Powstała w kanadyjskim oddziale Electronic Arts gra Army of Two jest nastawioną na kooperację strzelaniną TPP. Każdą z powierzonych misji wykonujemy z partnerem, posiadającym zaawansowaną Sztuczną Inteligencję, bądź sterowanym przez drugiego gracza.
Powstała w kanadyjskim oddziale Electronic Arts gra Army of Two jest nastawioną na kooperację strzelaniną TPP. Każdą z powierzonych misji wykonujemy z partnerem, posiadającym zaawansowaną Sztuczną Inteligencję, bądź sterowanym przez drugiego gracza.
Akcję gry umieszczono w wielu, znanych z czołówek gazet, miejscach konfliktów. Nasi bohaterowie są świetnie wyszkolonymi najemnikami. Pracują dla wielkiej wojskowej korporacji, działającej wszędzie tam, gdzie dyplomacja zawiodła. Rios jest starszym i bardziej doświadczonym żołnierzem, pełni początkowo rolę mentora. Z kolei Salem jest młodszy, bardziej zapalczywy, woli najpierw działać, później myśleć.
Współpraca pomiędzy głównymi bohaterami jest najważniejszym i najbardziej rozbudowanym elementem gry. Partnerzy nie tylko się osłaniają, ale też pomagają sobie nawzajem pokonywać przeszkody terenowe i koordynować akcję. W przypadku postrzelenia jednego z bohaterów, drugi musi udzielić mu pierwszej pomocy.
Z partnerem porozumiewamy się za pośrednictwem głosu, bądź przy użyciu menu. Nasze polecenie nie musi jednak zawsze zostać bezwzględnie wykonane, gdyż zaimplementowana przez autorów PAI (sztuczna inteligencja partnera) zapamiętuje nasze działania i w zależności od nich jest bardziej lub mniej skłonna do podporządkowania się nam. Ponadto występują w grze sytuacje, kiedy bohaterowie mogą wykonywać skoordynowane akcje specjalne (np. jednoczesny strzał z pary karabinów snajperskich do dwóch celów).
Najemnicy dysponują najnowocześniejszym sprzętem wojskowym. Za zarobione w trakcie misji pieniądze możemy dokonywać dodatkowych zakupów, bądź tuningować naszą broń, aby nie tylko posiadała większą skuteczność bojową, ale też miała oryginalny, zgodny z naszymi upodobaniami wygląd.