Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GRAFIKA JEŹDŹCY APOKALIPSY ORYGINALNA SYGNOWANA

18-09-2014, 20:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 200 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 195 zł     
Użytkownik palec187
numer aukcji: 4588990244
Miejscowość Gliwice
Licytowało: 1    Wyświetleń: 110   
Koniec: 18-09-2014 19:00:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Autor: Wojciech Pelc;

rok powstania: 2011;

wymiar każdej grafiki wewnątrz pasepartut: 100x70 cm;

technika: metalowa (akwaforta, suchoryt), druk wklęsły;

papier: oryginalny czerpany Heinemuhler o gramaturze 300 g/m2;

kolor papieru: Antyk (ciepła szarość);

farba: Charbonnel Uniwersalshwarz oraz w części 2 i 4 - miejscowo kolor Warm Sepia, grafika posiada naturalne pasepartut (margines papieru poza matrycą) o wymiarach: od dołu ok. 4 cm, z boków 3,5 cm, u góry 3,5 cm.

PONIŻEJ CZĘŚCI DRUKU POSIADA PEŁNĄ AUTORSKĄ SYGNATURĘ (tytuł, technika, nr oryginału/nakład, podpis autora z datą). CENA LICYTACJI DOTYCZY 1 GRAFIKI.

Do każdej grafiki dołączony zostaje oryginalny certyfikat będący dokumentem identyfikującym dzieło, potwierdzającym jego autentyczność. Można go przytwierdzić na odwrocie każdej z grafik. Fotografie przedstawiają realny wygląd grafik, detale poszczególnych części, wygląd matrycy z nałożoną farbą oraz wygląd certyfikatu (do każdej indywidualny). Fotografie w aukcji przedstawiają przemieszaną kolejność cyklu: 2, 3, 4, 5; nr części znajdują się w prawym górnym rogu (cały cykl liczył 5 części; w sprzedaży są 4). Po wylicytowaniu proszę o podanie wybranej części.

Cykl reprezentuje sztukę nowoczesną, oryginalną – obok której nie przechodzi się obojętnie! Całość zajmuje dłuższą uwagę obserwatora, zarówno ze względu na technikę wykonania, jak i sposób wyobrażenia. Cykl grafik jest reinterpretacją treści biblijnych nadając im jednocześnie świecki nastrój. Jest tu widoczna inspiracja drzeworytami Albrechta Durera oraz wizjonerstwem niemieckich i flamandzkich mistrzów. Grafiki mają charakterystyczną dla technik metalowych delikatną fakturę wynikającą z głębokiej gradacji w metalowej matrycy (stop cynku 1 mm). Wysoki poziom warsztatu, profesjonalnie wykonana praca. Artysta w wizjonerski sposób przedstawia apokaliptycznych jeźdźców, V część zaś stanowi indywidualną artystyczną wizję i dopełnienie tekstów św. Jana. Uwspółcześniona wersja wychodzi naprzeciw tradycyjnej technice metalowej tworząc unikatowy zbiór ręcznie wykonanych druków o wysokiej wartości artystycznej. Widoczna jest dobra znajomość języka anatomii połączona z indywidualnym oryginalnym wyobrażeniem. Ciekawym atutem jest niespotykanie duży format prac przy tej technice (akwaforta, suchoryt), możliwy dzięki dbałości wykonania na markowym papierze czerpanym.

MATRYCE WYKONANE SĄ RĘCZNIE; PRACE NATOMIAST PRZENIESIONE NA PAPIER ZA POMOCĄ TRADYCYJNEJ WALCOWEJ PRASY DRUKARSKIEJ PRZEZ ARTYSTĘ GRAFIKA. TO NIE JEST WYDRUK CYFROWY! TRZECIA CZĘŚĆ TEGO CYKLU OTRZYMAŁA III NAGRODĘ W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE GRAFIKI IM. LUDWIKA MEIDNERA W OLEŚNICY W 2011 ROKU

http://www.konfraterniakulturalna.pl/nowosci.htm#46 

http://www.konfraterniakulturalna.pl/nowosci.htm#46

Cały cykl prezentowany był na kilku wystawach indywidualnych i zbiorowych; m. in. w: Galerii Uniwersyteckiej Uniwersytetu Śląskiego, Zamku Cieszyńskim ( http://fotoreportaz.ox.pl/fotoreportaz,4372,wystawa-dyplomy-2011.html ), Galerii Szyb Wilsona w Katowicach.

Prace są zabezpieczane i wysyłane w tubach.

Wszelkie informacje udzielane są pod adresem: [zasłonięte]@wp.pl

Inne prace artysty wraz z osiągnięciami zobaczyć można w:

http://wojciechpelc.blogspot.com

http://wojciechpelc.wix.com/portfolio

http://wojciechpelc.wordpress.com/

http://maximallgallery.com

Grafika artystyczna pozwala na powielanie wzoru rysunku umieszczonego na uprzednio przygotowanej matrycy (kamień – litografia, linoleum – linoryt, deska – drzeworyt, metalowa blacha – sucha igła, akwaforta, akwatinta itd.) Niektóre techniki można ze sobą łączyć wedle inicjatywy artysty i parametrów technicznych. Odbitki wykonuje się najczęściej na papierze, a liczbę nakładu określa sam artysta. Po wykonaniu zaplanowanego nakładu matryca nie może być już używana, może zostać zachowana dla celów kolekcjonerskich lub zostać zniszczona. Każda odbitka powinna być sygnowana przez autora, oraz posiadać dwie wartości – pierwsza to kolejny numer grafiki; druga oznacza wielkość nakładu. Poszczególne odbitki nigdy nie są identyczne (poza wyjątkiem druku cyfrowego), mogą różnić się też od siebie rodzajem użytego papieru, farby itp. Powstałe ryciny mają wartość oryginalnych dzieł sztuki wg niepowtarzalnego numeru i indywidualnego wyglądu.