Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Gra towarzyska RUMMIKUB na zasadzie REMIKA 2-4 gr.

15-05-2014, 14:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 29 zł     
Użytkownik kubelek2012
numer aukcji: 4213601618
Miejscowość Gubin
Wyświetleń: 16   
Koniec: 15-05-2014 13:47:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KONTAKT

791-[zasłonięte]-821 Natalia


 

[zasłonięte]@wp.pl

WYSYŁKA

Kurier DPD lub Poczta

Towar wysyłamy maksymalnie następnego dnia po zaksięgowaniu wpłaty

 


W przypadku zakupu wielu przedmiotów za wysyłkę płacisz tylko raz ( najwyższy koszt wysyłki spośród zakupionych przedmiotów)

 


Możliwość uzgodnienia telefonicznie innej formy dostawy

PŁATNOŚCI

Sposoby płatności:

Pekao S.A.

80 1240 [zasłonięte] 6[zasłonięte]8691110 [zasłonięte] 520541


- płatność przez PayU

-przelew bankowy

-płatnośc przy odbiorze

REGULAMIN

W tytule przelewu prosimy wpisać NICK z Allegro

Ceny są cenami brutto zawierają podatek VAT.

 

Na życzenie Klienta wystawiamy rachunek.


W przypadku licytacji nie

odwołujemy ofert.

 

Przeczytaj stronę o mnie


Zapraszamy do zakupów i obejrzenia innych naszych aukcji.

Znana i lubiana na całym świecie gra towarzyska

 

RUMMIKUB

 

Oryginalna instrukcja jest w języku niemieckim, na dole aukcji zamieszczam pełną instrukcję po polsku

 

 

INSTRUKCJA

 

W Rummikub może grać od 2 do 4 osób. W pudełku znajdują się:
- 104 kostki ponumerowane od 1 do 13 (w czterech kolorach), w tym 2 jokery
- 4 tabliczki i 4 nóżki

Cel gry

Jak najszybsze pozbycie się wszystkich kostek ze swojej tabliczki układając je w "grupy" lub serie.

Przygotowanie gry

Każdy gracz otrzymuje jedną tabliczkę, przyczepia do niej nóżki i stawia przed sobą na stole. Wszystkie kostki należy ułożyć na środku stołu numerami do dołu i dokładnie wymieszać. Następnie każdy z graczy bierze jedną kostkę. Ten kto wylosował najwyższą liczbę rozpoczyna pierwszą partię. Kostki, użyte do losowania kolejności wracają na stół i po raz kolejny należy je dobrze wymieszać. Teraz każdy z graczy bierze po 14 kostek, które układa na swojej tabliczce – tak aby nie widzieli ich przeciwnicy. Wylosowane kostki można ustawić na swojej tabliczce w blokach (po 7 sztuk – ostatni będzie liczył 8 kostek). Reszta kostek stanowi bank.
Jeśli chcecie zapisywać punkty, trzeba przygotować również kartkę i ołówek.

Układy kostek

Gra polega na wykładaniu na stół utworzonych przez gracza układów kostek. Mogą to być albo serie albo grupy.

Seria składa się z co najmniej trzech kostek o kolejnych numerach w jednym kolorze.

Grupa to trzy lub cztery kostki z tym samym numerem.

Otwarcie

Jeżeli gracz, na którego przypada kolejka zgromadził na swojej tabliczce jeden lub kilka układów o łącznej wartości 30 punktów, może wyłożyć je na stół. Wartością układu jest suma punktów na kostkach, z których się składa.
Gracz nie musi wykładać wszystkich posiadanych grup i serii, o ile wyłożył już 30 punktów. Jeżeli nie ma jednak układów pozwalających na otwarcie, bierze z banku jedną kostkę a do gry przystępuje następny gracz, w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.

Manipulacje

Jeżeli gracz wyłożył otwarcie, może wykonywać manipulacje (czyli układy leżące na stole). Musi jednak wyłożyć w każdym ruchu co najmniej jedną kostkę ze swojej tabliczki. Jeżeli nie może tego zrobić, bierze z banku jedną kostkę.

