PRZEDSPRZEDAŻ - wysyłki będą realizowane po 19/01/2015
Biegnij-Przetrwaj-Ucieknij!
25 pokoi, 10 rund, 4 więźniów, 2 strażników - tylko 1 wyjście...
Jesteś uwięziony w budynku, w którym każde z pomieszczeń posiada czworo drzwi. Twoim celem jest odnalezienie pokoju 25, który prowadzi do wyjścia z tego koszmaru. Uważaj na strażników czekających na właściwy moment aby uderzyć. Bądź też czujny, nie każdy chce uciec z więzienia... ale kto jest zdrajcą?
Gra posiada 5 trybów rozgrywki: od pełnej kooperacji po samotną grę w pasjansa.
Jest to nowa, polskojęzyczna, poprawiona edycja gry. Różnice w stosunku do pierwszej edycji są następujące:
- Nowe, kolorowe figurki
- Nowy wygląd planszy graczy
- Nowy wygląd żetonów akcji graczy
- Większe pudełko
- Plastikowa wytłoczka w pudełku ułatwiająca przechowywanie elementów
Liczba graczy: 1 - 6 osób
Zawartość pudełka:
- 6 figurek postaci
- 6 kafelków postaci
- 6 kart postaci
- 12 znaczników postaci
- 32 kafelki pokoi
- 24 żetony akcji
- 6 znaczników ruchu
- 1 dwustronna plansza
Pokój 25 to gra, którą zazwyczaj zaczyna się słowami: Oglądałeś film Cube? Tak w skrócie można opisać fabułę tego tytułu. Gracze wcielają się w uczestników szokującego i bijącego rekordy popularności uczestników reality show. Zostają zamknięci w specjalnym budynku pełnym tajemniczych i poruszających się pokoi, z którego muszą się wydostać przed upływem czasu. Żeby nie było zbyt łatwo, wśród uczestników mogą znaleźć się strażnicy, których celem jest zatrzymanie graczy w środku.
Grę rozpoczynamy na środku kafelkowej planszy. Wyjście znajduje się na którymś z 12 kafli znajdujących się w sąsiedztwie rogów planszy. To właśnie ono jest celem uciekinierów. Z kolei oni są celem strażników. Na początku gry rozdaje się płytki tożsamości, które definiują czy gracze należą do uciekinierów, czy tych złych. Każdy z graczy obejmuje w posiadanie jedną z sześciu figurek postaci. Może to być np. dziewczynka z mechaniczną ręką albo naukowiec w długim białym płaszczu. Postacie nie różnią się od siebie niczym poza wyglądem. Każda z nich w jednej rundzie gry wykona dwie akcje, które wcześniej się planuje. Nawet jeśli sytuacja na planszy się zmieni, zaprogramowane akcje muszą zostać wykonane.
Akcje programuje się za pomocą specjalnych żetonów, co powoduje, że nie możemy wykonać dwóch takich samych akcji w rundzie. Jednym z działań jest podejrzenie co czyha na nas w sąsiednim pomieszczeniu. Na kartach pomocy możemy sprawdzić jak dane pomieszczenie wpływa na graczy. Pokoje dzielą się kolorami na zielone czyli bezpieczne, żółte, oddziałujące na graczy ale nie powodujące śmierci i czerwone, czyli pomieszczenia niebezpieczne. Gracz nie może jednak powiedzieć innym osobom nazwy podejrzanego pokoju. Może on jedynie ujawnić jakiego jest on koloru. A przy tym może też kłamać. Drugą możliwą akcją jest oczywiście ruch, czyli wejście do pomieszczenia. Jeśli pokój jest zakryty, odsłania się go a następnie wprowadza efekt jaki powoduje. Kolejną akcją jest wypchnięcie innego gracza do sąsiedniego pokoju. Jak można się domyślić akcja ta przydaje się strażnikom do wrzucania graczy do czerwonych pokoi. Ostatnią z akcji jest przemieszczenie całego rzędu lub kolumny planszy w jedną stronę. Akcji tej nie można wykonać jeśli przesunięty miałby zostać pokój startowy.
W Pokoju 25 mamy motyw zdrajcy, osoby będące strażnikami i próbujące skrycie przeszkodzić. Mamy kooperację i ucieczkę. To wszystko przy banalnych zasadach, które bez problemu wytłumaczymy początkującym graczom. Czas oczekiwania na swoją turę nie dłuży się. Jedną partię rozegramy w mniej niż godzinę.
Sama rozgrywka jest bardzo emocjonująca. Jeśli tylko gracze się nie zdradzą, to nigdy do końca nie wiadomo, kto jest strażnikiem. Czasu jest naprawdę mało a wyjście może dodatkowo przemieszczać się razem z całą resztą pokoi. Jeśli uda nam się znaleźć je zbyt szybko to wcale nie mamy z górki, o nie. Wówczas włącza się alarm, który redukuje nam liczbę rund na ucieczkę.
Co jest w niej fajnego? Możemy blefować, starać się domyślić kto jest strażnikiem, lub też będąc nim, kłamać w żywe oczy innym graczom i starać się ich wyeliminować. Emocje przy planowaniu akcji są naprawdę duże, tym bardziej, że robimy to w tajemnicy. Nigdy do końca nie wiadomo co się stanie, ani w którą stronę będą zmierzały działania graczy. Najfajniejszym elementem jest ruchoma plansza, na której toczą zmagania nasze postaci i to, że możemy operować jej ruchem i w ten sposób wpływać na poczynania innych graczy. Czasem prowadzi to zabawnych sytuacji, kiedy ktoś będąc pewien, że przed nim znajduje się bezpieczny zielony pokoik, wkracza do komnaty pełnej ognia, gdzie zamiast odpoczynku czeka śmierć.
Gra najlepiej spisuje się w większym gronie. Najwięcej dzieje się w te pięć czy sześć osób. Gra ma także kilka wariantów. Ten o którym się rozpisuję to wariant podejrzliwości. Jest on przeznaczony dla 4-6 graczy. Według mnie to właśnie w nim jest najwięcej frajdy z tej gry. Oprócz tego mamy po prostu wariant kooperacyjny, bez obecności strażników. Wówczas gracze mają także mniej czasu na odnalezienie wyjścia. W wariant ten zagramy już w dwie osoby. Kolejną opcja jest rozgrywka dla 2-3 osób. Jest to wariant rywalizacyjny, który również bardzo dobrze się sprawdza. Każdy z graczy prowadzi dwie postacie a ich celem jest ucieczka z budynku. Wygra ten kto ucieknie jako pierwszy lub ten, który pozostanie przy życiu. Ostatnią opcją jest możliwość gry solo.
EAN: 590[zasłonięte][zasłonięte]99274