Gra PS3 SOCOM: Polskie Siły Specjalne PL
Opis
tryb gry: single / multiplayer
nośnik: 1 BD
tryb multiplayer: Internet
liczba graczy: 1-32
wymagania wiekowe: 16+
wersja językowa: polska
SOCOM 4 to kontynuacja jednej z najpopularniejszych serii sieciowych strzelanin na konsole z rodziny PlayStation. Za produkcję odpowiada studio Zipper Interactive, to samo, które stworzyło wcześniej najwyżej oceniane części cyklu.
Akcja gry osadzona jest w jednym z południowoazjatyckich państw, gdzie rewolucyjnie nastawiony reżim wojskowy w szybkim czasie przemocą przejął władzę. Swoje „reformy” rozpoczął od wymordowania stacjonujących tam sił NATO. Zadanie powstrzymania go spada oczywiście na nas. W tym celu obejmujemy dowództwo nad pięcioosobowym elitarnym oddziałem, w skład którego wejdzie czterech mężczyzn (Schweitzer, Wells oraz dwóch Koreańczyków) oraz po raz pierwszy w historii serii kobieta (znana jedynie jako „45”). Kampania składa się z 14 misji, które starczają na około 12 godzin zabawy. Wszystkie misje w kampanii połączone są w jedną nieprzerwaną całość. Nie ma tu wypoczywania w bazie i uzupełniania uzbrojenia między kolejnymi zadaniami. Sprzęt, z którym zaczynamy grę to jedyne, co otrzymamy od naszego dowództwa, resztę potrzebnych rzeczy musimy zdobyć na własną rękę.
Twórcy wyposażyli komputerowych wrogów w zaawansowaną sztuczną inteligencję, dzięki czemu potrafią oni m.in. zachodzić nas od flanki, kłaść ogień zaporowy oraz korzystać z osłon terenowych. Co więcej, nieprzyjacielscy dowódcy mogą nawet wzywać nalot na nasze pozycje, dlatego to od nich powinniśmy zawsze zaczynać eliminację wrogów. W walce pomocny okaże się nowy system dowodzenia, dzięki któremu szybko wytyczymy trasy przemarszu, wydamy rozkaz ataku czy ustawimy tryby zachowania. Wszystko to z poziomu samej gry - w SOCOM 4 nie ma miejsca na pełnoekranowe mapy taktyczne. Poza zabawą solo dostępny jest także multiplayer, w którym na raz na polu bitewnym może przebywać jednocześnie do 32 graczy.
Twórcy dużo uwagi poświęcili scenariuszowi i sposobowi jego opowiadania. Scenki przerywnikowe wpierw odgrywane były przez żywych aktorów i dopiero na tej podstawie Zipper tworzył ich trójwymiarową wersję. Dzięki temu zachowanie wirtualnych postaci jest bardzo przekonujące.
Gra oferuje dużą różnorodność map. Podczas zabawy toczymy boje nie tylko w dżungli i na plażach, ale również m.in. w miastach, wioskach oraz terenach górskich. Wszystkie lokacje są w pełni interaktywne i każdy budynek można zrównać z ziemią.