Przykłady manipulacji

1. Dodanie kostki lub kostek do układu na stole


2. Wykorzystanie kostki z leżącej na stole grupy do utworzenia nowej serii


3. Dodanie do serii czwartej kostki i zabranie z tej serii innej kostki, potrzebnej do utworzenia nowej grupy


4. Rozdzielenie serii


5. Utworzenie nowej grupy z kostek z różnych układów


6. Połączenie kilku manipulacji

Joker

W zestawie są dwa jokery. Jeżeli masz na tabliczce jokera, możesz zastąpić nim każdą kostkę brakującą do ułożenia serii lub grupy. Joker ma taką samą wartość, jak kostka, którą zastępuje. Jeżeli na stole leży układ z Jokerem, a masz na swojej tabliczce kostkę, którą joker zastępuje, możesz zabrać jokera a na to miejsce położyć swoją kostkę. Musisz jednak w tej samej kolejce wyłożyć jokera w innej serii lub grupie – nie możesz zostawić go na swojej tabliczce. Jeżeli na stole leży grupa złożona z dwóch kostek i jokera, możesz zastąpić go kostką jednego z dwóch brakujących kolorów. Nie możesz zastąpić jokera kostką wziętą ze stołu. Nie możesz rozdzielić ani grupy ani serii zawierającej jokera, możesz tylko dokładać do takiego układu kostki. Jeżeli na końcu gry na Twojej tabliczce został joker, liczy się za niego 30 punktów.

Limit czasu

Możecie uzgodnić, że gracie na czas, np. 1 minuta na każdy ruch. Jeżeli gracz rozpocznie manipulację i nie zdąży jej zakończyć przed upływem czasu, musi poukładać kostki na stole tak, jak leżały a stole przed jego ruchem i za karę wziąć z banku 3 kostki. Gdy gracz nie pamięta, jak leżały kostki przed jego ruchem, musi wziąć ze stołu wszystkie kostki nie należące do prawidłowych układów.

Zakończenie gry

Gra kończy się, gdy jeden z graczy wyłoży na stół wszystkie kostki ze swojej tabliczki. Zostaje on zwycięzcą. Inni gracze liczą punkty, które pozostały im na tabliczkach i zapisują je ze znakiem minus. Zwycięzca zapisuje ze znakiem plus sumę punktów pozostałych graczy.
Czasami może się zdarzyć, że w banku zabraknie kostek, zanim ktokolwiek zakończy grę.
W takiej sytuacji zwycięzcą zostaje gracz, który ma najmniej punktów na swojej tabliczce. Pozostali gracze zapisują ze znakiem minus różnicę między wartością posiadanych kostek a wartością kostek zwycięzcy, a zwycięzca sumę punktów pokonanych graczy.

Przykład zapisu

  Gracz A Gracz B Gracz C Gracz D
1 gra +24 -5 -16 -3
2 gra 6 -11 +22 -5
3 gra -32 -13 -2 +47
Razem -14 -29 +4 +39

Strategia

Nie trzeba wykładać od razu na stół wszystkich posiadanych układów, szczególnie na początku gry. Można poczekać na wyłożenie kostek przez innych graczy, aby mieć większe możliwości manipulacji. Gdy masz na tabliczce układ złożony z czterech kostek, możesz wyłożyć tylko trzy z nich a czwartą zostawić na tabliczce. W następnej kolejce będziesz miał kostkę nadającą się do dołożenia i unikniesz konieczności dobierania kostki z banku. Dotyczy to także jokera – często lepiej jest zachować go na później. Trzeba tylko uważać, żeby nie zostać z jokerem, gdy inny gracz wyłoży wszystkie kostki.

 

 


Stan

NOWA

 

Zapraszam także na inne moje aukcje (kubelek2012):
Inne aukcje| Strona o mnie| Komentarze| Zadaj pytanie © sellhelp

darmowe szablony allegro & tanie sklepy internetowe & tanie strony www