|
GRA Reks podaj Fisher Price edukacyjna
ISBN:
|
027[zasłonięte]938494
|
Strony:
|
0
|
Autor:
|
|
Wydawnictwo:
|
FISHER-PRICE
|
Zawartość::
|
gra bez baterii 3xAA
|
Format::
|
|
nr dopuszczenia::
|
|
stan magazynowy::
|
|
Poziom::
|
|
Wiek::
|
3+
|
Wersja::
|
dla 2-4 graczy
|
Ilość::
|
|
pojemność::
|
|
wymiary::
|
|
Producent::
|
|
kolor::
|
|
okładka::
|
|
ilość graczy::
|
|
Licencja::
|
|
Gra, która rozrusza przedszkolaki i sprawi im mnóstwo radości. Łączy elementy gry pamięciowej i ruchowej.Zestaw składa się z zabawnego, mówiącego, elektronicznego psa Reksa oraz 12 kości oznaczonych kolorem, numerem, figurą geometryczną lub literką. Zadaniem graczy jest zebrać jak najwięcej kości. Najpierw rozkłada się je w różnych miejscach pomieszczenia. Następnie dzieci zaczynają grę, naciskając na nosek Reksa. Wówczas piesek mówi, jaką chce dostać kość. Dzieci rozbiegają się, szukając jej, i przynoszą ją Reksowi. Jeśli jest to właściwa kość, mogą ją zatrzymać, a jeśli nie, Reks zachęca dzieci, by szukały dalej. Kto najszybciej pomoże Reksowi, przynosząc mu odpowiednie kości, wygrywa!
Opinia psychologa dziecięcego
Wyjątkowym walorem gry jest wpisana w strukturę kontrola wykonania zadania i rozpoznanie ewentualnych błędów. Dzięki temu dzieci mogą bawić się same w swoim gronie, bo nie potrzebują dorosłego do rozstrzygania, czy zadanie zostało wykonane prawidłowo. Nie ma wtedy obawy, że osoba ocenia wykonywanie zadań przez dzieci arbitralnie, faworyzując jednych graczy i nie doceniając innych. Poza tym sytuacja taka uczy dzieci, że są stałe, niezmienne, takie same dla wszystkich reguły i zasady. Jest to bardzo ważne w wieku 3-6 lat, ponieważ jest to okres, w którym dziecko dopiero odkrywa "zasadę działania reguł i norm".
Typowe dla tego wieku jest swobodne i egocentryczne podejście do reguł. Dziecko respektuje je tylko do momentu, gdy są dla niego korzystne, np. do czasu, gdy prowadzi w rywalizacji. Gdy zaczyna przegrywać próbuje przekonać graczy, że reguły są złe i nakłonić do ich zmiany. Trudno mu zrozumieć, że nie można zmieniać reguł w trakcie gry. Potrzebuje wielu doświadczeń, żeby przyswoić sobie zasadę uniwersalności zasad.
Gra wymaga:
- świadomości istnienia liter, cyfr, kształtów, nazw kolorów (nie musi znać ich we właściwej kolejności, ani adekwatnych nazw)
- podstawowej orientacji w przestrzeni
- umiejętności wykonania trzech poleceń kolejno po sobie (na komendę Reksa znaleźć właściwą kość, włożyć do jego pyska, odłożyć ją)
Gra rozwija:
- różne rodzaje pamięci (krótko- i długoterminową, przestrzenną, wzrokową)
- podstawową orientację przestrzenną
- znajomość kolejności i kształtów cyfr, nazw i form liter
- znajomość wyglądu i nazw kształtów, nazw kolorów
Potencjał rozwojowy:
- podczas edukacji przedszkolnej
- ucząc się pierwszych liter, cyfr, nazw kształtów i kolorów
- rozpoczynając naukę szkolną, kiedy musi w sposób planowy, systematyczny zapamiętywać nowe treści
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kliknij na mapkę aby powiększyć:
|
|