowaną i komiksową oprawę graficzną oryginału, która wynikała po części z ograniczeń sprzętowych konsoli Wii, na rzecz wysokiej jakości fotorealistycznej grafiki wspieranej animacjami motion-capture.