|
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe Autor: Von Glitschka Data wydania: 2012/02 Stron: 248 Tytuł oryginału: Vector Basic Training: A Systematic Creative Process for Building Precision Vector Artwork Voices That Matter Tłumaczenie: Joanna Pasek ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46363 / 978-83-[zasłonięte]-3632-7 Format: 180x235 Oprawa: miękka Numer z katalogu: 7751 Książka w kolorze Wydawnictwo Helion
Poznaj nieskończoną skalowalność grafiki wektorowej!
Jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i zacząć je konstruować? Jak budować złożone formy? Jak rozpoznać objawy wizualnego napięcia?
Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie łatwy w skalowaniu oraz obróbce bezstratnej! i nie sprawi kłopotów podczas wycinania na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!
Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz
naczelne zasady projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób chcących rozpocząć przygodę z wektorami.
Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.
W książce Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe znany ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych, którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami w branży graficznej. Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.
Historia krzywych Béziera Najważniejsze narzędzia do tworzenia wektorowych kształtów Zasady projektowania Wykorzystanie linii pomocniczych Zastosowanie metod analogowych Pozycjonowanie podstawowych punktów Analizowanie kształtów - metoda zegarowa Budowanie złożonych kształtów Metody budowania obiektów Dzielenie projektu na części Style Wykorzystanie warstw Dobre nawyki w codziennej pracy
Przejdź gruntowne szkolenie i dołącz do zawodowej kadry grafików!
Spis treści
Wstęp 11 Rozdział 1. Krótka historia krzywych Béziera 17
Strach przed matematyką 18 Kto wymyślił krzywe Béziera? 19 Co to jest krzywa Béziera? 22 Przykłady. Grafika wektorowa od kuchni 27
Rozdział 2. Narzędzia artysty 31
Miłość i nienawiść 32 Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych 33 Dostosuj środowisko pracy 42 Nie wynajduj koła 45 Przykłady. Rozbieramy projekt na części 51
Rozdział 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej 57
Nie koncentruj się na narzędziach 58 Płacą mi za rysowanie 59 Praca koncepcyjna 60 Narzędzia analogowe 61 Miniatury - zapomniana sztuka 61 Twórczy, lecz systematyczny 73 Przykłady. Znaczący nonsens 79
Rozdział 4. Przejdźmy do punktów 87
Dobre punkty i dobra ścieżka 88 Brzydkie punkty i brzydka ścieżka 90 Złe punkty i zła ścieżka 91 Dokładna kontrola 92 Dobry przykład 96 Przykłady. Wektorowy szkielet 99
Rozdział 5. Analizowanie kształtów 103
Metoda Zegarowa 104 Pozycjonowanie Punktów Podstawowych 116 Yin i yang punktów kontrolnych 120 Nie taki diabeł straszny 124 Przykłady. Zegary są wszędzie 129
Rozdział 6. Metody budowania obiektów 133
Punkt po punkcie 136 Budowanie z gotowych kształtów 142 Plugin BetterHandles 150 E Pluribus Unum 152 Symetria to Twój przyjaciel 155 Zdrowy proces twórczy 161 Przykłady. Łatwo i szybko 163
Rozdział 7. Odpowiedni styl 167
Graficzny kameleon 168 Przykłady. Bierz wszystko albo nic 191
Rozdział 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym 197
Świeżym okiem 198 Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny 201 Unikaj wizualnego napięcia 205 Nie spoczywaj na laurach 210 Przykłady. Skacz, króliczku! 211
Rozdział 9. Dobre nawyki 217
Teczki z bazgrołami 219 Warstwy są Twoimi przyjaciółmi 221 Kolory i nazewnictwo plików 235 Na tym kończymy 238 Przykłady. Moja lista przebojów 239
Skorowidz 247
|
|
|
|
|
|