Wiedźmin
2: Zabójcy Królów to kontynuacja
przygód wiedźmina Geralta – bohatera stworzonego
przez polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego. W grze nie zabrakło
nieliniowej, pełnej zwrotów i wyrazistych postaci fabuły
oraz dynamicznej i efektownej walki.
Wiedźmin
2: Zabójcy Królów to
RPG akcji, będący kontynuacją wielkiego hitu opartego na
twórczości polskiego pisarza Andrzeja Sapkowskiego.
Druga
odsłona Wiedźmina rozgrywa się
zaraz po wydarzeniach znanych z pierwowzoru i kontynuuje wątek
udaremnionego przez Geralta zamachu na króla Foltesta.
Sprawa szybko wymyka się spod kontroli, bo na arenie pojawia tajemniczy
mężczyzna znany jako Królobójca. Biały Wilk
zostaje wciągnięty w zawiłą i pełną niebezpieczeństw polityczną
intrygę, a jego decyzje zaważą o losach mieszkańców kilku
królestw.
Produkcja
ponownie przenosi nas do świata stworzonego przez Andrzeja
Sapkowskiego, który postanowił spojrzeć na klimaty fantasy z
nieco innej strony niż wielu innych twórców.
Uniwersum Wiedźmina jest więc
pełne potworów, różnorodnych ras i magicznych
istot, które jednak często są nienawidzone (z wzajemnością)
przez ludzi. To prowadzi do wielu poważnych konfliktów.
Twórcy
wiernie odwzorowali wiele miejsc i postaci znanych z kart powieści i
opowiadań, chociaż wzbogacili też uniwersum o nowe elementy. Gracze
mogą zwiedzić m.in. miasteczko Flotsam wraz z przyległym do niego
lasem, krasnoludzkie Vergen, Dolinę Pontaru oraz ruiny elfiego miasta
Loc Muinne.
Spotykamy
takich bohaterów jak: Triss Merigold (czarodziejka), Jaskier
(bard i przyjaciel Geralta), Zoltan (krasnoludzki przyjaciel
Wiedźmina), Vernon Roche (członek oddziału specjalnego króla
Foltesta) czy Iorweth (dowódca komanda Scoia'tael). Każda z
nich posiada własne cele, przekonania oraz system wartości, co często
jest prezentowane w przerywnikach filmowych, rozmowach i komentarzach.
Wiele z wymienionych wyżej postaci może zostać sprzymierzeńcami i
podróżować z graczem – twórcy dodali
znacznie więcej pobocznych bohaterów, nad którymi
jednak nadal nie mamy pełnej kontroli. Podczas walki odpowiada za nie
sztuczna inteligencja.
W Wiedźminie
2 postawiono na rozbudowany system
wyborów moralnych, który prowadzi do wielu
różnych kombinacji zakończenia gry (łącznie 16). Sam Geralt
wielokrotnie wyraża wątpliwości odnośnie swojego fachu, czyli zabijania
rzadkich potworów oraz istot. Ważne jest to, że na fabułę i
świat Wiedźmina 2 wpływ mają nie
tylko nasze decyzje, ale chociażby to, kto jest naszym kompanem.
Oprócz walki Wiedźmin ceni sobie inne
„rozrywki”, jak chociażby flirtowanie z kobietami.
W tej odsłonie nie otrzymujemy kart z obrazkami za
„podboje”, ale nadal mamy możliwość doprowadzenia
do „sytuacji łóżkowej” z
niektórymi przedstawicielkami płci pięknej.
Poważnych
zmian w Wiedźminie 2 doczekał
się system walki, który teraz jest znacznie bardziej
nastawiony na akcję. Gracz może więc atakować mieczem (ciosy szybki lub
silny) i wykonywać uniki oraz bloki. W skutecznym eliminowaniu
wrogów niezwykle przydatna jest wiedźmińska magia czyli tzw.
znaki. Nowością są pułapki oraz materiały wybuchowe w postaci petard,
które są pomocne zwłaszcza na wyższych poziomach trudności.
W Wiedźminie
2 system rozwoju postaci został podporządkowany
trzem dziedzinom – szermierce, magii oraz alchemii. Resztę
współczynników naszej postaci podniesiemy w miarę
ich używania (np. zastraszanie rozmówcy czy skuteczniejsze
blokowanie ciosów), lub za pomocą przedmiotów
posiadających określone właściwości fizyczne i magiczne.
Oprawa
wizualna tytułu robi duże wrażenie, gdyż autorzy postawili na świetne
modele postaci, bogate w detale lokacje i zapierające dech w piersiach
widoki. Miasteczka zostały wzbogacone o rozmawiających
przechodniów, kupców i mieszkańców, z
którymi niejednokrotnie można wejść w interakcję. W celu
zapewnienia pełnej imersji twórcy usunęli ekrany ładowania
lokacji przy wchodzeniu do budynków.