Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe

26-06-2012, 23:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2394844170
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 8   
Koniec: 17-06-2012 14:28:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe
Autor: Von Glitschka
Data wydania: 2012/02
Stron: 248
Tytuł oryginału: Vector Basic Training: A Systematic Creative Process for Building Precision Vector Artwork Voices That Matter
Tłumaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46363 / 978-83-[zasłonięte]-3632-7
Format: 180x235
Oprawa: miękka
Numer z katalogu: 7751
Książka w kolorze
Wydawnictwo Helion

Poznaj nieskończoną skalowalność grafiki wektorowej!

Jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i zacząć je konstruować?
Jak budować złożone formy?
Jak rozpoznać objawy wizualnego napięcia?

Gdy przygotowujesz obraz, masz do wyboru dwa rozwiązania: zastosowanie grafiki rastrowej lub wektorowej. Ta pierwsza sprawdza się tam, gdzie wymagana jest fotorealistyczna dokładność. Natomiast jeżeli chcesz stworzyć obraz, który będzie łatwy w skalowaniu oraz obróbce bezstratnej! i nie sprawi kłopotów podczas wycinania na ploterze, grafika wektorowa spełni Twoje oczekiwania. Sprawdza się ona wyśmienicie przy projektowaniu logotypów, znaków, planów i schematów. Stosują ją też autorzy ilustracji i komiksów. Warto poznać jej potencjał!

Dzięki niniejszej książce uczynisz to szybko i przyjemnie. Nie skupia się ona na kolejnych funkcjach narzędzia Adobe Illustrator, lecz omawia, jak radzić sobie w typowych sytuacjach i rozwiązywać codzienne problemy. W trakcie lektury poznasz trochę podstaw matematycznych związanych z grafiką wektorową oraz

naczelne zasady projektowania i tworzenia koncepcji. Ponadto nauczysz się wybierać dobre miejsca dla podstawowych punktów oraz budować złożone kształty. Dowiesz się, jak wykorzystać warstwy, rozpoznawać objawy wizualnego napięcia i pozbyć się złych nawyków w codziennej pracy. Książka jest idealną pozycją dla każdego grafika oraz osób chcących rozpocząć przygodę z wektorami.

Baczność, projektanci! I zdejmijcie z twarzy te ironiczne uśmieszki! Pora wziąć się serio do roboty. Za długo się wylegiwaliście, myśląc, że oprogramowanie wszystko za Was zrobi. Ta książka NIE objaśni Wam działania każdego narzędzia i polecenia w Adobe Illustratorze. Pokaże Wam jednak, jak rozrysować koncepcję, przeanalizować kształty i precyzyjnie je skonstruować w formie wektorowej, posługując się sprytnymi metodami opisanymi przez autora.

W książce Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe znany ilustrator, Von Glitschka prezentuje systematyczny proces tworzenia grafik wektorowych, którego opanowanie stanowi o różnicy między profesjonalistami a nieudolnymi amatorami w branży graficznej. Pokazuje, jak wykorzystać rysunkowe zdolności do tworzenia kształtów, jak konstruować eleganckie, pełne gracji krzywe i jak pieczołowicie rozmieszczać punkty kontrolne w każdym wykonywanym projekcie.

Historia krzywych Béziera
Najważniejsze narzędzia do tworzenia wektorowych kształtów
Zasady projektowania
Wykorzystanie linii pomocniczych
Zastosowanie metod analogowych
Pozycjonowanie podstawowych punktów
Analizowanie kształtów - metoda zegarowa
Budowanie złożonych kształtów
Metody budowania obiektów
Dzielenie projektu na części
Style
Wykorzystanie warstw
Dobre nawyki w codziennej pracy

Przejdź gruntowne szkolenie i dołącz do zawodowej kadry grafików!

Spis treści

Wstęp 11
Rozdział 1. Krótka historia krzywych Béziera 17

Strach przed matematyką 18
Kto wymyślił krzywe Béziera? 19
Co to jest krzywa Béziera? 22
Przykłady. Grafika wektorowa od kuchni 27

Rozdział 2. Narzędzia artysty 31

Miłość i nienawiść 32
Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych 33
Dostosuj środowisko pracy 42
Nie wynajduj koła 45
Przykłady. Rozbieramy projekt na części 51

Rozdział 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej 57

Nie koncentruj się na narzędziach 58
Płacą mi za rysowanie 59
Praca koncepcyjna 60
Narzędzia analogowe 61
Miniatury - zapomniana sztuka 61
Twórczy, lecz systematyczny 73
Przykłady. Znaczący nonsens 79

Rozdział 4. Przejdźmy do punktów 87

Dobre punkty i dobra ścieżka 88
Brzydkie punkty i brzydka ścieżka 90
Złe punkty i zła ścieżka 91
Dokładna kontrola 92
Dobry przykład 96
Przykłady. Wektorowy szkielet 99

Rozdział 5. Analizowanie kształtów 103

Metoda Zegarowa 104
Pozycjonowanie Punktów Podstawowych 116
Yin i yang punktów kontrolnych 120
Nie taki diabeł straszny 124
Przykłady. Zegary są wszędzie 129

Rozdział 6. Metody budowania obiektów 133

Punkt po punkcie 136
Budowanie z gotowych kształtów 142
Plugin BetterHandles 150
E Pluribus Unum 152
Symetria to Twój przyjaciel 155
Zdrowy proces twórczy 161
Przykłady. Łatwo i szybko 163

Rozdział 7. Odpowiedni styl 167

Graficzny kameleon 168
Przykłady. Bierz wszystko albo nic 191

Rozdział 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym 197

Świeżym okiem 198
Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny 201
Unikaj wizualnego napięcia 205
Nie spoczywaj na laurach 210
Przykłady. Skacz, króliczku! 211

Rozdział 9. Dobre nawyki 217

Teczki z bazgrołami 219
Warstwy są Twoimi przyjaciółmi 221
Kolory i nazewnictwo plików 235
Na tym kończymy 238
Przykłady. Moja lista przebojów 239

Skorowidz 247