W Wonderbook: Księga Eliksirów najmłodsi biorą udział w turnieju o Złoty Kociołek i sprawdzają, czy mają zadatki na mistrza eliksirów, poznając pełen ekscytujących wyzwań magiczny ogród oraz intrygujące
historie związane z każdym z magicznych napojów. Wszystko to pod czujnym okiem trochę dziwnego, ale bardzo utalentowanego nauczyciela, eliksirowara Zygmunta – nowej postaci stworzonej przez J.K. Rowling,
twórczynię serii o Harrym Potterze.
Księga Czarów, pierwsza część gry, pozwalała nauczyć się podstawowych czarodziejskich sztuczek, natomiast jej „sequel” stawia na zbieranie składników i mieszanie w garze. Gwóźdź programu stanowi
przygotowywanie eliksirów, ale zadbano też o atrakcje dodatkowe. Autor książki, niejaki Zygmunt Budge, od czasu do czasu uraczy Cię zabawną historyjką, a naszym zadaniem będzie uzupełnienie brakujących w niej
słów. Możemy też przyglądać się zbieranym okazom (będą to np. pokrzywy, oślizgłe robaki czy pukle z grzywy jednorożca) – badać je pod lupą i czytać przydatne informacje, a jeśli przepis wymaga np. zerwania
fasolki, to najpierw trzeba ją samodzielnie zasadzić.
Znaczną część siedmiu zadań stanowi jednak zabawa „kuchenna”. Szatkujemy składniki, wrzucamy je do kotła, wywar mieszamy i – machając Move'em w górę i dół – podgrzewamy za pomocą miecha, utrzymując
odpowiednią temperaturę. Gracze maja także okazję spróbować swoich sił w minigrach pozwalających odpocząć od pichcenia. Strzelanie różdżką do gryzoni czy łapanie w siatkę ryb to niektóre z nich.
Gra do działania wymaga PlayStation Move i Wonderbook.
Polska wersja językowa z okładką w języku polskim.
W zestawie:
- Gra Księga Eliksirów - polska wersja językowa, polska okładka
- Książka Wonderbook
- kontroler Sony Move
- kamerka Sony Eye